برترین کافه های استانبول ، لذت بردن از طعم و عطر بی نظیر قهوه (تور استانبول)

به گزارش وبلاگ راضانی، بی اغراق باید گفت در سرتاسر کشور ترکیه کافه ها و قهوه خانه های مختلف چه به لحاظ قدمت و چه به جهت سبک های مختلف معماری به کار رفته در طراحی و ساخت آن ها یعنی مدرن و یا سنتی ایجاد شده که شماری از آن ها می توانند بیانگر بخش دوست داشتنی و غیر قابل انکاری از فرهنگ اهالی بومی ترکیه به حساب آیند خصوصا اگر این کافه و قهوه خانه ها متعلق به مهمترین شهر ترکیه ای ها همانند شهر استانبول باشند. واقعیت امر این است که استانبول یکی از بی نظیرترین شهرهای جهان برای گشت و گذار با هر علت و بهانه ای نه تنها در اروپا بلکه در کل جهان بوده و می توان در بخش های مختلف آن با تعدادی از برترین کافه های استانبول روبرو شد و دقایق خوشی را در کنار دیگر اهالی این شهر که معمولا زمان کوتاهی از عصرهای خود را در این مکان ها با دیگر اهالی به اشتراک می گذارند، سپری نمود. پس برای اینکه شما گردشگران و گردشگر های عزیز با تعدادی از معروف ترین کافه های استانبول آشنا شوید، پیشنهاد می کنیم، مطالعه مطلب کافه های دنج استانبول را به هیچ وجه از دست ندهید.

برترین کافه های استانبول ، لذت بردن از طعم و عطر بی نظیر قهوه (تور استانبول)

بهترین تجربه سفر را با تور استانبول در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا دیدن کنید و لحظات زیبایی را در این شهر تاریخی و تفریحی بگذرانید.

کافه پیر لوتی | Pierre Loti Cafe

پیش از آنکه در مورد زمان و مکان کافه پیر لوتی صحبت کنیم، بد نیست بدانید که این کافه که یکی از کافه های دنج استانبول به شمار می آید، یکی از پاتوق های اصلی افسر ناوگان دریایی و بعلاوه یک نویسنده خوش ذوق فرانسوی با نام مستعار پیر لوتی بحساب می آید و در بالای تپه ای مشرف به نقطه ای دیدنی گلدن هورن در شهر استانبول قرار گرفته است. تمام کارکنان این کافه سنتی و قدیمی دارای لباس هایی یکسان هستند و همگی از کلاه های سنتی و مشهور ترکی، شلوار سالوار و بعلاوه جلیقه های مخملی برخوردار شده اند. کافه پیر لوتی که یکی از برترین کافه های استانبول بوده، همه روزه از ساعت 8 صبح تا پاسی از شب آماده پذیرایی از شما و همراهانتان هست، منتهی باید در نظر داشته باشید که این کافه در یک موقعیت مرتفع واقع شده که به روش های مختلفی از جمله استفاده از تله کابین Eyup می توانید خود را به این مکان فوق العاده خاطره ساز شهر استانبول برسانید. توجه داشته باشید این تله کابین از روی یک قبرستان عبور می کند و حتی المقدور تا ساعت 11 شب کابین های آن منتظر سوار شدن شما جهت بازگشت به نواحی پایین دست تپه باقی خواهند ماند. هزینه استفاده از تله کابین از ایوپ حدودا 2.10 لیر برای هر نفر است.

قهوه خانه عثمانلی | Osmanli Kahvehanesi

عثمانلی همانطور که از نامش نیز معین است، یک قهوه خانه سنتی با حال و هوایی برجای مانده از عصر حکومت عثمانی ها در شهر استانبول بوده که در عین محیط کوچک و نقلی خود، از یک فواره مرمری و بعلاوه صندلی هایی از جنس مخمل و فرش های عثمانی در زیر آن ها برخوردار شده است. این قهوه خانه یکی از کافه های دنج استانبول بوده و شما می توانید در آن با یک فنجان قهوه اصیل ترکی با کمی کف بر روی آن روبرو شوید. ناگفته نماند که درست در کنار قهوه خانه عثمانلی، چادر عشایر نیز برپا شده که در داخل این چادر یک کافی شاپ نسبتا امروزی با منویی بسیار متنوع تر از قهوه خانه عثمانلی برای شما در نظر گرفته شده و در آن می توانید سفارش خود را در کنار موزیک های مختلف عنوان کنید و از نزدیک شاهد مرنام پایکوبی ترک ها به نام Horon باشید. دوستان و کافه گردهای عزیز توجه داشته باشند که اگر بخواهید در یک غروب دل انگیز سری به یوروک کادیری بزنید، بایستی برای لذت بردن از شنیدن موسیقی زنده در این مکان نزدیک به 2 لیر را هزینه نمایید. بعلاوه ضروری است بدانید قهوه خانه عثمانلی که یکی از معروف ترین کافه های استانبول هست، در بخش آسیایی شهر استانبول قرار گرفته و در مقابل آن نمایی زیبا و مجذوب نماینده از دریای سیاه را می توان به نظاره نشست.

کافه شورلولو علی پاشا | Corlulu Ali Pasa

کافه علی پاشا یکی از برترین کافه های استانبول بوده که اغلب از ساعت 7 صبح لغایت 2 بامداد آماده میزبانی از مشتریان خاص و عام خود هست. ساختمان این کافه محبوب و دنج در سال 1709 میلادی ساخته شده و در گذشته برای مدت زمان زیادی از آن به عنوان مدرسه برای اهالی شهر بهره گیری شده است. این کافه در حال حاضر جنب مسجد شورلولو علی پاشا واقع شده و نام گذاشته شده بر روی آن نیز از نام وزیز اعظم ترک ها یعنی علی پاشا که اصالتا از شهر Corlu بوده، گرفته شده است. در کل این منطقه از شهر استانبول که کافه شورلولو علی پاشا نیز در آن استقرار یافته، شما می توانید با آرامش عجیبی روبرو شوید و به خوبی از شرایط شلوغ و پر هیاهوی حاکم در بخش های مختلف شهر استانبول فاصله بگیرید. بعلاوه از قلم نیفتد که بسیاری از اهالی شهر استانبول معتقد هستند دوستی هایی که از این مکان شروع شده، همواره جاودان خواهند ماند.

کافه خانه | The House Cafe

یکی دیگر از معروف ترین کافه های استانبول که می توان رنگ و بوی فرهنگ مردم کشور ترکیه را در آن جست و جو نمود، کافه خانه ای شهر استانبول است که در حدفاصل ناچیزی از خیابان معمولا پر ازدحام استقلال واقع شده است. این کافه از یک طبقه همکف و یک طبقه بر بالای آن تشکیل می گردد که معروف است به همان کافه تریا و اغلب نیز محل مناسبی برای برگزاری جشن ها و مرنام های خودمانی و کم جمعیت برای اهالی شهر استانبول تلقی می شد. با وارد شدن به طبقه همکف این کافه، یک راهروی بسیار قدیمی با قدمتی بالغ بر چند صد سال در پیش روی چشمان شما قرار خواهد گرفت که با وارد شدن به آن و طی مسیری از این دالان باریک می توان با تعدادی دیگر از کافه ها و فروشگاه های مختلف موجود در این منطقه روبرو گردد. گفتنی است کافه خانه که یکی از کافه های دنج استانبول بوده، همه روزه از 9 صبح الی 1 بامداد و در روزهای آدینه و شنبه تا 2 بامداد آماده استقبال از شما گردشگران و مشتریان خاص بوده و در زمستان نیز بطور کلی به لژ دی جی تخصیص داده می گردد. ناگفته نماند که طراحی داخلی این کافه به رنگ سفید بوده و برای تزئین آن از شمعدانی های بزرگی نیز استفاده شده است. بخش تریای این کافه که یکی از کافه های دنج استانبول به شمار میرود، دارای چند میز چوبی در کنار پنجره هایی بزرگ نیز بوده که می تواند گزینه مناسبی برای کسانی باشد که خیلی تمایل به شرکت در شلوغی های این کافه را ندارند.

قهوه خانه اتم تزشاکار | Ethem Tezcakar

قهوه خانه اتم تزشاکار از جمله مکان هایی تاریخی در استانبول بوده که همه روزه از ساعت 9 صبح فعالیت های خود را شروع و تا 19 بعدازظهر نیز آماده خدمت رسانی به مشتریان خود هست. در این قهوه خانه که به همت بکیر تزشاکار و بهره گیری از فنون تهیه و دم نمودن یک قهوه اصیل از نیاکان وی تا به امروز پابرجا به جای مانده، شما می توانید از نوشیدن یک فنجان قهوه ترک همراه با میل کردن مقداری از باقلوای مخصوص حسابی لذت ببرید. قهوه خانه اتم تزشاکار که هم در زمینه فروش قهوه فعالیت می کند و هم در زمینه تهیه و ارائه این نوشیدنی داغ خوشمزه به مردم شهر استانبول، درست در خیابان راگ استریت که پایین تر از بازار قرار گرفته است، واقع شده و اگر بخواهیم بی پرده در مورد توسعه فعالیت این قهوه خانه در استانبول صحبت کنیم، باید بگوییم که اتم تزشاکار در طول روز احتیاج قریب به چهار هزار نفر از مشتریان و مغازه داران کل استانبول را رفع می کند و این در حالی است که وسعت این مکان حتی برای نشستن چهار نفر هم بسیار کوچک تلقی می گردد. بد نیست بدانید ویترین این قهوه خانه که یکی از برترین کافه های استانبول بوده، با استفاده از همان ظروف مسی و سیمین شکلی که از آنان استفاده می گردد، همانند فنجان ها، نعلبکی ها و بعلاوه بشقاب ها درست شده و سبب جلب توجه همگان به این فروشگاه کوچک اما بسیار مشهور و پر آوازه می گردد.

کافه گالاتا کونک | Galata Konak Cafe

از مهمترین کافه های دنج استانبول، کافه گالاتا کونک بوده که البته در ابتدا آن را با عنوان شیرینی سرای گالاتا کونک می شناختند. ساختمان این کافه به وسیله خانواده Aki (آکی) و در منطقه Nisantasi در سال 1975 میلادی ساخته شده و از همان ابتدا در آن فعالیت های تهیه و عرضه برترین شیرینی های خوشمزه ترکی شروع شده و خیلی زود این مکان به علت کیفیت بالای شیرنی های ترد و ظریف خود، در کل شهر استانبول از معروفیت بالایی برخوردار شد. با گذشت زمان و روی کار آمدن انواع و اقسام کافه های کلاسیک و مدرن در شهر استانبول، نسل نو خانواده آکی که دیگر مسئولیت کارها و مدیریت شیرینی فروشی خانوادگی خود را بر عهده گرفته بودند، تصمیم می گیرند در سال 2006 فروشگاه پرآوازه خود را تبدیل به یک کافه رستوران لوکس با ظرفیتی 150 نفری و بعلاوه استفاده از یک منوی مختلف و مجذوب نماینده از برترین خوراکی های بین المللی جهان نمایند و با این کار بر اندازه معروفیت زمینه شغلی خود بی افزایند. این کار اعضای خانواده آکی خیلی هم برای شیرینی فروشی قدیمی گالانا کونک بد نشد و این فروشگاه توانست با توجه به موقعیت مکانی منحصر به فرد خود که هم می توان با حضور در آن از یک منظره 360 درجه نسبت به محیط پیرامون این کافه روبرو شد و هم از جاذبه های تاریخی قرار گرفته در این بخش از شهر استانبول بازدید بعمل آورد، با استقبال بسیار باشکوهی از سوی مردم بومی و غیر بومی شهر رو به رو گردد. از قلم بازنماند که کافه رستوران گالاتا کونک در فاصله زمانی بسیار اندک 5 دقیقه ای از برج گالاتا قرار گرفته و همه روزه از ساعت 8 صبح تا 12 شب می توان در این کافه اوقات بسیار خوشی را گذراند.

کافه رستوران نان و کره | Bread And Butter

این فروشگاه در حقیقت یک نانوایی تجهیز شده است که می توان در آن با غذاهای بسیار مختصر و البته فوق العاده خوشمزه ای روبرو شد. محیط این مجموعه بسیار دوست داشتنی و آرام بوده و تنها در روزهای یکشنبه تعطیل هست. در سایر روزهای هفته شما گردشگران و کافه گردهای محترم می توانید از ساعت 8:30 لغایت 19 پس از ظهر به کافه رستوران نان و کره که یکی از معروف ترین کافه های استانبول بوده، مراجعه نمایید.

کافه رستوران Den

کافه رستوران Den یکی از برترین کافه های استانبول بشمار می رود که هم دارای بخش داخلی و دارای خارجی در یک فضای کاملا باز با شرایط محیطی ایده آل است. این کافه در مجموعه دارای ظرفیت 80 نفر است و می توان در آن همراه با سرو یک وعده غذای لذیذ و یا یک فنجان قهوه ناب ترکی از شنیدن موسیقی های مختلف در سبک های متفاوتِ Nu Jazz ،House ،Soul ،Nova و Bossa نیز لذت حسابی به وجد آمد. شایان ذکر است ساعت کاری کافه رستوران Den از ساعت 8:30 الی 12 شب در روزهای معمولی و در روزهای پایانی هفته نیز تا ساعت 1 بامداد بوده و از ساعت 21 به بعد نیز تمام آهنگ ها و موسیقی های این مجموعه به وسیله DJ نواخته و خوانده می شوند.

کافه رستوران Delicatessen

Delicatessen بیشتر شبیه به یک آشپزخانه جمع و جور است تا یک کافه رستوران نسبتا مجلل و البته بزرگ! در کافه رستوران Delicatessen شما می توانید با برترین وعده های صبحانه در کل شهر استانبول رو به رو شوید و از آرامش بی نظیر محیط این اغذیه فروشی نهایت استفاده را بعمل آورده و خود را میهمان ویژه طعم ها و مزه های فوق العاده خوشمزه و جادویی آن کنید. گفتنی است که بدانید کافه رستوران Delicatessen که یکی از معروف ترین کافه های استانبول بوده، همه روزه فعالیت های خود را از ساعت 8 صبح شروع می کند و در هر فصل نیز با ثابت نگهداشتن بخشی از منوی اعجاب انگیز خوراکی های خود، از سایر غذاها و میان وعده های مخصوصِ آن فصل نیز بهره گیری می کند تا همواره برای مشتریان خاص و عام خود تازگی داشته باشد.

کافه سوسام | Susam Cafe

اگر در شهر استانبول دنبال کافه ای هستید که هم خاص باشد و هم از منوی قابل توجهی در کنار نوشیدنی های منحصر به فرد خود برخوردار باشد، توصیه می کنیم سری به کافه سوسام بزنید که هم معمولا دارای مشتریانی از گردشگران و مسافران شهر استانبول بوده و هم از محبوبیت بالایی در میان اهالی بومی و سرشناس ترکیه ای بهره مند هست. فضای این کافه که یکی از برترین کافه های استانبول بوده، بسیار آرامش بخش و دنج تلقی می گردد و برای تزئین نمای دکوراسیون داخلی آن از یکسری مبلمان های آنتیک استفاده شده است.

کافه رستوران Mangerie

کافه رستوران Mangerie نام یک مکان محبوب برای هر فرد بومی و غیر بومی بوده که به شهر استانبول سفر نموده و جویای میل کردن یک وعده غذای خوشمزه و بسیار با کیفیت هست! این کافه رستوران در منطقه ببک (Bebek) قرار گرفته که از جمله منطقه ها فوق العاده شلوغ و پر هیاهوی استانبول بحساب می آید و کمتر فروشگاهی در این منطقه توانسته برای مدت زمان زیادی نام خود را به عنوان یکی از مکان های شاخص در آن به مردم معرفی نماید. در مجموعه پذیرایی Mangerie شما می توانید با برترین وعده های صبحانه و بعلاوه برانچ هایی با طعم و مزه جادویی رو به رو شوید که سهم بسزایی در به معروفیت رسیدن این مکان در کل استانبول را تا به امروز داشته و آنطور که معلوم است نیز خواهند داشت. البته به جز این موارد می توان برای میل سایر وعده های غذایی در شبانه روز نیز کافه رستوران Mangerie را به عنوان یک مقصد ایده آل تلقی نمود. ناگفته نماند که تیم مدیریت و خدماتی مجموعه Mangerie مطابق با بروز ترین استانداردهای روز جهان عمل می نمایند و شاید همین بروزرسانی همیشگی در منطقه عجیب و غریب ببک باشد که سبب گشته تا هنوز هم که هنوز است در میان تمامی کافه ها و رستوران های نوپا که معمولا خیلی زود هم دارای بازارهای پر رونقی برای خود و محصولاتشان در این نقطه از شهر استانبول می شوند، این کافه رستوران Mangerie باشد که همانند ستاره ای پر فروغ در آسمان منطقه ببک می درخشد. این مجموعه پذیرایی که یکی از معروف ترین کافه های استانبول بوده، در تمام روز هفته از ساعت 8 لغایت 24 آماده حضور گرم شما عزیزان هست.

منبع: همگردی
انتشار: 7 بهمن 1401 بروزرسانی: 7 بهمن 1401 گردآورنده: mohsen-razani.ir شناسه مطلب: 1031

به "برترین کافه های استانبول ، لذت بردن از طعم و عطر بی نظیر قهوه (تور استانبول)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین کافه های استانبول ، لذت بردن از طعم و عطر بی نظیر قهوه (تور استانبول)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید