24 نکته مهم برای آرایش چشم که حتما به کارتان خواهند آمد

به گزارش وبلاگ راضانی، اگر جز دسته افرادی هستید که به آرایش کردن علاقه دارید و یا حتی اگر فرد با تجربه ای در این زمینه هستید، احتمالا می دانید که آرایش چشم ممکن است کمی سخت و سخت باشد. دانستن چند ترفند ساده به شما یاری خواهد نمود تا در این زمینه حرفه ای تر شده و انجام این کار را برای خودتان آسان کنید؛ به این صورت می توانید آرایش مجذوب کننده و چشم گیرتری داشته باشید. با مجله دیجی استایل در ادامه این مقاله همراه شوید تا با چند نکته مهم درباره آرایش چشم آشنا شوید.

24 نکته مهم برای آرایش چشم که حتما به کارتان خواهند آمد

چگونه خط چشم بکشید؟

کشیدن خط چشم یک مورد سلیقه ای است و می توانید آن را رد کنید. اما بعلاوه یکی از مراحل اساسی آرایش چشم نیز محسوب می گردد. خط چشم به شما این اجازه را می دهد تا بر روی چشمانتان کار کنید و حالتی که دوست دارید را به آن ها بدهید. برای این کار بافت خط چشم و مدلی که انتخاب می کنید اهمیت زیادی دارد.

  1. اولین قدم برای کشیدن خط چشم این است که از تمیز بودن پلک هایتان مطمئن شوید. بعد از آن، مقداری پرایمر روی آن ها بمالید؛ به این صورت آرایش چشم تمیزتری خواهید داشت. بعلاوه با استفاده از پرایمر، آرایش شما مدت زمان بیشتری روی پوستتان باقی می ماند.
  2. اگر دوست دارید مژه های شما پرتر و حجیم تر به نظر برسند، خط چشم را تا حد ممکن نزدیک به خط مژه بکشید؛ این گونه خط چشم شما طبیعی تر هم به نظر خواهید رسید. برای راحتی کار می توانید از بیرون چشم به سمت گوشه داخلی خط نقطه ای ایجاد کنید و سپس نقاط را به هم متصل کنید. برای صاف کردن و تمیز کردن خطی که کشیدید می توانید از یک براش زاویه دار نیز بهره ببرید.
  3. برای داشتن خط چشمی صاف و ایدئال، اطمینان حاصل کنید که نوک خط چشم شما نازک باشد. این گونه راحت تر می توانید مدل دلخواهتان را روی چشمتان بکشید.
  4. اگر می خواهید خط چشم بالدار یا دنباله دار بکشید، بهتر است از خط چشم مایع بهره ببرید. از خط مژه در قسمت مردمک چشم آغاز کنید و به سمت خارج چشم طرحتان را بکشید. اگر هنوز به خط چشم مایع عادت ندارید، می توانید با مداد چشم مدل مورد نظرتان را روی چشمتان علامت بزنید و سپس به وسیله خط چشم آن را پررنگ نموده و کامل کنید.
  5. برای داشتن آرایش چشم اسموکی، به جای خط چشم می توانید از یک مداد چشم بهره ببرید؛ زیرا0 نرم تر و روغنی تر هستند. بعلاوه می توانید با استفاده از یک براش آن را به راحتی محو کنید و به طرحی که کشیدید حالت بدهید.
  6. با افزایش سن، برای داشتن ظاهری شیک تر، از رنگ های ظریف تر مانند قهوه ای برای خط چشم بهره ببرید. برای تکمیل کردن آرایش چشمتان می توانید از ریمل بهره ببرید.

توجه: همواره هنگام استفاده از خط چشم صورت خود را به سمت بالا ببرید و به پایین نگاه کنید. انجام این کار به شما این اجازه را می دهد که خط چشم متقارن تری بکشید.

چگونه ریمل بزنید؟

احتمالا شما هم موافق هستید که ریمل چشم ها را کاملا متحول می نماید و ظاهر مجذوب نماینده تری به چشم ها می دهد. ویژگی جادویی ریمل باعث می گردد که چشم ها زیبا و جوان تر به نظر برسند. در ادامه به آنالیز چند نکته برای استفاده از ریمل می پردازیم.

  1. برای ریمل زدن همواره از ریشه مژه هایتان آغاز کنید و به سمت نوک آن بروید. این کار باعث می گردد مژه های شما حجیم تر به نظر برسند بدون اینکه باعث سنگینی آن ها شوند.
  2. بعد از زدن یک لایه ریمل، حدود 10 ثانیه صبر کنید و بعد اگر تمایل داشتید می توانید لایه دوم ریملتان را بزنید. این کار به مژه های شما ظاهر تمیزتری می دهد.
  3. قبل از استفاده از ریمل، بهتر است که اول مژه هایتان را به وسیله یک فرمژه با کیفیت، حالت بدهید. این کار باعث می گردد مژه های شما ظاهر زیباتری بعد از ریمل زدن داشته باشند.
  4. به نحوه نگه داشتن ریمل حتما توجه کنید! برای داشتن مژه های ضخیم تر، ریمل خود را به صورت افقی نگه دارید و برای داشتن ظاهری طبیعی تر، دستتان را عمودی نگه دارید. (مخصوصا اگر مژه های شما حالت پایین و افتاده دارند.)
  5. اگر می خواهید ریمل شما ماندگاری بیشتری داشته باشد، هنگامی که می خواهید برس آن را در بیاورید، آن را جلو عقب نکنید؛ این کار باعث ورود هوا به داخل آن شده و باعث خشک شدن آن می گردد.
  6. بهتر است که ریمل زدن آخرین مرحله آرایش چشم شما باشد؛ این گونه ماندگاری و مجذوب نمایندهیت بیشتری خواهد داشت.

چگونه سایه چشم بزنید؟

سایه زدن باعث می گردد تا چشمان شما جلوه مجذوب نماینده تری پیدا نمایند. اگر به درستی از آن بهره ببرید، می توانید چشم های خود را بزرگ تر نشان دهید و حتی رنگ چشمتان را بیشتر در معرض توجه قرار دهید. چند هدایت می خواهید؟

  1. برای سایه و براش های سایه چشم حتما از محصولات باکیفیت بهره ببرید. مواد باکیفیت ماندگاری بیشتری خواهند داشت و بعلاوه در حین استفاده رنگ بهتری دارند و راحت تر پخش می شوند.
  2. اگر می خواهید سایه چشم شما در طول روز ماندگاری داشته باشد، چین و چروکی ایجاد نگردد و بعلاوه رنگ آن تغییر نکند، حتما قبل از استفاده از سایه چشم از یک پرایمر خوب بهره ببرید. از طرف دیگر، اگر می خواهید سایه چشم شما رنگ طبیعی تری داشته باشد، قبل از زدن سایه مورد نظرتان، از یک سایه سفید بهره ببرید؛ این کار باعث می گردد تا سایه شما رنگ یکنواخت و تمیزتری داشته باشد.

چگونه ابرو را آرایش کنید؟

ابروها معمولا خیلی دست کم گرفته می شوند؛ اما باید بدانید که ابروها تاثیر بسیار زیادی در ساختار و زیبایی صورت شما دارند و حتی توانایی این را دارند که ظاهر صورت شما را به کل عوض نمایند. ابروهای تمیز و مرتب در واقع بسیار مهم هستند چون به چشم ها جلوه مجذوب نماینده تری می دهند و ضریب زیبایی شما را بسیار بالاتر می برند.

  1. محصولات بسیار متنوع و زیادی برای ابرو در بازار موجود است. در هنگام خرید حتما برندی را انتخاب کنید که متناسب با رنگ موهای شما باشد و به راحتی بتوانید فاصله بین ابروهایتان را پر کنید و ظاهری طبیعی و زیباتری به آن ها بدهید.
  2. در هنگام آرایش ابرو، مهم ترین نکته ای که باید رعایت کنید این است که ظاهر آن را تا حد ممکن طبیعی نگه دارید. برای این کار مطمئن شوید که محصول درستی را انتخاب نموده اید و با آرامش و خونسردی آرایش ابرو را انجام می دهید.
  3. اگر دوست دارید ابروهایتان را کشیده تر و بلندتر نشان دهید و حالت آن را نمایان کنید، از یک هایلایتر، درست زیر قوس ابروی خود بهره ببرید.
  4. اگر ابروهای شما بی حالت هستند، از ژل یا صابون ابرو برای ثابت نگه داشتن و لیفت کردن آن ها بهره ببرید.
  5. اگر دوست دارید به ابروهای خود جلوه بیشتری بدهید، از یک براش سفت و زاویه دار بهره ببرید. ابتدا کمی آن را مرطوب کنید و بعد با سایه ابرو یا سایه چشم قهوه ای، ابروهایتان را پر کنید.

چند نکته تکمیلی در زمینه آرایش چشم برای مبتدیان

  1. برای جلوگیری از خراب شدن یا ریختن کرم پودر به علت پخش شدن سایه و آرایش چشم، بهتر است که ابتدا آرایش چشم خود را به کامل کنید و سپس کرم پودر بزنید و بقیه مراحل را انجام دهید. این گونه آرایش شما تازه تر به نظر خواهد رسید.
  2. اگر قصد دارید آرایش چشم شلوغی داشته باشید، بهتر است آرایش لبتان را ساده تر انجام دهید و از رژ لبی با رنگ ملایم یا نود بهره ببرید. همواره بهتر است در آرایشتان یک قسمت را جلوه بدهید.
  3. برای اینکه چشم های شما درخشان تر و جوان تر به نظر برسند، از یک رنگ سایه روشن برای گوشه داخلی چشمتان بهره ببرید.
  4. اگر می خواهید به مژه های خود حالت بدهید، قبل از اینکه آن ها را فر کنید، روی فرمژه خود کمی باد سشوار نگه دارید (مطمئن شوید که خیلی داغ نباشد)؛ به این ترتیب مژه های شما برای مدت طولانی تری فر می مانند.
  5. اگر قسمتی از آرایش را خراب کردید یا مثلا سایه چشم را بیش از میزان به چشمتان زدید، با استفاده از یک تکه پد آن قسمت را پاک کنید بدون اینکه قسمت های دیگر را خراب کنید.

چگونه آرایش چشم را پاک کنیم؟

اکنون نکات اصلی و ترفندهای ساده برای آرایش چشم را می دانید. اکنون ضروری است که چند ترفند و تکنیک در خصوص نحوه پاک کردن آرایش چشم نیز یاد بگیرید. پاک کردن آرایش اهمیت بسیار زیادی دارد. شما برای مراقبت از چشم و پوستتان باید در سرانجام هر روز آرایشتان را پاک کنید. روش های زیادی برای از بین بردن آرایش وجود دارد؛ اگر از پاک نماینده های آرایشی استفاده می کنید، مطمئن شوید که از یک برند باکیفیت بهره ببرید که به پوست شما آسیب نرساند و به خوبی آرایشتان را پاک کنید. در ادامه به آنالیز چند روش ساده برای پاک کردن آرایش چشم خواهیم پرداخت.

  • قبل از اینکه صورتتان را بشویید، حتما تمام آرایشتان را به وسیله یک یک پد آغشته به محلول آرایش پاک کن یا دستمال مرطوب پاک کنید.
  • در حین پاک کردن آرایش، با دستتان بیش از میزان به پوست فشار وارد نکنید و آرایش را به آرامی و با حداقل فشار پاک کنید.
  • در صورتی که پاک نماینده آرایش شما تمام شد یا می خواهید از چیزی طبیعی تر بهره ببرید، کافی است مقداری روغن نارگیل را به وسیله دستانتان روی صورت و چشم های خود بمالید؛ بگذارید تا کمی روی صورت بماند و سپس به وسیله یک پد پنبه ای کل صورت را پاک کنید. در صورت نداشتن روغن نارگیل، می توانید از روغن زیتون یا روغن بادام هم برای پاک کردن آرایش چشم خود بهره ببرید.
  • بعد از پاک کردن آرایشتان، با استفاده از یک پاک نماینده ملایم و مناسب پوستتان، صورتتان را بشویید.
  • بعد از شستن صورتتان می توانید از مقداری تونر بهره ببرید تا منافذ پوستتان کاملا تمیز و بسته شوند. بعلاوه استفاده از تونر باعث کاهش لک های پوستی نیز می گردد.
  • بعد از تونر، از کرم آبرسان و کرم دور چشم بهره ببرید. کرم دور چشم باعث انعطاف پذیری پوست شده و در درمان و جلوگیری از سیاهی و پف زیر چشم یاری خواهد نمود.

بعضی سوالات متداول درباره آرایش کردن

ماندگاری سایه چشم معمولا چه قدر است؟

ماندگاری سایه چشم شما به عوامل بسیار زیادی از جمله نوع پوست شما، آب و هوا و کیفیت لوازم آرایشی که استفاده می کنید دارد. اگر پوست چربی دارید و در منطقه ای با آب و هوای گرم زندگی می کنید، احتمالا سایه چشم شما سریع تر پاک می گردد. برترین راه برای اطمینان از ماندگاری طولانی مدت آرایش، استفاده از پرایمر است. پرایمر از ایجاد چربی جلوگیری می نماید و به ماندگاری بیشتر آرایش یاری می نماید.

چگونه مژه های پرتری داشته باشیم؟

اگر در پی راه حلی سریع هستید، می توانید از فر مژه و ریمل های حجم دهنده بهره ببرید. اما اگر در پی راه حلی در دراز مدت هستید، می توانید از روغن های حجم دهنده مانند روغن زیتون بهره ببرید و آن را روزانه روی مژه های خود بمالید. البته باید مراقب باشید که وارد چشم شما نگردد.

چه مدت می توانید سایه چشم را نگه دارید؟

در خصوص آرایش، سعی کنید بعد از 8 الی 12 ساعت آرایش خود را بشویید. در خصوص ماندگاری، یک سایه چشم کرمی می تواند 12 ماه و یک سایه چشم پودری می تواند 2 سال نگه داشته گردد. در صورت ابتلا به حساسیت یا عفونت، به پزشک مراجعه نموده و محصولی را که باعث ایجاد عفونت شده است را سریعا دور بیندازید.

چگونه می توان سیاهی و پف زیر چشم را پنهان کرد؟

برای پنهان کردن سیاهی و گودی زیر چشم می توانید از کانسیلر بهره ببرید؛ اما برای از بین بردن و درمان این مورد، بهتر است که هر شب از کرم دور چشم بهره ببرید، آب بنوشید و خواب کافی داشته باشید.

حرف آخر

شاید اگر در موضوع آرایش کردن فردی تازه کار و مبتدی باشید، آرایش کردن چشم برایتان کمی سخت به نظر برسد؛ اما با دانستن نکات اصلی و رعایت ترفندهای ساده می توانید آرایشی مجذوب نماینده و چشم گیر داشته باشید.

منابع: Stylecraze, Buzzfeed

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 24 تیر 1401 بروزرسانی: 24 تیر 1401 گردآورنده: mohsen-razani.ir شناسه مطلب: 922

به "24 نکته مهم برای آرایش چشم که حتما به کارتان خواهند آمد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "24 نکته مهم برای آرایش چشم که حتما به کارتان خواهند آمد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید