افزایش 7 برابری اعتبارات مدرسه سازی در دولت تدبیر و امید

به گزارش وبلاگ راضانی، خبرگزاری خبرنگاران- وزیر آموزش وپرورش در جمع خبرنگاران از افزایش بیش از 7 برابری اعتبارات مدرسه سازی در دولت تدبیر و امید و ساخت روزانه 29 کلاس درس درکشور اطلاع داد.

افزایش 7 برابری اعتبارات مدرسه سازی در دولت تدبیر و امید

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، محسن حاجی میرزایی در حاشیه آئین افتتاح 100 مدرسه سبز بنیاد برکت و انعقاد تفاهم نامه احداث هزار و 500 واحد آموزشی با بنیاد برکت و در جمع خبرنگاران گفت: کوشش های وزارت آموزش و پرورش برای تأمین فضای آموزشی باهمت خیرین تقویت می گردد. بر اساس مصوبه هیأت دولت و مقررات موجود اگر خیران در ساخت مکان های آموزشی در روستا ها 30 درصد و در سایر مناطق هم 50 درصد منابع را تأمین نمایند، باقی مانده منابع مورد احتیاج را دولت تأمین خواهد نمود.

وی اضافه نمود: بر اساس این تفاهم نامه، هزار واحد آموزشی از سوی آموزش و پرورش و بنیاد برکت ساخته گردد و امیدوارم این تفاهم نامه سرآغازی برای توسعه فرصت های آموزشی در مناطق محروم باشد. همچنین 500 مدرسه دیگر در مناطق محروم و هم در مناطق شهری به صورت مشارکتی ساخته می گردد که 50 درصد منابع آن به وسیله آموزش و پرورش و 50 درصد دیگر از سوی بنیاد برکت تأمین می گردد.

آقای حاجی میرزایی در پاسخ به سؤالی در مورد کمبود فضای آموزشی گفت: 20 درصد مدارس به دلیل قدمت زیاد، احتیاجمند بازسازی و یا مقاوم سازی هستند. مهاجرت و جابجایی جمعیت هم باعث شده تا بعضی مدارس خالی از دانش آموز شوند، اما در محدوده شهر های عظیم با تراکم جمعیت دانش آموزی روبرو بوده و احتیاجمند احداث فضا های آموزشی جدید هستیم.

وی ادامه داد: برای برطرف این مشکل به طور روزانه 29 کلاس درس در کشور ساخته شده است و اعتبارات نوسازی مدارس در 8 سال گذشته بیش از 7 برابر افزایش داشته و اعتبارات خیرین نیز به حدود 2 هزار و 500 میلیارد تومان در سال رسیده است.

وزیر آموزش و پرورش گفت: 30 درصد مدارس در سال 95 احتیاجمند بازسازی بود که با کوشش های انجام شده در طول این سال ها این رقم هم اکنون به 20 درصد کاهش یافته است.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 12 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 12 اردیبهشت 1400 گردآورنده: mohsen-razani.ir شناسه مطلب: 418

به "افزایش 7 برابری اعتبارات مدرسه سازی در دولت تدبیر و امید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش 7 برابری اعتبارات مدرسه سازی در دولت تدبیر و امید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید