140 فراری مالیاتی استان زنجان در دام قانون

به گزارش وبلاگ راضانی، خبرنگاران/زنجان مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان گفت: سال جاری 140 فقره پرونده فرار مالیاتی در استان شناسایی شده است.

140 فراری مالیاتی استان زنجان در دام قانون

میرحیدر رضوی در گفت وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: پرداخت مالیات به منظور بهبود امکانات و منابع است و در این خصوص باید مودیان بر این امر مهم توجه جدی داشته باشند. دولت ها از مالیات برای ایجاد زیرساخت های مالی، اجتماعی، عمرانی و آموزشی استفاده می نمایند و باید توجه داشت که پرداخت مالیات تنها مختص درآمد یک شرکت نیست و به اشخاص هم تعلق می گیرد.

وی در رابطه با فرار مالیاتی در استان، اضافه کرد: سال جاری 140 فقره پرونده فرار مالیاتی در استان شناسایی و اقدام به رسیدگی مالیاتی به مبلغ 280 میلیارد تومان شده است.

این مسئول با بیان اینکه در حال حاضر 30 خدمت مالیاتی به صورت الکترونیکی در زنجان به مودیان ارائه می گردد، ادامه داد: پروژه ابلاغ الکترونیک اوراق مالیاتی از تازه ترین اقدامات سازمان امور مالیاتی کشور است و به منظور توسعه دولت الکترونیک و پیشبرد اهداف و برنامه های سازمان در حوزه مکانیزاسیون فرآیندها، اجرایی شده و این مهم رضایت مودیان را هم به دنبال دارد.

مدیرکل امور مالیاتی زنجان توضیح داد: تا به امروز ابلاغ الکترونیکی برای کاهش مراجعه حضوری مودیان نقش به سزایی داشته و همه مودیان مالیاتی پس از فعال کردن امکان ابلاغ الکترونیکی، می توانند همه اوراق مالیاتی مربوطه را بدون حضور فیزیکی در ادارات مالیاتی، به صورت الکترونیکی از این سامانه اخذ نمایند.

رضوی با اشاره به نرم افزار مالیات من (ویژه گوشی های هوشمند اندروید)، گفت: امکان ورود و احراز هویت در این نرم افزار با اطلاعات کاربری ایجاد شده در سامانه ثبت نام الکترونیک انجام می گردد و نمایش همه پرونده های ثبت نامی مودی به همراه اطلاعات آن ها از جمله اطلاعات عمومی پرونده، شرایط ثبت نام پرونده، اطلاعات پرونده مالیاتی متصل به ثبت نام، اعضا و شرکای ثبتی و پرداخت ها و قبوض الکترونیک پرداختی (وصول شده و نشده)، نمایش لیست اظهارنامه های ارسالی و آگاهی از آخرین اخبار و قوانین مالیاتی از مزایای استفاده نرم افزار برای مودیان است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 25 اسفند 1399 بروزرسانی: 25 اسفند 1399 گردآورنده: mohsen-razani.ir شناسه مطلب: 326

به "140 فراری مالیاتی استان زنجان در دام قانون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "140 فراری مالیاتی استان زنجان در دام قانون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید