10 بازی برتر ایکس باکس اصلی که باید روی سری ایکس و اس تجربه کنید

به گزارش وبلاگ راضانی، کاملاً تعیین است که یکی از استراتژی های اصلی مایکروسافت (Microsoft) برای ورود به نسل نهم سرویس گیم پس (GamePass) است. با این حال سرویس گیم پس تنها مورد مهم در فروش ایکس باکس نیست. یکی دیگر از نقاط قوت ایکس باکس قابلیت اجرای عناوین قدیمی (Backwards Compatibility) است. نینتندو (Nintendo) برای عناوین قدیمی خود، به مقدار عناوین سال 2022 پول دریافت می نماید. از طرفی سونی (Sony) نیز به طور کامل عناوین پلی استیشن 3 و ویتا را از فروشگاه خود حذف نموده است. البته سرویس تازه پلاس تا حدی زیادی قرار است به قابلیت اجرای عناوین قدیمی سونی نیز قدرت دهد. با این حال همچنان مایکروسافت یک سر و گردن از رقبا در این زمینه بهتر است.

10 بازی برتر ایکس باکس اصلی که باید روی سری ایکس و اس تجربه کنید

اولین ایکس باکس ساخته شده، به شدت زیر سایه پلی استیشن 2 قرار داشت. به همین علت فروش زیادی نکرد. با این حال این دو کنسول به طرز عجیبی به یکدیگر شبیه بودند. حال اگر شما از افرادی هستید که به اجرای عناوین رترو و قدیمی علاقه دارید، این مقاله مخصوص شماست. در اینجا ما یک فهرست از 10 عنوان برتر اولین ایکس باکس را آورده ایم. تمامی این عناوین روی کنسول های نسل نهم مایکروسافت نیز قابل اجرا هستند. پس با ما همراه باشید.

10. برن اوت انتقام (Burnout Revenge)

تهیه نماینده: Electronic Arts / سازنده: Criterion Games

سال انتشار: 2005

به طور کلی مجموعه برن اوت در زمینه ریسینگ (Racing) بسیار پیروز بودند. سبک این عناوین بیشتر مسابقات خیابانی بوده و به همین علت اصلاً خسته نماینده نبود. یکی از عناوین بسیار پیروز این مجموعه، برن اوت بهشت (Burnout Paradise) بود. این عنوان باعث شد تا سبک ریسینگ جایگاه خوبی در جهانی گیمینگ پیدا کند. یکی از نکات مهم بهشت، جهان باز بودن آن بود. بیشتر بازیکنان نیز در جهانی آن گشته و به کارهای دیگر به جای مسابقه می پرداختند.

بازیکنان حال می توانند عنوان برن اوت را یکبار دیگر روی کنسول نسل نهمی خود تجربه نمایند. بازی برن اوت انتقام در اصل دارای حالت های اصلی برن اوت مثل Crash و Eliminator است.

9. اس اس ایکس 3 (SSX 3)

تهیه نماینده: Electronic arts / سازنده: EA Sports Big

سال انتشار: 2003

اگر بخواهیم همچنان در سبک مسابقه ای باقی بمانیم، مورد بعدی بازی اس اس ایکس 3 است. این بازی به وسیله شرکت الکترونیک آرتز در سال 2003 معرفی گردید. شماره 3 مجموعه اس اس ایکس توانست پیروزیت کلی این سری را ادامه دهد. مانند مورد قبلی فهرست، اس اس ایکس 3 نیز کوششی برای واقعی بودن نمی نماید. به جای آن کوشش می نماید تا مفرح ترین تجربه را به کاربران ارائه دهد. به همین علت بازیکنان می توانند کارهای عجیب در این بازی انجام دهند.

بازی اس اس ایکس 3 تمام کوشش خود را کرد تا نسبت به عناوین قبلی خود بهتر باشد. به همین علت حالت جهان باز داشت. منتقدان نیز از کار شرکت سازنده راضی بودند.

8. سول کالیبور 2 (Soulcalibur II)

تهیه نماینده: Namco / سازنده: Project Soul

سال انتشار: 2003

سبک های زیادی نیستند که از زمان آرکید همچنان هوادار داشته باشند. با اینحال عناوین فایتینگ همواره هواداران خود را داشته و پیروزیت این سبک همچنان ادامه دارد. نکته جالب اینجاست که با وجود اینکه طراحی و افکت های این عناوین تغییر نموده است، با این حال هسته بازی همچنان یکسان است. به همین علت عناوین نو و قدیمی یک حس آشنای جالبی را به کاربر انتقال می دهند.

مجموعه سول کالیبور با عناوین دیگر تفاوت دارد. این تفاوت هم در این قسمت است که تمرکز آن روی مبارزه با سلاح است. سول کالیبور 2 نیز برترین نمونه از این سبک است. نکته مهم اینجاست که نسخه نسل نهمی این بازی در اصل سول کلیبور اولیه نیست. بلکه نسخه ای است که در سال 2013 دوباره عرضه شد.

7. جی تی ای: سن اندریاس (Grand Theft Auto: San Andreas)

تهیه نماینده: Rockstar Games / سازنده: Rockstar Games

سال انتشار: 2004

اگر جی تی ای 5 را در نظر نگیریم، سن اندریاس برترین عنوان در این مجموعه است. هواداران این بازی همچنان آن را تجربه نموده و اعتقاد دارند که هرگز قدیمی نمی گردد. تفاوت اصلی سن اندریاس با جی تی ای 5، در این است که به طور کامل آرکید است. بازی به گونه ای طراحی شده است که بازیکنان از آن لذت کامل را ببرند. همین مفرح بودن بی منطق باعث شده که بازیکنان کارهای جالبی در آن بنمایند. برای مثال ساخت مادهای مختلف و حتی کدهای تقلب!

نسخه بازسازی شده این بازی چند ماه پیش عرضه شد. با وجود مسائل بسیاری که داشت ما به شما تجربه آن را پیشنهاد نمی کنیم. بهتر است که اگر نسخه اصلی را پیدا کردید، آن را بازی کنید. البته راکستار در این مدت بسیاری از باگ های این بازی را رفع نموده است و اگر به نسخه اصلی دسترسی نداشتید، بازسازی هم قابل تجربه است.

6. اسپلینتر سل (Splinter Cell)

تهیه نماینده: Ubisoft / سازنده: Ubisoft Montreal

سال انتشار: 2002

یوبیسافت (Ubisoft) همواره در زمینه تصمیمات تجارتی بد عمل نموده است. از مثال های این مورد می توان به دوران پلی استیشن 2 اشاره نمود. زمانی که بیشتر عناوین بازی دیگر عروسکی نبوده و به سمت کرکترهای واقعی پیش رفتند. یوبیسافت نیز تصمیم گرفت ریمن (Rayman) را کنار گذاشته به سمت عناوینی مثل اسپلینتر سل و گوست رکان (Ghost Recon) برود. متأسفانه یوبیسافت دست از ساخت اسپلینتر سل هم کشید. این باعث شد که ما دیگر شاهد سم فیشر (Sam Fisher) در عناوین بازی نباشیم.

خوشبختانه عناوین اسپلینتر سل همچنان در دسترس هستند. به همین علت افرادی که به این مجموعه علاقه دارند، می توانند آن را تجربه نمایند.

5. اسپلینتر سل: تئوری آشوب (Splinter Cell: Chaos Theory)

تهیه نماینده: Ubisoft / سازنده: Ubisoft Montreal

سال انتشار: 2005

اسپلینتر سل اولیه تنها عنوان این مجموعه نیست که روی کنسول های نسل نهم قابل تجربه است. تئوری اشوب، یعنی سوم قسمت سری، نیز به وسیله اجرای عناوین قدیمی قابل بازی است.

تئوری هرج و مرج از دیدگاه بسیاری از افراد یکی از برترین عناوین شوتر بی سر و صدا است. نکته جالب اینجاست که رقبای آن در این سبک، متال گیر سالید 3 و هیتمن است. به همین علت می توان گفت که تئوری آشوب به جرات یکی از برترین شوترهای مخفی کاری ساخته شده در تاریخ بازی های ویدئویی است.

4. جنگ ستارگان: شوالیه های جمهوری قدیمی (Star Wars: Knights of the Old Republic)

تهیه نماینده: LucasArts / سازنده: Bioware

سال انتشار: 2003

این بازی در سبک نقش آفرینی بوده و در جهانی جنگ ستارگان جریان دارد. هواداران جنگ ستارگان به شدت از آن استقبال نموده و به طور کلی در زمان خود یک عنوان پیروز بود. شرکت بایوور (Bioware) و لوکاس آرتز (Lucas Arts) با یکدیگر همکاری نموده تا یکی از برترین عناوین نقش آفرینی تاریخ را بسازند. شوالیه های جمهوری قدیمی یکی از عناوین بسیار خاص بایوور است. این بازی از کیفیت بسیار بالایی برخوردار بوده و از برترین کارهای این شرکت است.

زمانی که شوالیه های جمهوری قدیمی معرفی گردید، معین بود که قرار است فروش زیادی داشته باشد. با اینحال شرکت سازنده نیز در ساخت آن از هیچ زحمتی دریغ نکرد. می توان گفت که حتی اگر این بازی نام جنگ ستارگان را با خود نداشت، بازهم محبوبیت زیادی کسب می کرد.

3. نینجا گایدِن بلک (Ninja Gaiden Black)

تهیه نماینده: Tecmo / سازنده: Team Ninja

سال انتشار: 2004

نینجا گایدِن بلک در اصل همان نینجا گایدن عادی با دو عدد از بسته های الحاقی است. همینطور اینکه تغییراتی در بازی اصلی نیز وجود داشته است. این عنوان یک تغییر بسیار بزرگ در مجموعه نینجا گایدن ایجاد کرد. به حدی که حالت دو بعدی این بازی تبدیل به سوم شخص شد. این تغییر باعث شد تا مجموعه نینجا گایدن جلوه خاصی میان رقبا پیدا کند.

با وجود اینکه دیدگاه آن تغییر کرد، اصالت آن همچنان حفظ شد. همینطور اینکه مقدار دشواری نینجا گایدن که همواره زبان زد بود، همچنان باقی ماند. با وجود اینکه این بازی سخت است اما همچنان یکی از برترین عناوین در سبک بزن و بکش (Hack and Slash) است.

2. هیلو 2 (Halo 2)

تهیه نماینده: Microsoft / سازنده: Bungie

سال انتشار: 2004

با وجود اینکه هیلو 2 نزدیک به 20 سال گذشته عرضه شده است، هنوز یکی از برترین شوترهای اول شخص تاریخ است. به این معنا که هم رده های این بازی دوم (Doom)، چشم طلایی (GoldenEye) و ندای وظیفه: جنگ مدرن (Call of Duty: Modern Warfare) هستند. برای رسیدن به این جایگاه بخش آنلاین و داستانی بازی هر دو بسیار خوب هستند.

هیلو 2 در مجموعه مستر چیف (Master Chief Collection) وجود دارد. شما می توانید آن را روی گیم پس به طور رایگان تجربه کنید.

1. هیلو: نبرد تکامل (Halo Combat Evolved)

تهیه نماینده: Microsoft / سازنده: Bungie

سال انتشار:

هیلو: مبارزات تکامل یافته، به مقدار هیلو 2 خوب باقی نمانده است. به این معنا که اگر شما تصمیم به تجربه آن بگیرید، قطعاً گرافیک و گیم پلی آن آزار دهنده خواهد بود. با این حال بخش داستانی آن بسیار خوب و نوستالژی است. اگر کسی زمانی که این بازی برای اولین بار عرضه شد، آن را تجربه نموده باشد، قطعاً تجربه دوباره آن خاطرات بسیاری را برای او زنده خواهد نمود. مبارزات تکامل یافته یکی از برترین عناوین زمان عرضه در تاریخ بازی های ویدئویی است. این بازی به جهان اثبات کرد که مایکروسافت یک رقیب جدی برای سونی و نینتندو است.

شما می توانید این بازی دوست داشتنی را در مجموعه مستر چیف بخرید. همینطور اینکه این مجموعه به طور رایگان روی اشتراک گیم پس حضور دارد. همه عناوین ذکر شده ارزش تجربه را دارند. با اینحال به علت گرافیک و گیم پلی قدیمی امکان دارد که بعضی از افراد از آن ها لذت نبرند. با اینحال سیستم اجرای عناوین قدیمی باعث می گردد تا گیمرهای نوی نیز با بازی های قدیمی آشنا شوند. عناوینی که آینده گیمینگ را مشخص نموده و حتی آن را تغییر داده اند.

منبع: Gamerant.com

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 7 تیر 1401 بروزرسانی: 7 تیر 1401 گردآورنده: mohsen-razani.ir شناسه مطلب: 908

به "10 بازی برتر ایکس باکس اصلی که باید روی سری ایکس و اس تجربه کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 بازی برتر ایکس باکس اصلی که باید روی سری ایکس و اس تجربه کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید