بسته بندی سازگار با محیط زیست چقدر هزینه دارد ؟

به گزارش وبلاگ راضانی، انتخاب مواد مناسب برای بسته بندی محصول، می تواند تاثیر زیادی در موفقیت محصول شما در بازار داشته باشد.

بسته بندی سازگار با محیط زیست چقدر هزینه دارد ؟

در حالی که طراحی بسته بندی ای که ایجاد می کنید، در افزایش مطلعی از نام تجاری، محافظت از محصول شما، ارائه پیشنهادات شما و برقراری ارتباط با مشتری بسیار مهم است، در ارائه تصویر مناسب از شرکت شما نیز لازم است.

انتخاب مواد قابل بازیافت برای بسته بندی محصولات شما، اهمیت روزافزونی پیدا می نماید. چرا که مصرف نمایندگان بیشتری به تعهد یک برند به شیوه های تجاری پایدار و سازگار با محیط زیست توجه می نمایند.

بیشتر بخوانید : برترین چاپخانه در سال 1400 کدام است ؟

مصرف نمایندگان رویکرد مسئولانه را ترجیح می دهند

در مطالعه اخیر، بیش از 19000 مصرف نماینده از مجموع 28 کشور دنیا که از 18 تا 73 سال سن داشتند، در خصوص تصمیمات خرید آن ها و نحوه تغییر این تصمیمات، مورد آنالیز نهاده شد. یافته ها نشان می دهد که مواد مورد استفاده در محصولات مختلف و بسته بندی آن ها چقدر برای مصرف نمایندگان اهمیت دارد.

با این اطلاعات، فراورینمایندگان، توزیع نمایندگان و خرده فروشان این فرصت را دارند که نام تجاری خود را در فکر مصرف نمایندگان بالا ببرند. نیز تصویری از شرکت دلسوز و آینده نگر ارائه دهند.

در آمریکای شمالی، 3500 نفر مورد آنالیز نهاده شدند و 69 درصد از این مصرف نمایندگان شادمان هستند که برای محصولات دوستدار محیط زیست حق بیمه پرداخت می نمایند.

بیش از 50 درصد از افرادی که مورد آنالیز نهاده شده اند، مایلند عادات خرید خود را برای تأثیر مثبت بر محیط زیست تطبیق دهند.

80 درصد از آمریکایی های شمالی مورد آنالیز، می خواهند بدانند محصولاتی که خریداری می نمایند از چه ساخته شده است و 69 درصد از این افراد به مارک هایی که می توانند این اطلاعات را ارائه دهند، حق بیمه پرداخت می نمایند.

در سطح دنیای، 40 درصد از گروه مورد آنالیز بیشتر محتمل است، محصولاتی را انتخاب نمایند که با ارزش های آن ها مطابقت داشته باشد، سازگار با محیط زیست و شفاف باشد.

بیشتر بخوانید : برترین شرکت چاپ و بسته بندی ایران کدام است؟

رابطه مثبت با مشتریان ایجاد کنید

از آنجا که مصرف نمایندگان تأکید زیادی بر تعهد یک شرکت به محیط زیست دارند، باید اطمینان حاصل کنید که کسب و کار شما رویکرد مناسبی را در پیش گرفته است.

با این حال، با تأیید 90 درصد از رهبران کسب و کار که راهکار سبز بودن را انتخاب نموده اند، چگونه می توانید اطمینان حاصل کنید که نام تجاری شما برجسته است، در حالی که تقریباً همه مشاغل در کوشش برای بهتر شدن هستند؟

بیش از 80 درصد از مصرف نمایندگان هزاره انتظار دارند که شرکت هایی که از آن ها خرید می نمایند، کوشش متقابل را برای تعهد به شیوه های سازگار با محیط زیست انجام دهند. برای اطمینان از جذب این مخاطبان، باید به جای بازگشت سرمایه گذاری (ROI) بر مدل بازگشت سرمایه (ROR) تمرکز کنید.

بیشتر بخوانید : برترین مرکز چاپ جعبه مقوایی در ایران کجاست ؟

اهمیت استفاده از بسته بندی های سازگار با محیط زیست

نوع مواد بسته بندی مورد استفاده شما، مهم است. استفاده بیش از حد از پلاستیک و مواد غیرقابل بازیافت یا تجزیه زیستی در بسته بندی باعث شده است که بسته بندی به طور کلی به وسیله بسیاری از مصرف نمایندگان به صورت منفی نگریسته گردد.

هنگامی که مصرف نمایندگان محصول شما را دریافت می نمایند، می خواهند ببینند که آیا این محصول با مسئولیت پذیری بسته بندی شده است؟ از موادی استفاده می نماید که غیر سمی، قابل بازیافت، زیست تخریب پذیر هستند و به مسائل پایداری که سیاره ما با آن روبرو است یاری نمی نماید؟

آنجا که این مسائل برای مصرف نماینده مدرن و همواره مطلع اهمیت دارد، باید برای نام تجاری و تجارت شما نیز مهم باشد.

با ارزیابی روش های بسته بندی فعلی خود آغاز کنید و ببینید کجا می توانید تغییراتی ایجاد کنید تا مواد بسته بندی سازگار با محیط زیست را در طراحی بسته بندی خود، قرار دهید.

بیشتر بخوانید : مشاهده فهرست قیمت جعبه آماده

انواع مختلف روش های بسته بندی سازگار با محیط زیست کدام است؟

طیف وسیعی از راهکار های مختلف بسته بندی سازگار با محیط زیست وجود دارد که می توانید از آن ها اطمینان حاصل کنید که محصولات شما به خوبی در قفسه ارائه شده اند و در حمل و نقل به خوبی محافظت می شوند.

هر یک از این مواد بسته به احتیاجهای منحصر به فرد برند، مشتری یا محصول شما می تواند به طرق مختلف مورد استفاده قرار گیرد.

انتخاب مواد بسته بندی مناسب به شرکت شما یاری می نماید تا ردپای کربن شما را کاهش دهد، تصویر برند شما را بهبود بخشد، پایداری را افزایش داده و رضایت مشتری را افزایش دهد، که به نوبه خود به نتیجه مطلوب تری برای تجارت شما منجر خواهد شد.

جعبه کارتنی

به گفته آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده (EPA)، جعبه کارتنی در حال حاضر یکی از محصولات بسته بندی مرتب بازیافت شده، در ایالات متحده هستند. این محصول بسته بندی بسیار متنوع است و می تواند برای بسته بندی انواع محصولات مختلف مرتبط با صنایع مختلف مورد استفاده قرار گیرد.

جعبه های کارتنی یک انتخاب بسته بندی ایده آل، برای صاحبان مشاغلی است که می خواهند به علت طیف وسیعی از مزایایی که این راهکار بسته بندی می تواند داشته باشد، متعهد شوند که رد پای کربن مشاغل خود را کم نمایند.

بیش از 90 درصد محصولات در ایالات متحده در جعبه های کارتنی حمل می شوند.

جعبه های کارتنی بزرگترین محصول در زباله های جامد شهری (MSW) هستند، با بیش از 33.3 میلیون تن در سال 2018 فراوری شده و بعلاوه بیشترین بازیافت را دارند.

32.1 میلیون تن جعبه کارتنی از مجموع 33.9 میلیون تن بازیافت کلی کاغذ و مقوا در ایالات متحده در سال 2018 بازیافت شد، که منجر به نرخ بازیافت 96.5 شد.

230000 تن جعبه کارتنی در سال 2018 سوزانده شد و 940000 تن در همان سال به محل دفن زباله ختم شد.

علاوه بر بازیافت، جعبه های مقوایی کارتنی نیز اغلب در مقایسه با مقوا یکبار مصرف بسیار بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند.

بسته بندی کاغذ و مقوا

انواع دیگر بسته بندی کاغذ و مقوا نیز به طور گسترده در آمریکای شمالی و دیگر نقاط دنیا مورد استفاده و بازیافت قرار می گیرد. کاغذ و مقوا به طور موثر برای مصارف گوناگون مانند کارتن های تاشو، بسته بندی، جعبه های مقوایی، کارتن های شیروانی و کیسه استفاده می گردد.

ایالات متحده دریافت که در حالی که جعبه های مقوایی کارتنی قطعاً بخش قابل توجهی از بسته بندی فراوری شده را تشکیل می دهند، انواع دیگر محصولات بسته بندی کاغذ نیز در سیستم بازیافت گنجانده شده است. در واقع، تخمین زده می گردد که در سال 2018، تقریبا 1.8 میلیون تن دیگر مواد بسته بندی کاغذ بازیافت شد.

  • بسته بندی کاغذ و مقوا 75 درصد از کل مواد بسته بندی بازیافت شده در ایالات متحده را تشکیل می دهد.
  • نرخ کلی بازیافت بسته بندی کاغذ و مقوا در سال 2018، 80.9 بود.
  • 3.7 درصد از این مواد برای بازیابی انرژی در سال 2018 سوزانده شده است.
  • محل های دفن زباله در ایالات متحده 15.4 درصد از این زباله را دریافت نموده است.
  • انواع دیگر بسته بندی کاغذ، مانند کیسه ها و کارتن ها معمولاً به عنوان کاغذهای مخلوط بازیافت می شوند.

بسته بندی انعطاف پذیر

برای صاحبان مشاغلی که در پی کاهش تأثیرات زیست محیطی خود هستند، بسته بندی انعطاف پذیر می تواند طیف وسیعی از مزایا را به همراه داشته باشد. به گفته انجمن بسته بندی انعطاف پذیر (FPA) ، بخش بسته بندی انعطاف پذیر سریع ترین رشد را در ایالات متحده و سراسر دنیا تجربه می نماید.

اگرچه FPA اعلام نموده است که بسیاری از مواد بسته بندی انعطاف پذیر فعلی هنوز قابل بازیافت نیستند، اما این راهکار ها می تواند به کاهش ردپای کربن یک شرکت یاری کند.

در بسته بندی انعطاف پذیر برای استفاده از مواد کمتری استفاده می گردد و در مقایسه با سایر مواد بسته بندی مانند PET سفت و سخت یا شیشه، از نظر مواد سازگار با محیط زیست است. به عنوان مثال، برای بسته بندی 100 پوند مایعات، در مقابل 84 پوند شیشه، فقط 2.5 پوند بسته بندی انعطاف پذیر، احتیاج است.

بسته بندی انعطاف پذیر به منابع کمتری برای فراوری احتیاج دارد، از جمله استفاده از کالاهای گرانب ها مانند سوخت های فسیلی و آب. به عنوان مثال، دانه های قهوه بسته بندی شده با استفاده از فولاد، 1605 درصد آب بیشتری نسبت به یک کیسه قابل انعطاف مصرف می نماید، در حالی که بسته بندی سطل سفت و سخت 1400 درصد بیشتر از سوخت های فسیلی نسبت به بسته بندی انعطاف پذیر خود، استفاده می نماید.

  • بسته بندی انعطاف پذیر به فضای ذخیره سازی و حمل و نقل کمتری احتیاج دارد و باعث کاهش انتشار CO2 می گردد.
  • بسته بندی انعطاف پذیر، ماندگاری مواد غذایی را افزایش می دهد و مقدار ضایعات فراوری شده در فروشگاه را کاهش می دهد.
  • بسته بندی انعطاف پذیر فضای کمتری در محل دفن زباله اشغال می نماید و تنها 4 درصد از مواد بسته بندی در محل های دفن زباله را تشکیل می دهد.

بیشتر بخوانید : برترین دلایل استفاده از جعبه های مقوایی برای بسته بندی چیست؟

چه استراتژی هایی کار می نمایند و کسب و کار شما چه کاری می تواند انجام دهد؟

با توجه به اهمیت مسائل زیست محیطی برای مصرف نمایندگان در سراسر دنیا، مهم است که از رویکردی سازگار با محیط زیست برای بسته بندی خود بهره ببرید. فناوری و فرآیندهای بازیافت در حال بهبود است و مواد بازیافتی بیشتری در محصولات تازه و بعلاوه موادی که در آن ها بسته بندی شده است، گنجانده شده است.

به عنوان صاحبان مشاغل، این فرصت را دارید که بخشی از راهکار باشید و نه بخشی از مشکل.

اتخاذ یک رویکرد پیشگیرانه برای کاهش ردپای کربن، ترویج فرایندهای تجاری پایدار و استفاده از مواد و راهکار های بسته بندی سازگار با محیط زیست، از استقبال خوب مشتریان از نام تجاری شما اطمینان حاصل می نماید. در زیر بعضی از استراتژی های آزمایش شده و آزمایش شده است که می تواند به شما در ایجاد تغییر در جامعه تجاری محلی شما یاری کند.

بیشتر بخوانید : مشاهده فهرست قیمت جعبه ترحیم

اهداف بسته بندی پایدار را مشخص کنید

این که آیا می خواهید اهداف بسته بندی پایدار خاصی را برای سازمان خود مشخص کنید یا با سایر شرکت هایی که اهداف شما را دنبال می نمایند متحد شوید، مشخص اهداف و ایجاد برنامه های عملیاتی برای موفقیت شما با کوشش های پایدار بسیار مهم است.

مصرف نمایندگان را آموزش دهید

How2Recycle که در سال 2012 به وسیله رهبران محیط زیست GreenBlue راه اندازی شد، در سال های اخیر با افزایش 45 درصدی تعداد برندها و خرده فروشان به شدت پیشرفت نموده است. هدف این برنامه کاهش سردرگمی در خصوص آنچه قابل بازیافت است و چه چیزی نمی تواند با استفاده از یک سیستم برچسب زنی باشد.

به مشتریان خود آموزش دهید که چه محصولاتی را می توان بازیافت کرد، تشویق به بازیافت بیشتر و رشد اقتصاد گردشی. در سال 2019، بیش از 20796 محصول با برچسب How2Recycle صادر شد. با داشتن بیش از 1200 برچسب مختلف، می توانید مطمئن باشید که راهکاری مناسب برای پیشنهادات خود پیدا خواهید کرد.

استفاده از پلاستیک های بازیافتی

درک بیشتری از احتیاج به ایجاد بازار مناسب برای مواد بازیافت شده، وجود دارد. تشویق به استفاده از پلاستیک های بازیافتی در بسته بندی شما از ماندگاری بازیافت در آینده، حمایت می نماید.

از مواد مضر اجتناب کنید

مواد پلی فلور آلکیل، که بیشتر با نام PFAS شناخته می شوند، اغلب در بسته بندی مواد غذایی استفاده می شوند و معمولاً در ایالات متحده با عنوان هنوز بازیافت نشده برچسب گذاری می شوند. PFAS به طور منظم به عنوان مواد شیمیایی برای همواره نامیده می گردد، زیرا می تواند در محیط پایدار باشد.

در حال حاضر نگرانی هایی در جامعه علمی در خصوص تأثیر PFAS بر سلامتی وجود دارد، به طوری که بعضی از شرکت ها قبلاً متعهد شده اند از استفاده از این مواد در بسته بندی خود اجتناب نمایند.

اطمینان از این که مواد بازیافتی ایمن هستند، بسیار مهم است. زیرا آن ها قصد دارند بخشی از یک اقتصاد گردشی باشند. معرفی مواد سمی می تواند منجر به حالتی گردد، که در نهایت بسیار بیشتر از این که فایده داشته باشد، آسیب خواهد رساند.

راهکار های بسته بندی مجدد را انتخاب کنید

انتخاب راهکار های بسته بندی که قابل استفاده مجدد یا پر شدن خواهند بود، تأثیر عمده ای بر سلامت آینده سیاره ما خواهد داشت.

لجستیک معکوس را بپذیرید

بسیاری از مشاغل تجارت الکترونیک، از بسته بندی های چندبار مصرف و لجستیک معکوس استفاده می نمایند تا تعداد صندوق های حمل یکبار مصرف و پستی را کاهش دهند. با گذشت زمان، یک سیستم بسته بندی حلقه بسته تجارت الکترونیکی ممکن است امکان پذیر باشد و مقدار زباله فراوری شده در سطح ملی و دنیای را تا حد زیادی کاهش دهد.

بیشتر بخوانید : فهرست قیمت جعبه کفش آماده

امروز از بسته بندی سازگار با محیط زیست بهره ببرید!

بسته بندی پایدار نه تنها به شما یاری می نماید تا ردپای کربن خود را کاهش داده و تاثیر خود را بر محیط زیست کاهش دهید، بلکه به افزایش فروش و سود نیز یاری می نماید.

بیشتر مصرف نمایندگان به آنچه شرکت ها و مارک ها از نظر شیوه های تجاری پایدار انجام می دهند، بنابراین تغییر در بسته بندی های سازگار با محیط زیست برای موفقیت شما در آینده بسیار مهم است.

عدم اتخاذ رویکرد سازگار با محیط زیست، برای فراوری و بسته بندی محصولات شما می تواند بر آینده کسب و کار شما تأثیر سوء داشته باشد. بسیاری از گزینه های بسته بندی پایدار در دسترس است که می توانید از بین آن ها انتخاب کنید تا تاثیرات زیست محیطی خود را کاهش داده و به مشتریان خود نشان دهید که به آن ها اهمیت می دهید.

علاوه بر این، بسته بندی های سازگار با محیط زیست از لحاظ عملکرد و زیبایی بسیار متنوع هستند و یک راهکار بسته بندی موثر را در اختیار شما قرار می دهند که بیش از هر چیزی می تواند در برابر مواد بسته بندی قبلی که در گذشته استفاده نموده اید، ایستادگی کند. با هیچ چیز برای از دست دادن و همه چیز برای به دست آوردن، اکنون زمان آن است که به یک بسته بندی سازگار با محیط زیست برای محصول خود تغییر دهید.

منبع: مجله چاپخونه
انتشار: 1 دی 1400 بروزرسانی: 1 دی 1400 گردآورنده: mohsen-razani.ir شناسه مطلب: 729

به "بسته بندی سازگار با محیط زیست چقدر هزینه دارد ؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بسته بندی سازگار با محیط زیست چقدر هزینه دارد ؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید