طرز تهیه توپک سیب زمینی، آسان و شیک

به گزارش وبلاگ راضانی، راحت ترین دستور پخت توپک سیب زمینی همراه با نکات کلیدی؛ توپک سیب زمینی یک پیش غذای بسیار خوشمزه و راحته که با یک بار درست کردنش حتما از مشتریای پر و پا قرص اون می شین. با ما همراه باشید تا دستور پخت یک سیب زمینی سوخاری فوق العاده را بهتون آموزش بدیم. رنگ و شکل بامزه توپک سیب زمینی به شما یاری می کنه تا سفرتون رو خیلی خوشگل تزئین کنید. کلا سیب زمینی از اون دسته مواد غذایی هست که همواره توی هر رده سنی طرفدارهای زیادی داره. چیبس و نوع سوخاری این ماده غذایی (سرشار از هیدروکربات)، جزء پرمصرف ترین غذاهای مردم کشور ماست. توی هر رستواران و غذاخوری، روی خورشت یا توی فست فود همواره سیب زمینی سرخ شده یا سوخاری موجود هست.

طرز تهیه توپک سیب زمینی، آسان و شیک

توپک سیب زمینی این پیش غذای خوش طعم که از دسته سوخاری هاست، قابل انطباق با هر سلیقه غذایی هست. این مزیت به نحوه مغز کردن توپک ها برمی گرده. به عبارتی با توجه به ذائقتون می شه مواد درونی یا همون مغز توپک رو پر کرد. پس ما امروز می خایم توپک سیب زمینی مغزدار رو به شما آموزش بدیم؛ مغز توپک های ما با پنیر پر می شه که ترکیبی بسیار پرطرف داره.

تازه شما می تونید مواد مورد استفاده توی این دستور رو به اشکال هندسی مختلف دربیارید و توی چیدمان سفرتون بهره ببرید. علاوه بر این وقتی شکل های مختلف رو درست می کنین، بچه ها علاقه زیادی به خوردنشون نشون می دن. اگر به درستی روغن این ماده غذایی بسیار پر انرژی رو بگیرید (کنترل کنید) می تونید یک غذای سالم رو به بچه هاتون تقدیم کنید و خودتون هم با خیال راحت غذاتون رو بخورید.

همون طور که گفتیم ما توی این دستور خوشمزه به راحت ترین روش پخت، به همراه نکات کلیدی برای بهتر شدن توپک ها می پردازیم. علاوه بر این آماده سازی مواد متنوع به عنوان مغز توپک آموزش می دیم.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه توپک مرغ سوخاری، همراه با پنیر و سیزیجات

مواد مورد احتیاج جهت تهیه برای 4 نفر (40 عدد):

  • سیب زمینی میانه پنج عدد
  • تخم مرغ دو عدد
  • جعفری ساطوری شده تازه، صدگرم
  • نمک، زردچوبه، پاپریکا، فلفل قرمز به میزان دل خواه
  • آرد سوخاری پنجاه گرم
  • کنجد پنجاه گرم
  • روغن سرخ کردنی به میزان لازم
  • پنیر پیتزا پنجاه گرم

طرز تهیه توپک سیب زمینی:

  • برای آغاز باید سیب زمینی هامون رو آب پز کنیم. ما امروز از یک روش نوین آب پز کردن یاری گرفتیم که خیلی به نظرم سرعت کار رو بالا می بره و خیلی کمتر ظرف ها رو درگیر و آشپزخونه رو به هم ریخته می کنه.
  • اولین مرحله اینه که پوستشون رو کامل می گیریم و هر کدوم رو به چهار یا پنج قسمت قاچ می زنیم، حالا اون ها رو توی قابلمه می ریزیم و همه مخلفات رو بهش اضافه می کنیم. یعنی ادویه ها و حتی نمک رو برای طعم دار کردن روی سیب زمینی ها می ریزیم.
  • آبی که از قبل به نقطه جوش رسیده رو روی سیب زمینی ها می ریزیم؛ تا جایی که بیاد روی سطحشون. حرارت رو میانه می کنیم و بهش زمان می دیم تا کاملا آب تبخیر بشه و سیب زمینی هامون حسابی مغز پخت بشن. این یک نکته کلیدی برای آب پز کردن سریع و طمع دهی مناسب به سیب زمینی هست. البته شما می تونید از همون روش متداول هم که سیب زمینی ها رو با پوست و به صورت درسته (قاچ نزده)، توی آب می ریزن بهره ببرید.
  • بعد از پخته شدن سیب زمینی ها باید به اون ها زمان بدیم که خنک بشن و بعد با هر ابزاری که راحت بودید اونا رو پوره کنید. (من خیلی ساده با پشت یه چنگال این کارو انجام دادم که شما می تونید از گوشت کوب یا حتی رنده هم بهره ببرید.)
  • بعد از این که سیب زمنی ها به خوبی پوره شدن، جعفری های ساطوری شدمون و کنجد رو بهش اضافه می کنیم، میکس سیب زمینی و جعفری با کنجد معجون بی نظیری می شه حتما امتحانش کنید. اینم از اون نکات کلیدی که بعد از پخت روش های مختلف به اون رسیدیم. اگر کنجد در دسترستون نیست، می تونید کنجد رو حذف کنید و به جای جعفری هم از تره، شنبلیله، شِوید یا هر نوع سبزی محلی دیگه ای که باب میلتون هست بهره ببرید.
  • بعد از این که موادمون خوب مخلوط شدن تخم مرغ هامون رو هم دونه دونه اضافه می کنیم و به هم می زنیم. دقت کنید شل بودن مواد باید شبیه مواد کتلت باشه نه زیاد رقیق باشه و نه اون قدر سفت که بافتش به راحتی منسجم نشه. تا اینجا اصلی ترین مرحله و پایه غذامون به همین راحتی آماده شد که خیلی شبیه درست کردن مواد اولیه کتلت هست.
  • ما توی این دستور پخت به میزان حدودا یک گردو از مواد برمی داریم و با یاری انگشت کف دستمون پهنش می کنیم، میزانی از پنیر را در مرکز موادمون قرار می دیم و با دقت و به آرومی گردشون می کنیم. دوستان عزیز شما این توپک ها رو با انواع دیگه ایی از پنیرها مثل پنیر کبابی، پنیر گودا، چدار، فتا، گرویر و یا هر نوع دیگه ایی که امتحان کردید و طعمشون رو دوست دارید درست کنید. حتی می تونید با گوشت چرخ نموده و پیاز قلقلی های به میزان فندوق درست و سرخ کنیم و اون ها رو بین مواد مون قرار بدیم. توی خیلی از ذائقه ها میکس آلوبخارا، زرشک و گردو طرفدارهای ویژه خودشون رو دارن که می تونه گزینه خیلی خوبی باشه. می بینید این غذا دنیایی از تنوع رو با خودش به آشپزخونه می یاره.
  • بعد از قلقلی کردن توپک هامون، اون ها رو توی آرد سوخاری می غلتونیم تا کاملا کاور بشن.
  • یکی از مهم ترین نکات کلیدی این خوشگلای خوشمزه، اینه که هم قد، شکیل و منظم در بیان اینه که توی این مرحله یک تا دو ساعت توی یخچال قرارشون می دیم تا خوب خودشون رو بگیرن و موقع سرخ کردن شکل نامرتبی به خودشون نگیرن. دومین نکته مهم و کلیدی اینه که اگر شما هم مثل ما از پنیر پیتزا استفاده کردید، زیاد توپک هاتون رو سرخ نکنید تا پنیر آب نشه و از توپک ها خارج بشه.
  • خوش صداترین قسمت آموزش امروز این مرحله هست، بهتره که توی یک ظرف کوچیک که دیواره های نسبتا بلندی داره (ما اینجا از یه قابلمه دو نفره یاری گرفتیم) بهره ببرید تا میزان کمتری روغن مصرف شه و توپک هامون توی روغن غوطه ور باشن تا حسابی خوشکل و طلایی بشن. حتما روغن رو از قبل بذارید تا گرم بشه و توپک ها رو دونه دونه توی اون بذارید، و مواظب باشید تا کامل همه اطرافش طلایی شه.
  • از اون جایی که سلامتی نقش خیلی مهمی توی زندگی هممون داره و این توپک های امروز ما هم توی دسته غذاهای پر کالری جا دارن، از شما خواهش می کنیم که حتما بعد از سرخ شدن اون ها رو سی دقیقه ای روی دستمال های جاذب روغن بذارید تا روغن اضافیشون رو پس بدن.

این فینگرفود لذیذ امروز رو با خلال دندون و گوجه گیلاسی، کنار نون های کوچک تست و یا تکه های از برش خیارشور می تونید با سلیقه تزیین و نوش جان کنید. امیدوارم که از دستور امرزمون هم استفاده نموده باشید.

این متن از سایت معتبرwikihow برگرفته شده است.

منبع: اُکالا
انتشار: 16 دی 1400 بروزرسانی: 16 دی 1400 گردآورنده: mohsen-razani.ir شناسه مطلب: 744

به "طرز تهیه توپک سیب زمینی، آسان و شیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه توپک سیب زمینی، آسان و شیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید