آشنایی با استانبول یکی از شهرهای پربازدید دنیا

به گزارش وبلاگ راضانی، از آنجا که استانبول در محل اتصال راستا تجارت بین المللی زمینی ودریایی واقع شده، قطب مالی ترکیه محسوب می گردد.

آشنایی با استانبول یکی از شهرهای پربازدید دنیا

بهترین تجربه سفر را با تور استانبول در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا دیدن کنید و لحظات زیبایی را در این شهر تاریخی و تفریحی بگذرانید.

استانبول به دروازه آسیا معروف است و دنیاگرد های زیادی را به خود جذب می نماید. هر سال میلیون ها دنیاگرد به این شهر بزرگ سفر می نمایند تا از میراث غنی و فرهنگ آن تماشا نمایند. استانبول در سال 2010، به عنوان مرکز فرهنگی اروپا نام گذاری شد. این کار باعث افزایش دنیاگردان در این سال شد و باعث شد دهمین مقصد دنیاگردی محبوب در میان دنیاگردان باشد.

برترین زمان برای سفر به استانبول

برترین زمان برای سفر به استانبول فصل بهار است؛ یعنی از آوریل تا اواسط ژوئن (فروردین تا خرداد). هر چند که ممکن است در ماه آوریل کمی باران ببارد؛ اما روزهای این ماه طولانی است و فصل دنیاگردی کاملاً آغاز نشده است. اواسط سپتامبر تا اکتبر (شهریور تا مهر) نیز زمان مناسبی برای بازدید از استانبول است؛ زیرا آب و هوا معتدل است، اما روزها کوتاه تر هستند.

اگر از علاقه مندان به هنر هستید، باید در فصل تابستان به ترکیه بروید که جشنواره های هنری و موسیقی زیادی در این فصل برگزار می گردد.

اگر در طول پنج روز عید قربان به استانبول رفتید، حتماً مقداری پول نقد اضافی با خود ببرید؛ چرا که در طول این مدت بانک ها بسته هستند و دستگاه های خودپرداز پولی ندارند.

روش های سفر به استانبول

به روش های زیر می توانید به استانبول برسید:

  • فرودگاه آتاتورک استانبول در حدود 20 کیلومتری غرب این شهر واقع شده و به مقاصد مختلفی از دنیا پرواز دارد. فرودگاه سابیها، فرودگاهی بین المللی است که در سمت آناتولی قرار گرفته است و خدمات بین شهری نیز ارائه می دهد.
  • در حال حاضر، خط قطار استانبول به علت ساخت وساز خطوط راه آهن به حالت تعلیق درآمده است؛ اما به طور کلی، قطارها از سراسر اروپا به ایستگاه سیرکجی می آیند و قطارهای آسیایی به ایستگاه هایدرپاشا می آیند.
  • به وسیله اتوبوس می توانید به بیشتر مقاصد داخلی و بعلاوه به یونان، بلغارستان، مقدونیه و رومانی بروید.
  • علاوه بر این ها کشتی های تفریحی و کشتی های بین المللی نیز به ترکیه سفر می نمایند.

فرهنگ و سنت

استانبول از فرهنگ بسیار متنوعی برخوردار است که در جشنواره های این شهر منعکس می گردد. برخی از جشنواره های مهم استانبول عبارتند از:

  • جشنواره بین المللی فیلم استانبول در اواخر ماه مارس تا اواسط آوریل (اسفند تا فروردین) برگزار می گردد.
  • جشنواره بین المللی لاله استانبول در ماه آوریل برگزار می گردد.
  • جشنواره بین المللی تئاتر عروسکی در ماه مه (اردیبهشت) برگزار می گردد.
  • در 29 مه، فتح استانبول به وسیله محمد را به وسیله اجرای نمایش جشن می گیرند. هنرهای سنتی و صنایع دستی نیز در این جشنواره به نمایش گذاشته می شوند.
  • از اواسط ماه ژوئن تا اواسط جولای (خرداد تا تیر) جشنواره موسیقی بین المللی با بیش از 30 اثر موسیقی کلاسیک، اپرا و تئاتر برگزار می گردد.
  • نمایشگاه کتاب تویاپ در اواخر ماه نوامبر (آبان) برگزار می گردد.
  • جشنواره شرکت افس پیلسن بلوز در مکان های خاصی در ماه نوامبر برگزار می گردد.

سفر و حمل و نقل در استانبول

استانبول هر سه نوع وسیله حمل ونقل هوایی، زمینی و دریایی را دارد.

  • هوایی: فرودگاه بین المللی آتاتورک فرودگاه اصلی استانبول است. حدود 700 هواپیما هر روز از این فرودگاه استفاده می نمایند. این فرودگاه دارای یک دفتر اطلاعات دنیاگردی 24 ساعته است. می توانید از خدماتی مانند کرایه اتومبیل، صرافی، داروخانه و دستگاه های خودپرداز این فرودگاه نیز بهره ببرید. فرودگاه سابیها گوکچن دومین فرودگاه اصلی استانبول است.
  • قایق: اگر از سمت اروپا به ترکیه سفر می کنید، می توانید از کشتی های تفریحی بهره ببرید.
  • ترمینال تاناح مراح و چانگی به اندونزی و مالزی کشتی دارد.
  • زمینی: می توانید با قطار از اروپا و آسیا به استانبول برسید.

حمل و نقل در داخل شهر

می توانید از اتوبوس، تراموا، اتوبوس دنیاگردی، مترو، قطار برون شهری، تله کابین، اتومبیل، موتورسیکلت، تاکسی و دوچرخه برای جا به جایی در داخل شهر بهره ببرید.

جاذبه های دنیاگردی استانبول

فهرست جاذبه های استانبول بی خاتمه است. برخی از این جاذبه های هیجان انگیز عبارتند از:

  • مسجد آبی (مسجد سلطان احمد) : مسجد سلطان احمد معروف به مسجد آبی در سال 1609 ساخته شده است. این مسجد به خاطر گنبد باشکوه و شش مناره اش معروف است. حدود 260 پنجره رنگ آمیزی شده در این مسجد وجود دارد. در پشت مسجد یک موزه فرش و گلیم و عتیقه جات از سراسر ترکیه وجود دارد. ورود به کلیسا رایگان است؛ اما برای بازدید از موزه باید هزینه پرداخت کنید.
  • مسجد ایاصوفیه: ایاصوفیه به عنوان یک کلیسای جامع در قرن 6 میلادی راه اندازی شد. ابعاد وسیع آن، معماری خیره نماینده، موزاییک پر زرق و برق و نقاشی های دیواری و گنبد بزرگ رنگ آمیزی شده، آن را یکی از محبوب ترین جاذبه های دنیاگردی در استانبول نموده است. هزینه ورود 15 لیر است.
  • کاخ دولما باغچه: دومین کاخ سلاطین عثمانی بود. داخل کاخ لوستری وجود دارد که هدیه ای از طرف ملکه ویکتوریا به سلطان محمود دوم بود. وزن آن حدود 4.5 تن و بزرگ ترین لوستر در دنیا است.
  • بازار بزرگ: بازار بزرگ، بزرگ ترین و قدیمی ترین بازار سرپوشیده دنیا است. حدود 4000 مغازه در 65 خیابان پیچ در پیچ دارد که به خیابان مرکزی منتهی می گردد. از فرش و طلا و جواهر گرفته تا ادویه جات، منسوجات و پوشاک می توانید در اینجا پیدا کنید.
  • برج گالاتا: برج گالاتا یک نمای 360 درجه ای از بخش قدیمی استانبول فراهم می آورد. این برج سنگی متعلق به قرون وسطا است که در قرن 14 ساخته شده است. می توانید از رستوران این برج لذت ببرید.
  • موزه هنری ترکی اسلامی: موزه هنرهای ترکی و اسلامی در کاخ ابراهیم پاشا واقع شده است. در این موزه حدود 40 هزار اثر هنری برای نمایش وجود دارد. هزینه ورود 10 لیر است.
  • میدان اسب دوانی: تنها چند ستون و قوس از میدان اسب دوانی با شکوه که بین سال های 200 تا 300 میلادی ساخته شده، به جای مانده است. این مکان دارای پارک عمومی زیبا، آب انبار کلیسا، ستون هرمی شکل سنگی توتمس سوم، چشمه ویلهلم دوم و ستون مارپیچ و کنستانتین و اینترنت بی سیم رایگان است.
  • موزه کاخ توپکاپی: کاخ توپکاپی به وسیله محمدشاه به عنوان کاخ سلطان ساخته شده است. این کاخ شامل مجموعه ای از ساختمان هایی است که در اطراف چند حیاط ساخته شده اند.

خرید در استانبول

استانبول ترکیبی منحصر به فرد از اشیای سنتی و مدرن برای خرید دارد. اگر قصد خرید طلا و جواهر، لباس چرمی و فرش را دارید، به دروازه نوروعثمانیه بازار بزرگ بروید. اگر علاقه مند به خرید عتیقه جات هستید، به جوکورجوما، هورهور و شیشلی سر بزنید. محله های نیشانتاشی و تشویکیه بوتیک ها و مارک های معروف را ارائه می دهند.

شهراستانبول
کشورترکیه
مساحت2063 مایل مربع
جمعیت در سال 201113٬483٬052
تعداد بخش39
میانگین دمای هوا در تابستان28 درجه فارنهایت
میانگین دمای هوا در زمستان4 درجه فارنهایت
واحد پوللیر ترک (TL)
کد تلفنکشور: 90- شهر: 212
فرودگاه های اصلیآتاتورک، سابیها گوکچن
مختصات جغرافیایی41 ° 01N 28 ° 58E
منطقه زمانیاروپای شرقی
وب سایت رسمی شهرxhttp://www.ibb.gov.tr/en-US/Pages/Home.asp
منبع: فوت و فن
انتشار: 19 مرداد 1401 بروزرسانی: 19 مرداد 1401 گردآورنده: mohsen-razani.ir شناسه مطلب: 947

به "آشنایی با استانبول یکی از شهرهای پربازدید دنیا" امتیاز دهید

1 کاربر به "آشنایی با استانبول یکی از شهرهای پربازدید دنیا" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با استانبول یکی از شهرهای پربازدید دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید