افتتاح نخستین مجموعه آبی دانش آموزان با نیازهای ویژه کشور در مشهد

به گزارش وبلاگ راضانی، خبرنگاران/خراسان رضوی نخستین مجموعه آبی دانش آموزان بانیازهای ویژه کشور، امروز با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس در شهر مشهد افتتاح شد.

افتتاح نخستین مجموعه آبی دانش آموزان با نیازهای ویژه کشور در مشهد

مهراله رخشانی مهر، معاون وزیر آموزش و پرورش در آیین افتتاح این مجموعه گفت: حرکت همه کسانی که به دنبال حل مسائل و درد و رنج مردم هستند، ارزشمند و قابل تقدیر است، اما کسانی که در حوزه مدرسه سازی فعالیت می نمایند، خدمت متفاوتی دارند چرا که آینده سازی می نمایند و راستا انسان سازی را انتخاب نموده اند و در واقع خیرین مدرسه ساز معماران فرهنگی جامعه هستند.

وی اضافه نمود: ما در سازمان نوسازی مدارس در این سال ها بیشتر از اینکه به دنبال جذب منابع مادی باشیم دنبال ترویج فرهنگ کار خیر و یا فرهنگ مدرسه سازی بودیم و خوشبختانه یکی از طرح هایی که در این راستا انجام شد طرح آجر به آجر بود که سال 99 بیش از یک میلیون نفر در این طرح مشارکت کردند و بیش از 80 میلیارد ریال جمع آوری شد که انشاءالله این فرایند در سال 1400 نیز ادامه خواهد یافت.

رخشانی مهر اضافه نمود: سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس نیز در کنار نیکوکاران مدرسه ساز سعی کرد سهم خود را در پروژه های نیمه تمام خیریه به موقع تامین نموده و تخصیص دهد.

به گفته وی سازمان نوسازی مدارس در چهار سال اخیر حدود 38 هزار میلیارد ریال برای تکمیل طرح های نیمه تمام نیکوکاران مدرسه ساز تامین نموده است که تنها در سال گذشته، 230 هزار میلیارد ریال برای تکمیل این پروژه ها هزینه شده است.

وی ادامه داد: در ابتدای سال 99 حدود 40 هزار کلاس نیمه تمام خیرساز داشتیم که تعداد قابل توجهی از این کلاس ها معین تکلیف شد و سال جاری برای تکمیل این پروژه ها 250 هزار میلیارد ریال اعتبار احتیاج است که 100 درصد آن تامین می گردد.

معاون وزیر آموزش و پرورش توضیح داد: در سال گذشته به طور متوسط روزانه 31 کلاس درس و در مجموع حدود 15 هزار کلاس درس تحویل ادارات کل آموزش و پرورش استانها شده است.

بهره برداری از 1800 پروژه در خراسان رضوی

سرپرست اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: سال جاری توفیق افتتاح اولین ها را در مشهد داریم که نخستین مجموعه آبی دانش آموزان با احتیاجهای ویژه کشور، نخستین هنرستان هنرهای اسلامی و مجتمع ورزشی المهدی در یکی از مناطق کم برخوردار مشهد از آن جمله اند.

غلامعلی بابایی اضافه نمود: از سال 92 تا به امروز بیش از 1800 پروژه فرهنگی، ورزشی و آموزشی در استان به بهره برداری رسیده است و پروژه مجموعه آبی باران، ویژه دانش آموزان استثنایی پس از یک دهه کوشش امروز با همراهی خیرین نیک اندیش به بهره برداری می رسد و امیدواریم تجهیزات این مجموعه خاص که پیش بینی آن انجام شده نیز به زودی در اختیار مجموعه قرار گیرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی، نخستین مجموعه آبی دانش آموزان با احتیاجهای ویژه کشور به مساحت 5800 متر مربع با زیربنای 2250 مترمربع در بلوار مجیدیه مشهد افتتاح شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 9 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 9 اردیبهشت 1400 گردآورنده: mohsen-razani.ir شناسه مطلب: 413

به "افتتاح نخستین مجموعه آبی دانش آموزان با نیازهای ویژه کشور در مشهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افتتاح نخستین مجموعه آبی دانش آموزان با نیازهای ویژه کشور در مشهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید