9 راه برای اینکه کمتر گوشت بخوریم

به گزارش وبلاگ راضانی، از جمله مزایای کمتر گوشت خوردن؛ سلامت پوست، احساس شادابی و سبکی، کاهش کلسترول خون و افزایش کارکرد ژن های خوب است.

9 راه برای اینکه کمتر گوشت بخوریم

1. استفاده از گوشت، به جای مزه غذا

بدن ما برای سالم ماندن، به گوشت و سبزیجات، با هم احتیاج دارد؛ اما بهتر است ما وعده های اصلی غذا را روی سبزیجات با حجم زیاد تنظیم کنیم و در کنارش کمی هم گوشت در کنار بشقاب برای مزه دار کردن وعده غذایی مان داشته باشیم.

2. شام را مانند صبحانه بخورید

نسبت به سبک زندگی ای که دارید، شام را هم مانند صبحانه مان آماده کنیم. منظور همان لقمه های کوچک و با فاصله از هم است. این فرایند غذایی باعث می گردد که حجم کمتری غذا را در زمان بیشتری بخوریم و معده قبل از خواب، هضم کامل را انجام دهد که دچار رفلکس معده نشویم.

3. سبزیجات، شماره (1) برنامه غذایی

سبزیجات را تنها به صورت سالاد و خام نخوریم که دل مان را بزند. می توانید سبزیجات را کباب، آب پز و بخارپز کنیم. ضمناًً این موضوع که ما فقط از گوشت پروتئین دریافت می کنیم را هم فراموش کنید؛ زیرا که بعضی از سبزیجات حتی از گوشت هم بیشتر پروتئین دارند.

4. سالاد را در آخر غذا نخورید

موضوع ترتیب غذایی خیلی مهم تر از آنی است که فکرش را کنیم. به دو دلیل، اول سالاد را بخوریم؛ اول اینکه سبزیجات فرایند هضم را تسهیل می نمایند و دوم، سالادی که بعد از گوشت میل می کنیم به دلیل زمان طولانی هضم گوشت در بدن فاسد می گردد.

5. از دانه ها بهره ببرید

حالا که قرار است از گوشت کمتری استفاده کنیم، بیشتر دانه ها را بشناسیم و بخوریم. دانه ها مواد معدنی و پروتئینی بدن مان را تامین می نمایند.

6. چاشنی گوشت به جای گوشت

ژاپنی ها جاشنی هایی به غذاهایشان اضافه می نمایند که غذاهای بدون گوشت، طعم گوشت هم دارند. مواد غذایی زیر می توانند چاشنی گوشت به غذای مان بدهند:

  • قارچ خشک شده
  • گوجه خشک شده
  • بادمجان کبابی
  • آجیل

7. توفو را امتحان کنید

وبلاگ راضانی زندگی مقاله ای درباره توفو در نوشته که می توانید در اینجا بخوانید. حتما نباید وجترین بود تا پنیر توفو را امتحان کنیم. توفو را می توانیم در سوپ و به صورت کبابی نیز امتحان کنیم.

در این زمینه بخوانید

5 غذایی که نباید در فست فودها سفارش بدهیم

این 14 گزینه غذایی، التهاب را از بدن دور می نماید

8. وجترین یک روزه باشیم

سعی کنیم در هفته دست کم یک روز را وجترین باشیم. این به آنزیم های بدن ما یاری می نماید تا بیشتر با سبزیجات سازگار شوند و هفتگی پاک سازی سموم را از بدن انجام دهیم.

9. تنوع را در غذا حفظ کنید

تنوع در غذا خیلی مهم است. اولین اصل باید روی تازگی و تنوع غذاهایتان باشد که هم مواد مورد احتیاج بدن مان تامین گردد و هم میل بیشتری برای ادامه این رژیم داشته باشیم. در روز اول این رژیم خودتان متوجه فرق هایی که با روزهای قبل دارید، می شوید. پس خودمان به تداوم حال خوب مان یاری کنیم.

منبع: آشپزی خوب

منبع: ایرنا زندگی
انتشار: 10 دی 1399 بروزرسانی: 10 دی 1399 گردآورنده: mohsen-razani.ir شناسه مطلب: 184

به "9 راه برای اینکه کمتر گوشت بخوریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "9 راه برای اینکه کمتر گوشت بخوریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید