تفاهم نامۀ همکاری در زمینۀ تحول دیجیتال بین ایرانسل و شرکت سرمایه گذاری غدیر امضا شد

به گزارش وبلاگ راضانی، ایرانسل و شرکت سرمایه گذاری غدیر، تفاهم نامه همکاری در زمینه سرمایه گذاری حوزه تحول دیجیتال امضا کردند.

تفاهم نامۀ همکاری در زمینۀ تحول دیجیتال بین ایرانسل و شرکت سرمایه گذاری غدیر امضا شد

به گزارش روابط عمومی ایرانسل، صبح امروز 4 دی ماه، همزمان با برگزاری نمایشگاه ایران تله کام 1400، با حضور دکتر سید امیرعباس حسینی مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری غدیر و نیز مدیرعامل و رئیس هیأت مدیرۀ گروه مالی غدیر، دکتر بیژن عباسی آرند مدیرعامل ایرانسل و نیز معاون فنی و مهندسی ایرانسل و مدیرعامل مجموعۀ ایرانسل لنز، تفاهم نامه مشارکت و سرمایه گذاری در حوزه تحول دیجیتال بین ایرانسل و شرکت سرمایه گذاری غدیر با هدف افزایش بهره وری و هوشمندسازی صنایع مادر کشور و نیز به کارگیری پلتفرم های فناورانه در حوزه های پتروپالایشی، فلزی-معدنی، سلامت دیجیتال، انرژی و کسب وکارهای نوین مالی، امضا شد.

ایرانسل، اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران و شرکت سرمایه گذاری غدیر، هلدینگ چند رشته ای توسعه ای و دارای مالکیت کنترلی در شرکت های حوزه پتروشیمی، پالایشی، معدنی-فلزی، مالی و فناوری اطلاعات و… با امضای این تفاهم نامه، در راستا توسعه زیست بوم دانش بنیان کشور گام برداشته اند.

با انعقاد این تفاهم نامه، فرصت ارزشمندی برای بهره مندی صنایع مادر از زیرساخت های ارتباطی و دیجیتال فراهم شد. همچنین در این همکاری مشترک، زمینه های رشد و توسعۀ زیست بوم نوآوری ایران از طریق طراحی پلتفرم هوشمند، همکاری با شرکت های دانش بنیان و استارتاپ ها در زنجیره ارزش صنایع پتروشیمی، سلامت، معدنی، فلزی، ارتباطات و اطلاعات ایجاد شده است.

از اهداف کلان این تفاهم نامه، می توان به ارائه خدمات نوین بر بستر 5G با بهره گیری از هوش مصنوعی و تحلیل کلان داده در صنایع مادر اشاره کرد. ایجاد زیرساخت امن، پایدار و روزآمد برای صنایع مادر، توسعۀ زیرساخت های ارتباطی و تبادل داده ها در صنایع پتروپالایشی، فلزی-معدنی و انرژی، ایجاد کسب وکارهای تازه مرتبط با فناوری های مالی، سرمایه گذاری مشترک در استارتاپ های حوزه هوش مصنوعی، کلان داده، فینتک و اینترنت اشیا و همکاری متقابل و هم افزایی در زمینه خلق ارزش و توسعۀ فناوری های نوین در حوزۀ هوشمندسازی، از جمله دیگر اهداف این همکاری است.

شرکت سرمایه گذاری دی به عنوان متولی سرمایه گذاری نوآورانه در گروه غدیر و مجموعۀ ایرانسل لنز به عنوان بازوی نوآوری و توسعۀ پلتفرم های مغزافزاری ایرانسل، فرآیند تحقق موارد مطروحه در تفاهم نامه را راهبری و اجرایی می کنند.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری غدیر در مراسم امضای این تفاهم نامه، با بیان اینکه ایرانسل یکی از افتخارات کشور است، با اشاره به وجود دانش و تجربۀ مناسب در هر دو طرف، خواستار تشکیل کارگروه های مرتبط برای پیگیری سریع اجرایی شدن این تفاهم نامه شد.

حسینی همچنین با اشاره به برنامه های این شرکت در زمینۀ تحول دیجیتال، به خصوص در حوزه های معدنی، مالی و سلامت دیجیتال، ایرانسل را یک برند معروف، با تجربه و توانمند برشمرد و ابراز امیدواری کرد که تا قبل از پایان سال، دو طرف بتوانند چند پروژه تازه را در قالب این تفاهم نامه کلید بزنند.

مدیرعامل ایرانسل نیز در این مراسم، با اشاره به بازدیدهای اخیر وزیر و معاونان وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و کنندگان مجلس شورای اسلامی از ایرانسل، تحول دیجیتال را یکی از موارد مورد تأکید و پیگیری مجلس شورای اسلامی دانست و بر هم افزایی در این راستا، تأکید کرد.

عباسی آرند همچنین با تشریح مزایای حضور سهامدار خارجی در ایرانسل، حمایت و در اختیار گذاشتن تجربۀ بین المللی از طریق شریک خارجی و پشتیبانی سهامداران ایرانی و خارجی و اعضای هیأت مدیره از پروژه های حوزۀ تحول دیجیتال را یک نکتۀ مثبت در ایرانسل برشمرد و با اشاره به تجربۀ پیروز گروه اسنپ، کنار هم قرار گرفتن ایرانسل و شرکت سرمایه گذاری غدیر را در زمینۀ اشتغال زایی و حمایت از کسب وکارهای دیجیتال، مفید و موجب کسب دستاوردهای مثبت برای کشور، ارزیابی کرد.

اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران، با حضور در سالن 8 بیست و دومین نمایشگاه بین المللی ایران تله کام 1400 که از 2 تا 5 دی در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار می شود، آخرین محصولات و خدمات خود را در حوزه های مختلف فناوری های ارتباطی، نوآوری و تحول دیجیتال و راه حلهای سازمانی، با شعار نبض زندگی دیجیتال، معرفی کرده است.

بیست و دومین نمایشگاه بین المللی مخابرات، فناوری اطلاعات و راه حل های نوآورانه (ایران تله کام 1400)، صبح پنجشنبه 2 دی، در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران افتتاح شد و شرکت های بزرگ ارتباطی ایران از جمله ایرانسل و فعالان حوزۀ ارتباطات و فناوری اطلاعات در آن حضور دارند.

ایرانسل، رکورددار سرعت اینترنت و اولین ارائه دهندۀ نسل پنج تلفن همراه (5G) در ایران، در این نمایشگاه بین المللی، تازهترین محصولات و خدمات خود در حوزۀ زندگی دیجیتال، ایجاد زنجیرۀ خدمات دیجیتال برای توانمندسازی کسب وکارهای نوپا از جمله سوپراپلیکیشن ایرانسل من، بازار دیجیتال تبادل API یلوهاب (Yello Hub)، راه حل دیجیتال خدمات تبلیغاتی یلوادوایز (Yello Adwise)، پلتفرم آموزش آنلاین داناپلاس و نیز راه حلهای هوشمند مبتنی بر کلان داده را عرضه کرده است.

مجموعۀ ایرانسل لنز نیز در این نمایشگاه، با برگزاری همایش تخصصی تأثیرات نسل پنجم موبایل (5G) بر فناوری اطلاعات و کسب وکارهای دیجیتال، حول سه محور تحول دیجیتال از رؤیا تا واقعیت، 5G، پیشرانی قدرتمند برای ارائه خدمات اینترنت اشیا و نقش شبکه های 5G در اقتصاد و کسب وکار حضور دارد. این همایش، جمعه 3 دی 1400، در سالن همایش شمارۀ یک نمایشگاه بین المللی تهران، برگزار گشت. ایرانسل هم اکنون، با داشتن هشت سایت تجاری نسل پنج، رکورددار سرعت و تعداد سایت های تجاری 5G در ایران است.

اقدامات ایرانسل در هوشمندسازی و دیجیتالی کردن فرایندهای ارتباط با مشتریان، از جمله سامانۀ پاسخگویی هوشمند آواتار، سیم کارت های ایرانسل با پیش شمارۀ تازه 0900، فروشگاه اینترنتی ایرانسل، پرتال مزایدۀ شماره های رند، حساب چندکاربره، شارژ اضطراری، پیشنهاد ویژه #4444، تلویزیون اینترنتی لنز، پرتال احراز هویت و اپلیکیشن پیشواز، از دیگر بخش های غرفۀ ایرانسل در این نمایشگاه هستند.

ارائۀ تازهترین راه حلهای سازمانی ایرانسل و محصولات و خدمات حوزۀ B2B نیز بخش دیگری از غرفۀ ایرانسل را به خود اختصاص داده است. در این بخش، از جمله، همکاری ایرانسل و شرکت فولاد مبارکه سپاهان در طرح تحول دیجیتال این شرکت، به عنوان نخستین ورود نسل پنج تلفن همراه در حوزه صنعت ایران، تشریح می شود.

خدمات ویژۀ پشتیبانی ایرانسل برای توانیابان، توسعۀ پوشش اینترنت پرسرعت روستایی، تلاش برای حفظ محیط زیست و کاهش ردپای کربن، مدرسه سازی در منطقه ها محروم و سیل زده و… نیز از جمله اقدامات و برنامه های ایرانسل در حوزۀ پایداری و مسؤولیت اجتماعی شرکتی است که در این نمایشگاه، به بازدیدکنندگان معرفی می شود.

بیست و دومین نمایشگاه بین المللی مخابرات، فناوری اطلاعات و راه حل های نوآورانه (ایران تله کام 1400)، از 2 تا 5 دی ماه، از ساعت 8 تا 15 در سالن 8 محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران و با رعایت پروتکل های بهداشتی در حال برگزاری است.

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 13 بهمن 1400 بروزرسانی: 13 بهمن 1400 گردآورنده: mohsen-razani.ir شناسه مطلب: 776

به "تفاهم نامۀ همکاری در زمینۀ تحول دیجیتال بین ایرانسل و شرکت سرمایه گذاری غدیر امضا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تفاهم نامۀ همکاری در زمینۀ تحول دیجیتال بین ایرانسل و شرکت سرمایه گذاری غدیر امضا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید