روحانی: مصوبه دیروز مجلس را مضر می دانم، امّا نرفتنم به مجلس به خاطر رعایت پروتکل ها بود

به گزارش وبلاگ راضانی، رئیس جمهور گفت: برآورد هایی که ممکن است در رسانه ها مطرح گردد که عدم حضور من در مجلس به خاطر مصوبه دیروز مجلس است که البته دولت با آن مصوبه موافقت ندارد و آن را برای فرایند فعالیت های دیپلماتیک مضر می داند، امّا نرفتن به مجلس صرفاً به دلیل پروتکل های بهداشتی بوده نه مسئله ای دیگر.

روحانی: مصوبه دیروز مجلس را مضر می دانم، امّا نرفتنم به مجلس به خاطر رعایت پروتکل ها بود

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فارس، حجّت الاسلام حسن روحانی، رئیس جمهوری، صبح امروز(چهارشنبه 12 آذر) در جلسه هیأت دولت با اشاره به تقدیم لایحه بودجه 1400 به مجلس و عدم حضور خود در صحن علنی مجلس گفت: بسیار علاقمند بودم که طبق سالهای گذشته سخنان امروزم خطاب به مردم و نمایندگان مجلس در صحن علنی مجلس ایراد می شد.

وی اضافه کرد: عدم حضور من در مجلس، صرفاً به خاطر دستورات ستاد ملی مبارزه با کرونا است و همه وظیفه داریم به عنوان وظیفه قانونی و شرعی، مصوبات این ستاد را پیاده کنیم.

روحانی توضیح داد: حدس هایی که ممکن است در رسانه ها مطرح گردد که عدم حضور من در مجلس به خاطر مصوبه دیروز مجلس شورای اسلامی است که البته با آن مصوبه دولت موافقت ندارد و آن را مضر می داند برای فرایند فعالیت های دیپلماتیک، امّا نرفتن به مجلس صرفاً به دلیل پروتکل های بهداشتی بوده نه مسئله ای دیگر.

رئیس جمهور با بیان اینکه بودجه سال آینده اهمیت خاصی دارد، گفت: سال 1400 از جهاتی ممتاز و حائز اهمیت است. اولاً سال سرانجامی قرن هست و قرن چهاردهم سرانجام می پذیرد و در آستانه ورود به قرن جدید خواهیم بود. از طرفی دیگر، این بودجه در زمانی به مجلس شورای اسلامی تقدیم می گردد که ما احساس می کنیم شرایط سال آینده با دهه ای که گذشت از شروع سال 90 تا امروز، کمی متفاوت خواهد بود.

روحانی ادامه داد: دشمنان ما همه توان خودشان را برای فشار به مردم و تسلیم شدن مردم در این دهه به ویژه در سه سال اخیر یعنی سال های 97 و 98 و 99 به کار گرفتند و تحریم را تبدیل به یک جنگ تمام عیار مالی کردند، امّا در عین حال، ما فکر می کنیم با شکست این جنگ و فشار حداکثری، شرایط در سال آینده شرایط متفاوتی خواهد بود؛ نه تنها به خاطر اینکه ترامپ با سیاست های غلطش نسبت به ایران و دنیا بازنده شد، بلکه هر دولتی در آمریکا روی کار می آمد، ناچار بود به خاطر شکست جنگ مالی و فشار حداکثری در برابر ملّت ایران سر تسلیم فرود بیاورد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 9 دی 1399 بروزرسانی: 9 دی 1399 گردآورنده: mohsen-razani.ir شناسه مطلب: 183

به "روحانی: مصوبه دیروز مجلس را مضر می دانم، امّا نرفتنم به مجلس به خاطر رعایت پروتکل ها بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روحانی: مصوبه دیروز مجلس را مضر می دانم، امّا نرفتنم به مجلس به خاطر رعایت پروتکل ها بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید