آنالیز 15 شامپوی ایرانی و خارجی برای انتخاب برترین شامپو

به گزارش وبلاگ راضانی، همه ما می دانیم که برای شستن مو به یک محصول مهم یعنی شامپو احتیاج داریم. استفاده از شامپوی مناسب و باکیفیت به تمیز شدن مو و پوست سر یاری می نماید و جلوی بروز مسائل مختلف مثل خارش، خشکی یا شوره را می گیرد. در این مقاله از خبرنگاران مگ برترین شامپو برای شست وشوی سر را معرفی می کنیم. بعلاوه نحوه استفاده از آن را شرح می دهیم. ما را تا انتهای این مطلب همراهی کنید.

آنالیز 15 شامپوی ایرانی و خارجی برای انتخاب برترین شامپو

چرا خرید شامپوی مناسب مهم است؟

شستن مو بسیار شبیه شستن پوست است. آب می تواند بیشتر آلودگی های قابل مشاهده را از بین ببرد، اما ممکن است روی بو یا رسوبات چربی تاثیر نداشته نباشد. شامپو به آب یاری می نماید که همه آلودگی ها و بوها مانند دود یا عرق را از روی مو و پوست سر حذف کند.

علاوه بر این، شامپو می تواند باعث از بین رفتن چربی اضافی گردد. در پوست سر غددی وجود دارند که سبوم ترشح می نمایند و از این طریق موها را مرطوب نگه می دارند. موهای مرطوب کمتر از موهای خشک در معرض شکستگی یا وز شدن هستند. اما رطوبت بیش از حد هم مشکل ساز است و باعث می گردد موها چرب و کثیف به نظر برسند.

بنابراین وقتی چند روز از شامپو استفاده نمی کنید، روغن در پوست سر انباشته می گردد و روی ظاهر موها تاثیر منفی می گذارد. بیشتر شامپوها به گونه ای طراحی شده اند که با از بین بردن چربی اضافی به موهای شما ظاهر تمیزتری می بخشند.

با این حال، اگر شامپوی نامناسب یا بی کیفیت خریداری کنید، نه تنها به تمیز شدن موهای خود یاری نمی کنید، بلکه ممکن است به مرور زمان با مسائلی مثل خشک یا چرب بودن بیش از حد مو، خارش کف سر، موخوره، ریزش مو و… روبرو شوید. به همین علت، باید در هنگام خرید شامپو جنس موی خود و مسائل آن را در نظر بگیرید. سپس به سراغ برندهای معتبر بروید و بعد از مطالعه مواد تشکیل دهنده شامپو های مختلف، برای خرید گزینه مناسب تصمیم بگیرید.

اگر می خواهید درباره این موضوع اطلاعات بیشتری کسب کنید، توصیه می کنیم مقاله راهنمای خرید شامپو و سیلیکون داخل شامپو چیست را بخوانید.

معرفی برترین شامپو های ایرانی

اگر سری به فروشگاه های آنلاین یا فروشگاه های سطح شهر بزنید، با تعداد زیادی شامپوی ایرانی از برندهای مختلف روبرو می شوید که همین موضوع می تواند انتخاب گزینه مناسب را سخت کند. برای اینکه فرآیند خرید شامپو را برای شما آسان تر کنیم، در این بخش لیست تعدادی از برترین شامپوهای ایرانی را در اختیارتان قرار می دهیم.

1. شامپو مولتی ویتامین مو چرب گلرنگ سری Plus Protein مدل Oily Hair

اگر در پی برترین شامپو برای موی چرب می شد، می توانید شامپو گلرنگ را امتحان کنید. این محصول حاوی پروتئین هیدرولیزشده گندم است و از انواع ویتامین ها از جمله ویتامین C، ویتامین B5 و ویتامین E تشکیل شده است.

شامپو مولتی ویتامین گلرنگ نه تنها پوست سر را به خوبی تمیز می نماید، بلکه باعث حفظ رطوبت طبیعی آن می گردد. به علاوه، رادیکال های آزاد را از بین می برد و از موها در برابر عوامل محیطی محافظت می نماید.

2. شامپو موهای چرب اوه سری Pro-Vitamin

شامپو اوه مخصوص موهای چرب از مواد نرم نماینده و ویتامین B5 تشکیل شده است. بعلاوه حاوی ترکیباتی است که فعالیت غدد سباسه را تنظیم می نمایند و جلوی ترشح چربی را می گیرند. این محصول به تغذیه موها یاری می نماید و باعث حجیم تر شدن آن ها می گردد.

3. شامپو مولتی ویتامین مو خشک گلرنگ سری Plus Protein

این شامپو که برای موهای خشک فرموله شده است، از قدرت پاک نمایندگی بالایی برخوردار است، اما رطوبت طبیعی پوست سر و موها را از بین نمی برد. شامپو گلرنگ رادیکال های آزاد را خنثی می نماید و جلوی آسیب دیدگی موها به وسیله عوامل محیطی را می گیرد.

4. شامپو مو اوه مدل Normal

در هنگام معرفی برترین برند شامپو باید به شامپو اوه مدل Normal هم اشاره نمود. این شامپو به تغذیه و بازسازی موهای آسیب دیده یاری می نماید و باعث افزایش استحکام و انعطاف پذیری موها می گردد. علاوه بر این، از رطوبت پوست سر و مو محافظت می نماید و به موهای شما حس نرمی و شادابی می بخشد.

5. شامپو پرژک مدل زیتون مناسب انواع مو

شامپو پرژک مدل زیتون برای انواع مو به خصوص موهای آسیب دیده مناسب است. چون به علت داشتن عصاره زیتون باعث نرمی و لطافت موها می گردد و به حفظ سلامت و زیبایی آن ها یاری می نماید.

شامپو پرژک جریان خون را در پوست سر افزایش می دهد و از مو در برابر اشعه های مضر نور خورشید محافظت می نماید. از سایر مزایای این محصول می توان به تنظیم چربی پوست سر، تقویت پیاز مو، حفظ رطوبت مو و حذف باکتری ها و قارچ ها اشاره نمود.

6. شامپو مخصوص موهای رنگ شده داو مدل Color Vibrancy

استفاده مکرر از رنگ مو ممکن است باعث خشکی و آسیب دیدگی مو گردد. شامپو داو به حفظ طراوت و شادابی موهای رنگ شده یاری می نماید و باعث افزایش شفافیت و درخشندگی آن ها می گردد. بعلاوه رنگ مو را تثبیت می نماید و جلوی کمرنگ شدن آن را می گیرد. از سایر ویژگی های این محصول می توان به بازسازی ساختار داخلی مو و محافظت از بافت مو اشاره نمود.

7. شامپو بدون سولفات سریتا مدل جوانه گندم مناسب برای انواع مو

شامپو سریتا به عنوان برترین شامپو بدون سولفات از پروتئین جوانه گندم و عصاره های گیاهی مختلف مثل مریم گلی، نعناع فلفلی و بابونه تشکیل شده است. این محصول ریزش مو را کنترل می نماید، باعث تحریک رشد مو می گردد و استحکام مو را افزایش می دهد. بعلاوه درخشندگی مو و حالت پذیری آن را بهبود می بخشد.

8. شامپو اویدرم مدل Evivolume

شامپو اوی-ولوم یک نوع شامپوی حجم دهنده است که برای موهای نازک، ضعیف و کم حجم فرموله شده است. این محصول به تقویت و تغذیه مو یاری می نماید، حجم مو را افزایش می دهد و باعث خوش حالت شدن مو می گردد. برای فراوری شامپو اوی-ولوم از ترکیبات مختلف مثل فوکوژل، عصاره های گیاهی، آلوئه ورا و ویتامین B5 استفاده شده است.

9. شامپو ضدشوره مو سریتا مدل Oily Dandruff مناسب برای موهای چرب

شامپو سریتا را هم می توان در لیست برترین شامپو برای شوره سر قرار داد. این محصول حاوی ترکیبات پروبیوتیکی و فاقد پارابن یا سایر مواد شیمیایی مضر است. شامپو ضدشوره سریتا ترشح چربی را در کف سر تنظیم می نماید و پوسته های ایجادشده در آن را کاهش می دهد. به علاوه، التهاب و خارش را از بین می برد و به علت داشتن سالیسیلیک اسید پوست سر را به طور ملایم لایه برداری می نماید.

10. شامپو تقویت نماینده و ضدریزش مو فولیکا مناسب موهای آسیب دیده و نازک

از شامپو فولیکا می توان به عنوان برترین شامپو برای ریزش مو نام برد. این محصول حاوی کافئین، زینک سولفات، کینین، ویتامین B6 و ویتامین B7 است و به درمان انواع ریزش مو یاری می نماید. شامپو فولیکا چربی کف سر را تنظیم می نماید، باعث تقویت پیاز مو می گردد و در بازسازی ساقه مو موثر است. بعلاوه می تواند ضخامت و حجم موها را افزایش دهد.

معرفی برترین شامپوهای خارجی

وقتی از برترین مارک شامپو صحبت به میان می آید، باید به شامپوهای خارجی هم اشاره نمود. شامپوهای خارجی کیفیت خوبی دارند، اما معمولا در مقایسه با محصولات ایرانی گران تر هستند. بنابراین باید با دقت انتخاب شوند تا بهره کافی را از آن ها ببرید. از برترین شامپوهای خارجی موجود در بازار می توان به موارد زیر اشاره نمود:

1. شامپو کلیون

کلیون (Cliven) یکی از مشهورترین فراورینماینده های محصولات پوست و مو است. این برند ایتالیایی به علت داشتن محصولات باکیفیت توانسته است بسیاری از رقبای خود را پشت سر بگذارد. کلیون شامپوهای مختلفی دارد که هر کدام از آن ها برای نوع خاصی از مو فرموله شده اند. این محصولات حاوی انواع ویتامین و عصاره های گیاهی هستند و می توانند احتیاجهای مختلف مو را برآورده نمایند.

2. شامپو فیتو

فیتو (Phyto) یک برند فرانسوی است که به وسیله فردی به نام پاتریک آلس با هدف فراوری محصولات حاوی ترکیبات گیاهی تاسیس شده است. در محصولات فیتو از انواع عصاره های گیاهی و اسانس های روغنی برای حفظ شادابی و لطافت موها استفاده می گردد. شامپوهای فیتو که با استفاده از جدیدترین تکنولوژی فراوری می شوند مو را تغذیه، رطوبت رسانی و ترمیم می نمایند.

3. شامپو کراستاس

از سایر شامپوهای خارجی محبوب می توان به کراستاس (Kerastase) اشاره نمود که یکی از لاین های تخصصی شرکت لورآل محسوب می گردد. شامپوهای کراستاس برای انواع مو از جمله موهای خشک، چرب و آسیب دیده فرموله می شوند. بنابراین هر فردی می تواند به راحتی محصول مناسب خود را پیدا کند.

برند کراستاس محصولات خود را به گونه ای فراوری می نماید که به اعماق تارهای مو نفوذ می نمایند و باعث ترمیم آن ها می شوند. بنابراین برای کسانی که می خواهند موهای سالم و مقاوم داشته باشند گزینه خوبی به شمار می روند.

4. شامپو ایوروشه

ایوروشه (Yves Rocher) یک برند فرانسوی است که در سراسر دنیا مورد استفاده قرار می گیرد. این برند معمولا برای فراوری محصولات باکیفیت خود از مواد گیاهی استفاده می نماید تا احتمال حساسیت و آسیب دیدگی را به حداقل برساند. شامپوهای ایوروشه حاوی ترکیبات مفیدی هستند که موها را تقویت می نمایند و جلوی ریزش آن ها را می گیرند.

5. شامپو باباریا

باباریا (Babaria) یک برند اسپانیایی است که امروزه محصولات خود را به بسیاری از کشورهای دنیا صادر می نماید. در شامپوهای باباریا از انواع ترکیبات طبیعی مانند عصاره های گیاهی استفاده می گردد. این شامپوها فاقد مواد مضر هستند و به همین علت مانع آسیب دیدگی مو می شوند.

چگونه از برترین شامپوی ایرانی یا خارجی استفاده کنیم؟

همان قدر که خرید شامپوی باکیفیت مهم است، استفاده صحیح از آن هم اهمیت زیادی دارد. در ادامه شرح می دهیم که چگونه از شامپو بهره ببرید تا سلامت پوست سر و موهایتان حفظ گردد.

1. موهایتان را با آب ولرم خیس کنید

از آب ولرم برای شستن موهای خود بهره ببرید. این کار کوتیکول های مو را باز می نماید و به شامپو اجازه می دهد وارد تارهای مو گردد. آب خیلی داغ یا سرد برای شستن مو توصیه نمی گردد. چون آب داغ به موها آسیب می رساند و آب سرد هم در از بین بردن آلودگی ها موثر نیست.

2. شامپو را روی کف سر خود بمالید

به آرامی چند قطره از شامپو را روی پوست سر خود بمالید. از قرار دادن محصول روی تارهای مو خودداری کنید. چون شامپو خودبه خود روی موها راه پیدا می نماید. روی پوست سر خود تمرکز کنید و آن را به آرامی ماساژ دهید. به یاد داشته باشید که بیشتر چربی ها و آلودگی ها در این ناحیه قرار دارند.

3. موهایتان را کاملا آبکشی کنید

پس از ماساژ شامپو روی سر، آن را آبکشی کنید. اگر احساس می کنید موهایتان به طور کامل تمیز نشده اند، می توانید دوباره از شامپو بهره ببرید..

4. نرم نماینده بزنید

درست مثل پوست، مو هم به رطوبت احتیاج دارد. نرم نماینده ای را انتخاب کنید که مناسب جنس موهای شما باشد و مسائل آن را برطرف کند. چند قطره از محصول را بردارید و روی ساقه مو بمالید. از تماس نرم نماینده با پوست سر جلوگیری کنید. بگذارید نرم نماینده یک تا 2 دقیقه روی موها بماند.

5. موهای خود را با آب خنک بشویید

اکنون بهتر است برای آبکشی موها از آب خنک بهره ببرید. چون این کار به بستن کوتیکول های باز مو یاری می نماید.

کلام پایانی

چه شامپوی خارجی بهره ببرید و چه به سراغ شامپوی ایرانی بروید، باید کیفیت محصول انتخاب شده را در اولویت قرار دهید و از خرید شامپویی که برای موهای شما فرموله نشده است خودداری کنید.

علاوه بر این، توصیه می گردد در استفاده از شامپو زیاده روی نکنید. شست وشوی مکرر مو با شامپو باعث تحریک پوست سر و خشکی شدید موها می گردد. دفعات استفاده از شامپو به نوع مو، بافت پوست سر و ترجیحات شخصی شما بستگی دارد. اگر در خصوص انتخاب شامپوی مناسب یا نحوه استفاده از آن به هدایت احتیاج دارید، از متخصص پوست و مو یاری بگیرید.

این مطلب صرفا جنبه آموزش و اطلاع رسانی دارد. پیش از استفاده از توصیه های این مطلب حتما با پزشک متخصص مشورت کنید. برای اطلاعات بیشتر بیانیه برطرف مسؤولیت خبرنگاران مگ را بخوانید.

منابع: skinkraft, medicalnewstoday

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 18 تیر 1403 بروزرسانی: 18 تیر 1403 گردآورنده: mohsen-razani.ir شناسه مطلب: 1145

به "آنالیز 15 شامپوی ایرانی و خارجی برای انتخاب برترین شامپو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز 15 شامپوی ایرانی و خارجی برای انتخاب برترین شامپو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید