دستاورد های پژوهشی دانشگاه بین المللی امام رضا (ع) رونمایی شد

به گزارش وبلاگ راضانی، همزمان با هفته پژوهش در مراسم افتتاح و رونمایی از نمایشگاه مجازی دستاورد های پژوهشی استان خراسان رضوی از دو دستاورد پژوهشی دانشگاه بین المللی امام رضا (ع) رونمایی شد.

دستاورد های پژوهشی دانشگاه بین المللی امام رضا (ع) رونمایی شد

با ما همراه باشید و درباره وبلاگ هیچکس بیشتر بدانید.

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، در مراسم افتتاح و رونمایی از نمایشگاه مجازی دستاورد های پژوهش، فناوری و فن بازار استان خراسان رضوی، دو دستاورد علمی و پژوهشی دانشجویان و اساتید دانشگاه بین المللی امام رضا (ع) به صورت ویدیو کنفرانس رونمایی شد.

دستگاه جت پلاسما با استفاده از میدان مغناطیسی و دستگاه ضد عفونی پلاسما برای تجهیزات تنفسی دو دوستاورد جدید پژوهشی دانشگاه بین المللی امام رضا (ع) است که توسط قاسم صادقی بجستانی، رضا عارف نژاد و امید نصرتی بیابانکی از اساتید و دانشجویان این دانشگاه اختراع و در این مراسم رونمایی شد.

قاسم صادقی بجستانی، مدیر گروه مهندسی پزشکی دانشگاه بین المللی امام رضا (ع)، در حاشیه این مراسم در مورد کارایی دستگاه ضد عفونی پلاسما برای تجهیزات تنفسی گفت: امروزه با افزایش سطح بهداشت و افزایش مراکز درمانی و پیشرفت روز افزون تجهیزات پزشکی با حساسیت بالا، اهمیت استریل کردن تجهیزات پزشکی بسیار حائز اهمیت می باشد. در حال حاضر برای استریل تجهیزات عموما از اتوکلاو های بخار و یا مواد شیمیایی و برخی اتوکلاو های پلاسما استفاده می کنند که این روش ها قابلیت استریل کردن و استفاده برای تجهیزات تنفسی حساس را نداشته و باعث آسیب دیدن تجهیزات می گردد.

وی افزود: دستگاه ساخته شده دارای چهار بخش اصلی است و در هر مکان یا شرایطی به راحتی قابل استفاده می باشد؛ زیرا عدم استریل این تجهیزات در بسیاری از زمان ها با عث انتقال عفونت های تنفسی از قبیل سل، covid 19، H1N1، MARS و... شده و برای بیماران مسائل زیادی را ایجاد می کند.

این مخترع جوان کشور در ادامه درباره اهمیت و کاربرد دستگاه جت پلاسما با استفاده از میدان مغناطیسی گفت: تا به امروز جت پلاسما های گوناگون و با روش های مختلفی ساخته شده اند که در تمامی این دستگاه ها محدودیت هایی از قبیل حساسیت، حرارت، شوک الکتریکی و ... مطرح شده است. ولی در این دستگاه تمامی این محدودیت ها را حذف و ایمنی دستگاه را بسیار افزایش داده ایم.

صادقی بیان نمود: برای تولید جت پلاسما و انجام عمل یونیزاسیون گاز، بجای استفاده مستقیم از جریان الکتریکی و تخلیه الکتریکی بین دو الکترود، از یک سیم پیچ جهت تولید میدان الکترومغناطیس استفاده شده است.

وی در پایان اظهار داشت: با توجه به نتایج به دست آمده از جت پلاسما برای درمان بیماری ها معتقدیم با روش پیشنهاد شده، محدودیت های مطرح شده در سایر تحقیقات، کنار گذاشته خواهد شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 3 بهمن 1399 بروزرسانی: 3 بهمن 1399 گردآورنده: mohsen-razani.ir شناسه مطلب: 221

به "دستاورد های پژوهشی دانشگاه بین المللی امام رضا (ع) رونمایی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستاورد های پژوهشی دانشگاه بین المللی امام رضا (ع) رونمایی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید