یازده مورد از معروف ترین مقاصد خارق العاده گردشگری دنیا

به گزارش وبلاگ راضانی، روی سیاره زیبای آبی رنگ ما، بیش از 150 میلیون کیلومتر مربع سرزمین برای گشت و گذار و دیدن وجود دارد. اگر این عدد فکر شما را شگفت زده نموده، بهتر است بدانید که شما تنها نیستید. با وجود تعداد بسیار زیاد گزینه های مهم فرهنگی، تاریخی و خوش چشم انداز برای انتخاب کم کردن موارد موجود در لیست مکان هایی که می بایست حتما در زندگی مان از آن ها بازدید کنیم سخت به نظر می رسد. اگر در جستجوی اطلاعات کافی و منبع الهام قوی برای انتخاب برترین مقاصد خارق العاده گردشگری دنیا هستید، بهتر است مطلب معروف ترین مقاصد خارق العاده گردشگری دنیا خبرنگاران را بخوانید. دنیا ما غافلگیری های خوشایند متعددی در هر گوشه خود دارد. در این نوشتار، برترین مقاصد خارق العاده گردشگری دنیا که می بایست حتما در زندگی به آن ها سفر کنید را به شما معرفی می کنیم.

یازده مورد از معروف ترین مقاصد خارق العاده گردشگری دنیا

آنگکور وات Angkor Wat در کامبوج

آنگکور وات Angkor Wat که بیش از هزار سال پیش ساخته شده، به وسیله بسیاری از صاحب نظران به عنوان مهمترین یافته باستان شناسی بشر در دوران مدرن شناخته شده است. مجموعه آنگکور وات Angkor Wat یا شهر معابد Temple City که معنی نام آن است، در اصل به عنوان یک زیارتگاه برای ویشنو Vishnu، خدای هندو ساخته شده بوده اما در بیشتر سال های حضورش به عنوان یک معبد بودایی مورد استفاده قرار گرفته است. این مجموعه که بیش از 388 کیلومتر مربع مساحت دارد، مجموعه ای از معابد در بین معروف ترین مقاصد خارق العاده توریستی جهان است که بر روی سیاره زمین منحصر به فرد هستند و نظیر ندارند. مکان جادویی آن هنوز هم به وسیله مردان بزرگ مذهبی مورد بازدید قرار می گیرد و با انجام یک پیاده روی ساده در این مجموعه پر از سکوت، آنقدر موارد اعجاب انگیز خواهید دید که خودتان متوجه اهمیت آن خواهید شد.

هرم جیزه Giza در مصر

نقاط بسیار کمی در جهان وجود دارند که مانند بناهای باستانی سر بر آورده در جیزه Giza، روح نبوغ انسانی را به نمایش بگذارند. در سومین شهر بزرگ کشور مصر، به میزان کافی با فرهنگ غنی باستانی روبرو می شوید تا به عنوان یک توریست به هیجان بیایید و شگفت زده شوید اما جذابیت بزرگ و اصلی این کشور، اهرام بزرگ و باستانی آن هستند. این آرامگاه های خارق العاده، تنها مجموعه ای از سنگ های بزرگ و یک میزان که روی هم قرار گرفته اند نیستند بلکه جلوه ای از ریاضی، علوم و مهندسی را که به نظر غیر ممکن می آید که در زمان ساخت آن ها وجود می داشته است به نمایش می گذارند. اهرام، ابوالهول، دره پادشان، همگی دستاوردهای معماری بی نظیری هستند که می بایست حتما آن ها را از نزدیک ببینید تا متوجه وسعت شگفتی آن ها شوید و به میزان ای که شایسته آن هستند، ارزش آن ها را در بین بهترین مقاصد خارق العاده توریستی جهان دریابید.

گرند کنیون Grand Canyon در آریزونای آمریکا

ممکن است زمانی که به تصویر گرند کنیون Grand Canyon چشم دوخته اید، صرف نظر از تاثیر گذاری و عظمت آن، پیش خود فکر کنید: خب، گرند کنیون Grand Canyon، یک سوراخ بزرگ صخره ای روی زمین .. فوق العاده است. اما بخاطر داشته باشید که این منطقه شگفت انگیز، چیزی بیشتر از این هاست. این دره ژرف که 445 کیلومتر طول دارد، حاصل بیش از دو میلیارد سال تغییر است. تغییراتی که باد، آب و دیگر نیروهای قدرتمند طبیعی در طول زمانی نامحدود ایجاد نموده اند تا این شگفتی خیره نماینده زمین شناسی را به وجود آورند. اگر می خواهید قدرت دگرگون شونده سیاره زمین را به طور واقعی لمس کنید، تنها کافیست به قعر گرند کنیون Grand Canyon بیایید یا در هنگام طلوع یا غروب آفتاب، آن را از بالا نگاه کنید. تصاویر گرند کنیون Grand Canyon، به طور کامل و شایسته، عظمت و زیبایی این مکان خارق العاده را در بین بهترین مقاصد خارق العاده توریستی جهان نمی توانند به نمایش بگذارند.

ایسلند Iceland

اگر می خواهید یکی از زیباترین، شگفت انگیزترین و خارق العاده ترین نقاط سیاره زمین را از نزدیک ببینید، می بایست در سفر بعدی خود به ایسلند بروید. این کشور تماشایی بخاطر منظره های خارق العاده از نور های شمالی (شفق قطبی)، آتشفشان های فعال بزرگ و باشکوه و رشته کوه هایی که رنگ های آن ها آنچنان شفاف و متعدد هستند که به نظر می رسد با آب رنگ نقاشی شده اند، مشهور است. وقتی تمامی آن تنوع منظره ها خیره نماینده را تماشا کردید، جانوران بومی ایسلند مانند طوطی های دریایی (پافین ها) و اسب های پشمالوی ایسلندی را ببینید و حیرت زده شوید. بعلاوه می توانید در یکی از غارهای یخی فوق العاده زیبا و در میان صخره های عجیب و خارق العاده به گشت و گذار مشغول شوید. کار دیگری که می توانید در سفر به این کشور تماشایی انجام دهید این است که در فاصله بین قاره ای مابین اروپا و آمریکای شمالی و در خالص ترین و شفاف ترین آب های سیاره زمین به غواصی بپردازید. به طور کل، اگر از آن دسته افراد هستید که می خواهید تمام زیبایی های سیاره زمین را در یک نقطه ببینید، می بایست به ایسلند در بین بهترین مقاصد خارق العاده توریستی جهان سفر کنید.

جزایر گالاپاگوس Galápagos Islands در اکوادور

در سال 1835، کشتی اچ ام اس بیگل HMS Beagle (کشتی متعلق به نیروی دریایی پادشاهی بریتانیا که مابین سال های 1820 تا 1845 به سه مسافرت دوردست دریایی رفت و در سفر دوم آن چارلز داروین زیست شناس بریتانیایی به جهت انجام تحقیقات علمی مسافر آن بود) در سواحل جزایر گالاپاگوس Galápagos Islands پهلو گرفت و یک زمین شناس و طبیعت شناس جوان به نام چارلز داروین از آن کشتی پیاده شد و بدین وسیله، گروه کوچکی از جزایر را کشف کرد که جایگاه یکی از متنوع ترین کلکسیون های حیات وحش روی سیاره زمین بودند. امروزه این تنوع شگفت انگیز همچنان در این جزایر که یکی از هیجان انگیزترین مقاصد توریستی روی زمین هستند، دیده می گردد. با سفر به جزایر گالاپاگوس Galápagos Islands می توانید در سواحل زیبای آن به کسب آرامش مشغول شوید، با شیرهای دریایی، پنگوئن ها و ایگوآناهای دریایی بازیگوش که از انسان ها هیچ ترسی ندارند، شنا کنید یا در گوشه و کنار جزیره های مختلف این زنجیره آتشفشانی به گشت و گذار بپردازید. سفری آموزنده تر از سفر به اطراف جزایر گالاپاگوس Galápagos Islands در جهان موجود نیست.

دیوار بزرگ چین Great Wall of China

این شایعه که می گویند دیوار بزرگ چین Great Wall of China از فضا قابل مشاهده است، حقیقت ندارد. اما این مکان شگفت انگیز، بهرحال یک بنای خیره نماینده با تاریخی غنی و با قدمت بیش از دو هزار سال است. در طول تاریخ بسیار بلند کشور چین، این دیوار نقش های بسیار زیادی بازی نموده است؛ از دفاع در برابر مهاجمان تا به عنوان مکانی برای دریافت مالیات از تاجران، کنترل مهاجرت اما این دیوار همواره و در همه حال، جزئی جدا نشدنی از فرهنگ این کشور بوده است. امروزه، این دیوار فرصت های متعددی برای گشت و گذار در مراحل مختلف تاریخی خود به میهمانان ارائه می نماید. به هر حال، قدم زدن در امتداد یکی از سرسخت ترین و پایدارترین بناهای تاریخ بشر، تجربه ای است که می بایست در لیست تجربیات آینده شما در زندگی قرار گیرد.

تاج محل Taj Mahal در هند

تاج محل Taj Mahal که در سال 1632 به عنوان یک مقبره برای همسر مورد علاقه امپراطور هند ساخته شده، یک آرامگاه بسیار زیبای سفید و مرمرین است که با طراحی های بسیار با سلیقه و گران قیمت از انواع سنگ های قیمتی تزئین شده است. قدرت عشق امپراطور شاه جهان برای همسرش، هنوز هم به خوبی در تاج محل Taj Mahal مشهود است. بنای شگفت انگیز و خیره نماینده تاج محل Taj Mahal، به لطف حکومت هند همچنان به همان زیبایی و کیفیت زمان ساخت خود در بین بهترین مقاصد خارق العاده توریستی جهان به جای مانده است.

ایتالیا Italy

ایتالیا و فقط ایتالیا. اگر یک توریست خوش گذران و خوش غذا هستید که می خواهید بعضی از بهترین غذاهای جهان را بچشید، یا یک علاقمند به هنر هستید که هدفتان تماشا مهمترین شاهکار های هنری جهان است، یا در پی استراحت هستید و قصد دارید در بعضی از زیباترین سواحل جهان و زیر نور آفتاب به کسب آرامش مشغول شوید و یا از عاشقان تاریخ هستید و امید دارید نگاهی به درون یکی از مهمترین و تاثیرگذارترین فرهنگ های طول تاریخ بیاندازید، می بایست حتما به ایتالیا سفر کنید. شهرهای رم، ونیز، کاپری، فلورانس، بولونیا، سیسیل و میلان تنها آغاز سفر هیجان انگیز و فوق العاده شما خواهند بود. همه منطقه ها مختلف این کشور از بالا تا پایین، برجسته، زیبا، پذیرا و از همه لحاظ شگفت انگیز هستند.

آبشارهای ایگوآزو Iguazu Falls در آرژانتین

اگر ساکن آمریکا باشید، احتمال اینکه به شما توصیه نمایند به تماشای آبشار نیاگارا در کانادا بروید خیلی بیشتر است. نیاگارا در بین بهترین مقاصد خارق العاده توریستی جهان و در برابر آبشارهای ایگوآزو Iguazu Falls پیش پا افتاده به نظر می رسد. طبق یک داستان تاریخی مشهور، زمانی که خانم النور روزولت، همسر رئیس جمهور آمریکا برای اولین بار از این آبشارها تماشا کرد، گفت :

بیچاره نیاگارا. آبشارهای ایگوآزو Iguazu Falls ممکن است بزرگترین آبشارهای جهان به شمار نروند (این افتخار به آبشارهای ویکتوریا در زیمبابوه تعلق دارد که بازدید از آن هم بسیار توصیه می گردد)، اما آبشارهای ایگوآزو Iguazu Falls قطعا از زیباترین و خیره نماینده ترین آبشارهای جهان هستند. تنها کافیست نقطه ای در میان آب را تصور کنید که آنجا ایستاده اید و با آبشارهای قدرتمند و پر سر و صدای بسیار زیبا احاطه شده اید.

برج ایفل Eiffel Tower در پاریس

کارهای بسیار زیادی برای انجام دادن و چیزهای بسیار زیادی برای تماشا در پاریس وجود دارند نظیر بازدید از موزه ها، خرید از فروشگاه ها یا تنها نشستن در یک کافه و تماشا کردن جریان ملایم رودخانه سن . قدم زدن در آروندیسمان ها (محله های پاریس) که از قلب شهر در جهت های مختلف پیچ و تاب خورده اند، یک تجربه به یاد ماندنی و خارق العاده است اما هیچ سفری به شهر نور، پاریس، بدون بازدید از برج ایفل Eiffel Tower که یک شاهکار 300 متری مهندسی است، کامل نمی گردد. از بالای این برج در بین معروف ترین مقاصد خارق العاده توریستی جهان می توانید بعضی از زیباترین چشم میزانای شهر پاریس را تماشا کنید و ایستادن زیر برج، شما را مبهوت خواهد نمود. هیچ شهری از سیاره زمین از پاریس دوست داشتنی تر نیست و برج ایفل Eiffel Towerرمانتیک ترین نقطه این شهر به شمار می رود.

یونان Greece

کشور یونان که به عنوان زادگاه تمدن غرب و گهواره دموکراسی شناخته می گردد دارای 4000 سال تاریخ باستانی است و البته منظره ها طبیعی خارق العاده و جزایر تماشایی و خیره نماینده. غذاها و نوشیدنی های این کشور نیز فوق العاده هستند. یونان اخیر با مسائل مالی بسیاری دست و پنجه نرم نموده است بنابراین با افزودن سفر یونان به لیست ماجراجویی های آینده تان، به خودتان و به یونانی ها لطف کنید. مطمئن باشید که ناامید نخواهید شد و بهترین اوقات زندگی را در یکی از بهترین مقاصد خارق العاده توریستی جهان تجربه خواهید کرد.

منبع: همگردی
انتشار: 19 دی 1401 بروزرسانی: 19 دی 1401 گردآورنده: mohsen-razani.ir شناسه مطلب: 1020

به "یازده مورد از معروف ترین مقاصد خارق العاده گردشگری دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یازده مورد از معروف ترین مقاصد خارق العاده گردشگری دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید