بیش از 4 هزار شرکت از خدمات فن بازار ها استفاده می نمایند

به گزارش وبلاگ راضانی، شرکت ها برای توسعه بازار محصولات فناورانه به مشاوره و استانداردسازی مبادلات نیازمندند که این امر به وسیله فن بازار ها قابل انجام است

بیش از 4 هزار شرکت از خدمات فن بازار ها استفاده می نمایند

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، خدماتی برای توسعه بازار فناوری در شبکه فن بازار معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و به یاری بروکرها و کارگزاری ها در اختیار متقاضیان قرار می گیرد.

فن بازارها نقش واسطه ای برای رساندن اطلاعات تکنولوژی به عرضه نمایندگان، متقاضیان، کارآفرینان و سرمایه گذاران را بازی می نمایند. در این بازار، برای فروشندگان فناوری فرصتی فراهم شده است تا ایده ها و تکنولوژی های خود را نمایش دهند و برای آن ها بازاریابی نمایند.

خاستگاه فن بازار ها را کشور های شرقی آسیا می دانند، کشورهایی، چون ژاپن، چین و هنگ کنگ که از یک دهه قبل برای تامین احتیاج های فناورانه خود به به ایجاد فن بازار ها کردند. اما این مفهوم نوین فناورانه سال 81 در ایران به دنیا آمد و از آن موقع تا به امروز یعنی طی 20 سال، بیش از هزار میلیارد تومان درآمدزایی نموده است.

این خدمات تا به امروز به 4 هزار و 342 شرکت و مجموعه متقاضی ارائه شده است و 14 هزار و 79 محصول نیز در این شبکه ارائه شده است. در حال حاضر بزرگترین بانک اطلاعات فناوری کشور در اختیار این مرکز قرار گرفته است.

اجرای برنامه های متعدد ملی و بین المللی، ایجاد شبکه گسترده فن بازار های منطقه ای و تخصصی، راه اندازی شبکه کارگزاران حرفه ای تبادل فناوری و سایر ابزار های قانونی، ایجاد زیرساخت های نرم افزاری و سخت افزاری لازم و در نهایت توسعه و مدیریت بازار فناوری کشور به عنوان مهم ترین ماموریت ها به وسیله شبکه فن بازار معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری انتخاب شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 24 فروردین 1401 بروزرسانی: 24 فروردین 1401 گردآورنده: mohsen-razani.ir شناسه مطلب: 841

به "بیش از 4 هزار شرکت از خدمات فن بازار ها استفاده می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیش از 4 هزار شرکت از خدمات فن بازار ها استفاده می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید