4 روش ساده برای پاک کردن رنگ از روی سرامیک

به گزارش وبلاگ راضانی، پاک کردن رنگ از روی سرامیک با استفاده از موادی که در خانه دارید به راحتی امکان پذیر است. پاک کردن انواع رنگ ها از روی سرامیک به سختی رنگ بستگی دارد. گاهی باید برای این کار از رنگ پاک کن تجاری بهره ببرید. گاهی محلول طبیعی و خانگی هم می تواند رنگ را پاک کند.

4 روش ساده برای پاک کردن رنگ از روی سرامیک

اگر با رنگ مرطوب سروکار دارید می توانید به سادگی آن را با پارچه تمیز کنید. باید سریع عمل کنید و تا زمانی که خیس است از شر آن خلاص شوید. اگر رنگ خشک شده است برای پاک کردن آن یکی از روش های زیر را امتحان کنید.

اگر برای نظافت ساختمان بعد از نقاشی، احتیاج به نیروی خدماتی مجرب و کاربلد دارید، در صفحه نظافت منزل و ساختمان سایت خبرنگاران درخواست خود را ثبت کنید یا با شماره 1471 تماس بگیرید. نیروهای نظافت خبرنگاران، ظرف مدت کوتاهی تمامی سرامیک های رنگی شده را کاملا تمیز می نمایند و نظافت کامل ساختمان را انجام می دهند.

نکات کلیدی

  • بیشتر رنگ های خشک شده را می توان با تراشیدن تمیز کرد. در صورت احتیاج از سشوار بهره ببرید تا رنگ نرم گردد.
  • برای رنگ های مقاوم از پاک نماینده رنگ بهره ببرید. مراقب باشید که به کاشی آسیب نرسانید.
  • رنگ های روغنی را می توانید با یاری رقیق نماینده رنگ یا استون تمیز کنید.
  • محلول سرکه در آب هم راهکار عالی برای از پاک کردن رنگ از روی سرامیک است.

نکات مهم درباره پاک کردن رنگ از روی سرامیک

کوشش برای پاک کردن رنگ از روی سرامیک بدون داشتن آگاهی و تجربه می تواند به سطح آسیب بزند. برای مثال هیچ وقت نباید از اسکاچ سیمی برای پاک کردن رنگ روغنی از روی سرامیک بهره ببرید. ذرات ریز اسکاچ در منافذ کاشی فرو رفته و باعث ایجاد لکه های زنگ زدگی می شوند.

مورد دیگر استفاده از رنگ پاک کن های تجاری روی کفپوش سرامیک گران قیمت است. همواره قبل از آغاز به کار، پاک نماینده را روی قسمت کوچکی از سرامیک که در معرض دید نیست امتحان کنید. وقتی مطمئن شدید که مسئله ای ندارد وقت آن است که برای بقیه قسمت های رنگی بهره ببرید.

هنگام کار با مواد شیمیایی قوی یا محلول های رقیق نماینده رنگ، تهویه مناسب و پوشیدن لباس محافظ لازم و لازم است. بعد از اینکه نکات ایمنی را رعایت کردید با استفاده از محلول پاک نماینده رنگ روغنی آغاز به تمیز کردن سرامیک منزل خود کنید.

سرویس نظافت را از کارشناسان کاربلد خبرنگاران بخواهید!

  • سفارش آنلاین نظافت منزل
  • نظافت ساختمان با نظافتچی خانم و آقا
  • استعلام رایگان قیمت نظافت منزل
  • گردگیری و خانه تکانی
  • نظافت راه پله و حیاط

سرویس نظافت منزل و ساختمان با خبرنگاران

سرویس نظافت را از کارشناسان کاربلد خبرنگاران بخواهید!

  • سفارش آنلاین نظافت منزل
  • نظافت ساختمان با نظافتچی خانم و آقا
  • استعلام رایگان قیمت نظافت منزل
  • گردگیری و خانه تکانی
  • نظافت راه پله و حیاط

سرویس نظافت منزل و ساختمان با خبرنگاران

نحوه تمیز کردن رنگ از دوغاب کاشی

تمیز کردن دوغاب کمی سخت تر از پاک کردن انواع رنگ ها از روی سرامیک است چون دارای گوشه و سوراخ های کوچک زیادی است. اگر هر روشی را برای تمیز کردن دوغاب کفپوش سرامیک امتحان کردید، استفاده از رنگ اپوکسی را در قسمت های دوغاب شده نباید فراموش کنید.

اپوکسی سطح را بازسازی و آب بندی می نماید. آن را به راحتی با مسواک روی دوغاب بکشید و حدود یک ساعت صبر کنید تا خشک گردد. استفاده از اپوکسی راهکاری ساده برای تغییر رنگ دوغاب بدون بک اسپلش است. از این روش برای پاک کردن سیمان از روی کاشی هم می توان استفاده کرد.

نحوه پاک کردن رنگ از روی سرامیک

پاک کردن رنگ خشک شده از کاشی و دوغاب کمی پیچیده تر از رنگ تازه است. هر زمان که به طور تصادفی رنگ روی سرامیک ریخت یا پاشید فوراً برای پاک کردن رنگ از روی سرامیک اقدام کنید تا خشک نگردد. از اسفنج خشک یا پارچه تمیز و آب گرم برای پاک کردن رنگ خیس بهره ببرید.

اگر برای پاک کردن رنگ از روی سرامیک سریع عمل کنید رنگ به هیچ وجه به سطح نمی چسبد. نباید فراموش کنید هر چند وقت یکبار پارچه را بشویید تا رنگ به قسمت های دیگر پخش نگردد. اگر این روش جواب نداد احتمالا باید روش دیگری را امتحان کنید.

در ادامه نحوه پاک کردن انواع رنگ از روی سرامیک را آنالیز می کنیم:

1. استفاده از پاک نماینده خانگی

برای پاک کردن اسپری رنگ از سرامیک بسته به نوع رنگ به حلال خاصی احتیاج است. برای رنگ های بر پایه آب، معمولاً آب گرم و مایع تمیزنماینده کافی است. در عین حال برای پاک کردن رنگ روغنی از روی سرامیک بهتر است از محلول سرکه داغ یا الکل های صنعتی بهره ببرید.

برای درست کردن این محلول پاک نماینده رنگ روغنی به مواد زیر احتیاج دارید:

  • سرکه سفید
  • مایع ظرفشویی
  • آب گرم
  • جوش شیرین

برای تهیه محلول تمیزنماینده خانگی کاسه بزرگ و تمیزی را بردارید و تا نیمه آن را با آب گرم پر کنید. چند قطره مایع ظرفشویی، کمی جوش شیرین و اندازه کمی سرکه سفید را به آن اضافه کنید. پارچه یا اسفنج تمیز را به محلول آغشته کنید و از آن برای تمیز کردن رنگ استفاده نمایید.

برای پاک کردن رنگ اکریلیک از روی سرامیک از اسکاچ سیمی استفاده نکنید چون به سرامیک آسیب می زند. ناحیه رنگی شده را با دستمال کاغذی خشک کنید. این دستورالعمل برای برای تمیز کردن رنگ از دوغاب کاشی و پاک کردن رنگ از وان حمام هم مفید است.

2. پاک کردن رنگ خشک شده از روی سرامیک

پاک کردن رنگ خشک شده کمی دشوارتر از رنگ مرطوب است. بیشتر مردم ترجیح می دهند رنگ خشک را با لیسه پاک نمایند. برای این کار بهتر است به جای لیسه فلزی از لیسه پلاستیکی یا کاردک بتونه کاری بهره ببرید تا به کفپوش آسیب نرسانید.

محاسبه رایگان هزینه سرویس نظافت منزل و ساختمان!

3. روش حرارت و خراشیدن رنگ

اگر لیسه پلاستیکی برای پاک کردن رنگ از روی سرامیک کارساز نشد از سشوار برای گرم کردن رنگ قبل از تراشیدن بهره ببرید. گرما رنگ را نرم می نماید و لبه های آن به راحتی بلند می گردد.

سشوار را روشن کنید و آن را روی سطح سرامیکی نگه دارید و دائماً به جلو و عقب حرکت دهید. این کار را تا زمانی انجام دهید که رنگ نرم گردد.

برای نتیجه بهتر لیسه را در زاویه 45 درجه نگه دارید و به آرامی رنگ را از روی کاشی بتراشید. از لبه بیرونی آغاز کنید و به سمت وسط حرکت کنید. این روش برای پاک کردن رنگ از روی سرامیک کف وینیل و بعلاوه لمینت به خوبی عمل می نماید. استفاده از تیغ فلزی ممنوع است.

4. استفاده از تینر صنعتی

رقیق نماینده تجاری یا تینر یکی از قدرتمندترین گزینه ها برای پاک کردن رنگ از روی سرامیک است. اما در عین حال یکی از گران ترین گزینه ها محسوب می گردد. با این وجود بیشتر مردم ترجیح می دهند برای صرفه جویی در زمان این روش را انتخاب نمایند.

ابتدا کاشی ها را با پاک نماینده های چند منظوره تمیز کنید تا کثیفی از بین برود. از اسفنج مرطوب یا پارچه برای پاک کردن سطح کاشی بهره ببرید. استفاده از عینک ایمنی، دستکش لاستیکی و ماسک را نباید فراموش کنید. سپس قسمت کوچکی از تینر را با استفاده از پارچه روی کاشی آزمایش کنید.

به یاد داشته باشید با این که بیشتر کفپوش های سرامیکی در برابر این مواد شیمیایی قوی مقاوم هستند اما کاشی هایی با لعاب نرم تر ممکن است در طول فرآیند آسیب ببینند. همواره قبل از آغاز به پاک کردن رنگ از روی سرامیک، تینر را روی قسمت کوچک و نامشخصی تست کنید.

تینر اغلب برترین محلول پاک نماینده رنگ روغنی است مخصوصا اگر در مقیاس کوچکی استفاده گردد. در مرحله بعد، از لیسه پلاستیکی یا کاردک بهره ببرید و رنگ را به آرامی از روی سطح کاشی بتراشید.

همانطور که رنگ را از روی کاشی ها جدا می کنید از پارچه مرطوب برای پاک کردن آنها بهره ببرید. زمانی که تمام رنگ را پاک کردید کاشی ها را با آب صابون و پارچه مرطوب تمیز کنید. سپس سطح را بشویید و خشک کنید.

نظافت خانه و ساختمان با تیم کاربلد خبرنگاران

نکات ایمنی زمان استفاده از مواد شیمیایی

هنگام کار با مواد شیمیایی همواره از دستکش لاستیکی، لباس آستین بلند و شلوار و ماسک بهره ببرید. برای تهویه مناسب، یک یا چند پنجره را همواره باز نگه دارید. برای پاک کردن رنگ از روی سرامیک با استفاده از تینر ابتدا سطح را تمیز نموده و سپس از پاک نماینده بهره ببرید.

قبل از پاک کردن رنگ از روی سرامیک، اجازه دهید تینر چند دقیقه بماند. در زمان استفاده از لیسه، آن را با زاویه 45 درجه نگه دارید. پس از کنده شدن رنگ سطح کاشی را با پارچه تمیز و مرطوب پاک کنید. کاشی های مرطوب را با پارچه خشک یا دستمال کاغذی خشک کنید.

آیا می توان رنگ روی سرامیک را با استون یا سرکه پاک کرد؟

اگر می خواهید پاک کردن انواع رنگ ها از روی سرامیک را آسان تر کنید؟ استون و سرکه جایگزین های خوبی هستند.

● استفاده از سرکه برای پاک کردن رنگ روی سرامیک

استفاده از سرکه روشی مقرون به صرفه و آسان برای پاک کردن رنگ خشک شده از سرامیک است. این ماده راهکار طبیعی و سازگار با محیط زیست است و می تواند جایگزین عالی برای مواد شیمیایی باشد. علاوه بر این لکه های سرسخت را بدون هیچ خطری برای سلامتی شما از بین می برد.

برای پاک کردن رنگ از روی سرامیک و دوغاب، اندازه کمی سرکه سفید مقطر مخلوط با روغن را حرارت دهید. پارچه میکروفیبر را به مخلوط آغشته کنید و آن را روی رنگ خشک شده بکشید. اجازه دهید محلول به مدت 15-10 دقیقه بماند تا زمانی که رنگ نرم گردد.

در مرحله بعد رنگ شل شده را با لیسه پلاستیکی پاک کنید. سطح را با پارچه مرطوب تمیز کنید و از سرامیک تمیز و بدون رنگ خود لذت ببرید.

● استفاده از استون برای تمیز کردن رنگ روی سرامیک

لاک پاک کن یا استون حلال آسان و مقرون به صرفه برای پاک کردن رنگ روغن از روی سرامیک است. استون برای پاک کردن رنگ های خشک و تازه گزینه ای عالی است. برای این کار ابتدا رنگ را با لیسه پلاستیکی یا کاردک خراش دهید.

سپس اندازه کمی استون را روی پارچه میکروفیبر تمیزی بریزید و آن را روی سرامیک بکشید. بگذارید چند دقیقه بماند تا رنگ نرم گردد. کاشی ها را با پارچه آغشته به استون تمیز کنید تا رنگ اضافی پاک گردد. در نهایت پارچه را با آب صابون بشویید تا استون تمیز گردد.

بیشتر بخوانید: از بین بردن لکه زرد روی چوب سفید با 15 روش!

جمع بندی

پاک کردن اسپری رنگ از سرامیک و دوغاب در نگاه اول می تواند کار دشواری به نظر برسد. مخصوصا اگر تجربه ای در این زمینه نداشته باشید. اما با استفاده از پاک نماینده های شیمیایی یا تینر به راحتی می توانید رنگ را از روی سرامیک تمیز کنید.

نحوه پاک کردن رنگ از روی سرامیک تا حد زیادی به نوع کاشی و رنگی که با آن کار می کنید بستگی دارد. برای مثال رنگ های پلاستیک را به راحتی می توان با آب گرم و مایع ظرفشویی تمیز کرد. اما برای رنگ های روغنی باید از تینر یا حلال شیمیایی بهره ببرید.

سوالات متداول

چگونه رنگ روی کفپوش سرامیکی را تمیز کنیم؟

پاک نماینده رنگ ناخن حاوی استون است که برای از بین بردن رنگ های روغنی به خوبی عمل می نماید. بعد از تراشیدن رنگ خشک شده، اندازه کمی از استون را روی کاشی بمالید و به آرامی آن را تمیز کنید.

آیا سرکه رنگ را از روی سرامیک پاک می نماید؟

برای از بین بردن لکه های سخت رنگ، محلول سرکه را امتحان کنید. سرکه یک تمیزنماینده عالی است. اندازه مساوی سرکه و آب داغ را مخلوط کنید. اسفنج یا پد شستشو را در محلول آغشته کنید و آن را روی کاشی بمالید. سرکه رنگ را تجزیه می نماید و می توانید آن را پاک کنید.

آیا پاک کردن رنگ از روی کاشی آسان است؟

پاک کردن رنگ از روی سرامیک به آسانی تراشیدن آن از روی سطح است. البته در صورتی می توانید این روش را امتحان کنید که رنگ کاملاً خشک شده باشد. از کاردک بتونه کاری با گوشه های گرد برای این کار بهره ببرید.

چطوری رنگ خشک شده را پاک کنیم؟

از لیسه پلاستیکی یا کاردک بتونه کاری برای تراشیدن رنگ بهره ببرید. الکل یا استون برای قسمت های سخت تر تاثیر خوبی دارد. اما حتماً قبل از هر کاری تست نقطه ای را انجام دهید.

آیا بخارشو رنگ را از روی کاشی ها پاک می نماید؟

بخار روشی ساده و موثر برای پاک کردن رنگ است. برای این کار به بخارشو و اسکرابر مناسب یا کاردک بتونه احتیاج دارید.

آیا می توانیم از سشوار برای پاک کردن رنگ از روی سرامیک استفاده کنیم؟

گرمای سشوار باعث نرم شدن رنگ از روی کاشی می گردد و پاک کردن آن را آسان تر می نماید. برای محافظت از دست و پوست خود در برابر آسیب های مواد شیمیایی دستکش لاستیکی بپوشید. ماسک محافظ، مانع ورود ذرات گردوغبار در زمان تراشیدن رنگ می گردد.

منبع: آچاره
انتشار: 28 دی 1401 بروزرسانی: 28 دی 1401 گردآورنده: mohsen-razani.ir شناسه مطلب: 1026

به "4 روش ساده برای پاک کردن رنگ از روی سرامیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "4 روش ساده برای پاک کردن رنگ از روی سرامیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید