معین سقف پاداش بازنشستگی

به گزارش وبلاگ راضانی، سخنگوی کمیسیون تلفیق گفت: سقف پاداش بازنشستگی 475 میلیون تومان مشخص شد.

معین سقف پاداش بازنشستگی

با ما همراه باشید و درباره وبلاگ ساعت اینترنتی بیشتر بدانید.

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران ، رحیم زارع سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 1400 مجلس گفت: کمیسیون تلفیق پیشنهاد دولت برای افزایش 25 درصدی حقوق و مزایای کارکنان دولت را برای سال آینده تصویب کرد، اما سقف پرداخت حقوق مدیران را از آنچه دولت پیشنهاد کرده بود کاهش داد.

وی ادامه داد: بر این اساس نمایندگان سقف حقوق را از 21 برابر حداقل حقوق که پیشنهاد دولت بود به 15 برابر حداقل حقوق کاهش دادند، البته کارانه پزشکان مشمول این بند نیست.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 1400 با بیان اینکه سقف پاداش بازنشستگی 475 میلیون تومان تعیین شد، اظهار کرد: سقف معافیت مالیاتی حقوق کارکنان دولت به استثناء اعضای هیات علمی و قضات 4 میلیون تومان تعیین شد.

زارع با تاکید بر اینکه منابع هدفمندی یارانه ها در لایحه بودجه سال آینده 429 هزار میلیارد تومان تعیین شده بود، گفت: با تصویب پیشنهادات دولت در بخش مصارف از جمله پخش و پالایش، پخش فرآورده های نفتی و شرکت ملی نفت، ارزش اضافه کرده گاز طبیعی و عوارض مالیات بر ارزش اضافه کرده فرآورده های نفتی حدود 79 هزار میلیارد تومان از منابع کلی کسر شد.

وی تاکید نمود: کمیسیون تلفیق بودجه برای مابقی منابع درآمدی حاصل از هدفمندی یارانه ها هنوز تعیین تکلیف نکرده و قرار است، در جلسه بعدی این کمیسیون درباره بخش مصارف در حوزه های یارانه دارویی، حمایت معیشتی، کاهش فقر مطلق، سیاست جمعیتی خانواده، خرید تضمینی گندم، رزمندگان معسر و حوزه اشتغال آسیب دیده از کرونا و ... تصمیم گیری های لازم را اتخاذ کند.

نماینده مردم آباده در مجلس گفت: همچنین براساس مصوبه این کمیسیون تسهیلاتی برای حوزه اشتغال با موضوع کشاورزی در نظر گرفته شد و وزارت امور اقتصاد و دارایی باید با موضوع کشاورزی و امنیت غذایی، ساخت مسکن، توسعه صنایع، حمل و نقل، حمایت از شرکت های دانش بنیان و تکمیل زیرساخت های شهرک های صنعتی اقدامات لازم را در سال 1400 انجام دهد.

زارع تاکید نمود: براساس مصوبه دیگر کمیسیون تلفیق بودجه، کلیه بانک ها و موسسات اعتباری موظف شدند تا در سال آینده 90 هزار میلیارد تومان تسهیلات برای احداث و نوسازی 100 هزار واحد مسکن روستایی و در شهر های کمتر از 25 هزار نفر جمعیت و همچنین 200 هزار واحد مسکن شهری تخصیص دهند که دوره بازپرداخت این تسهیلات هم 20 ساله تعیین شده است.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 1400 با اشاره به مصوبات کمیسیون تلفیق بودجه در بحث ایثارگران هم گفت: دولت موظف شد، نسبت به تبدیل شرایط استخدامی کلیه افراد پیمانی، انجام کار تعیین، کارگری، شرکتی و روزمزد با طی مراحل گزینش بدون الزام به داشتن شرط سنی، تحصیل و آزمون فرزندان ایثارگران اقدام کرده و آن ها را استخدام رسمی کند.

زارع افزود: وزارت صمت نیز در سال آینده مکلف شد، برای تامین 20 هزار خودروی ملی جانبازان و ایثارگران بالای 25 درصد و دارای محدودیت های حرکتی جسمی و همچنین جانبازان 50 تا 70 درصد با معرفی بنیاد شهید به وسیله ایران خودرو و سایپا با تقسیط 5 ساله اقدام کند.

وی توضیح داد: بنیاد شهید هم می تواند 5 هزار فقره وام مسکن از محل سهمیه 1400 خود برای ایثارگرانی که قبلا از تسهیلات استفاده کرده، اما اکنون فاقد مسکن هستند، تامین کند. همچنین ایثارگرانی که در سنوات گذشته از این تسهیلات ارزان قیمت تا سقف 25 میلیون تومان نیز بهره مند شده اند اگر تا انتها سال 99 تسهیلات خود را تسویه نمایند، می توانند از تسهیلات مسکن ارزان قیمت ایثارگران در سال آینده بهره مند شوند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 1400، در پاسخ به سوالی درباره اینکه براساس اعلام رئیس بنیاد شهید، این سازمان در سال آینده با وجود 4 هزار میلیارد تومان کسری بودجه دچار مشکل خواهد شد و این کمیسیون چه تدبیری برای این موضوع اندیشیده است، گفت: پیشنهاداتی در حوزه مصارف تبصره 14 برای ایثارگران وجود دارد و کمیته هدفمندی یارانه های کمیسیون تلفیق بودجه هم پیشنهادات خوبی در این مورد ارائه کرده است، بنابراین کوشش داریم تا بخشی از کسری بودجه بنیاد شهید را در سال 1400 جبران کنیم.

->

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 14 اسفند 1399 بروزرسانی: 14 اسفند 1399 گردآورنده: mohsen-razani.ir شناسه مطلب: 302

به "معین سقف پاداش بازنشستگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معین سقف پاداش بازنشستگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید