مشخصات رسمی ریلمی 9 پرو و ریلمی 9 پرو پلاس منتشر شد

به گزارش وبلاگ راضانی، گوشی های هوشمند سری ریلمی 9 پرو شرکت ریلمی در تاریخ 16 فوریه (27 بهمن ماه) در اندونزی رونمایی می شوند. اطلاعاتی درمورد دو گوشی ریلمی 9 پرو و ریلمی 9 پرو پلاس در وب سایت این شرکت منتشر شده که بعضی مشخصات این سری از گوشی های هوشمند را تأیید می نماید. در ادامه به آنالیز این مشخصات می پردازیم.

مشخصات رسمی ریلمی 9 پرو و ریلمی 9 پرو پلاس منتشر شد

گوشی هوشمند ریلمی 9 پرو پلاس

طبق اطلاعات منتشر شده، ریلمی 9 پرو پلاس از صفحه نمایش 6.43 اینچی AMOLED FHD+ با نرخ رفرش ریت 90 هرتزی بهره می برد. این گوشی هوشمند مجهز به یک اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر است که می تواند برای ردیابی ضربان قلب استفاده گردد. باید خاطر نشان کنیم که مدهاو شیث مدیرعامل این شرکت با انتشار توییتی نحوه عملکرد سنسور ضربان قلب این گوشی هوشمند را شرح داده است. این گوشی هوشمند مجهز به اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر خواهد بود. کاربران باید اپلیکیشن مقدار گیری ضربان قلب این گوشی را باز نمایند و انگشت خود را روی اسکنر اثر انگشت قرار دهند و در نهایت نتیجه این مقدار گیری به شما نشان داده می گردد. تب تاریخچه در این اپلیکیشن نتایج ضربان قلب ثبت شده قبلی را پیگیری می نماید.

قلب تپنده این گوشی هوشمند را پردازنده Dimensity 920 تشکیل می دهد که با بخار مایع خنک نماینده همراه خواهد بود. این تراشه از هشت هسته با ترتیب 2 + 6 بهره می برد و توانایی سخت افزاری نسبتا بالایی هم دارد. این طور می توان گفت که برای یک گوشی میان رده قدرتمند، این پردازنده می تواند جوابگوی احتیاج کاربران باشد. گفتنی است که 2 هسته آن از نوع Cortex-A78 با فرکانس 2.50 گیگاهرتز و 6 هسته دیگر نیز از نوع Cortex-A55 با فرکانس 2.0 گیگاهرتز خواهند بود.

در حالی که ظرفیت باتری این گوشی هوشمند ذکر نشده، اما شایعه ها از باتری 4500 میلی آمپر ساعتی این گوشی خبر می دهند که از فناوری شارژ 60W SuperDart پشتیبانی می نماید. در قسمت دوربین این گوشی هوشمند نیز لنز 50 مگاپیکسل Sony IMX766 به عنوان دوربین اصلی انجام وظیفه خواهد نمود. از دیگر مشخصات تأیید شده این گوشی می توان به پشتیبانی از فناوری NFC و طراحی با قابلیت تغییر رنگ بدنه اشاره نمود.

گوشی هوشمند ریلمی 9 پرو

گوشی ریلمی 9 پرو از رفرش ریت 120 هرتزی پشتیبانی می نماید. به نظر می رسد که این شرکت ممکن است از یک پنل LCD در این گوشی هوشمند بهره ببرد که مقدار آن ذکر نشده است. قلب تپنده این گوشی را پردازنده اسنپدراگون 695 تشکیل می دهد که احتمالا در کنار 6 یا 8 گیگابایت حافظه رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی، این پردازنده را در امور پردازشی همراهی می نمایند. باید گفت که گوشی از درگاه کارت حافظه جانبی پشتیبانی نمی نماید به همین دلیل کاربر مجبور است به همین مقدار 128 گیگابایت حافظه داخلی بسنده کند.

سیستم دوربین عقب این گوشی هوشمند متشکل از سه لنز است که لنز اصلی آن را یک دوربین 64 مگاپیکسلی با گگرددگی دریچه دیافراگم f/1.8 در کنار یک دوربین فوق عریض 8 مگاپیکسلی با گگرددگی دیافراگم f/2.3 و یک دوربین 2 مگاپیکسلی ماکرو با گگرددگی دیافراگم f/2.4 تشکیل می دهند. وظیفه انرژی رسانی ریلمی 9 پرو را باتری با ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعت بر عهده دارد که می توان آن را با شارژر 33 واتی شارژ کرد. قابلیت هایی نظیر پشتیبانی از فناوری NFC و طراحی با قابلیت تغییر رنگ بدنه ریلمی 9 پرو پلاس هم در این گوشی هوشمند دیده می گردد. به نظر می رسد که ریلمی 9 پرو مجهز به حسگر اثرانگشت روی دکمه پاور باشد.

گزارش ها نشان می دهند که روی پنل جلویی هر دو گوشی نو شرکت ریلمی یک لنز 16 مگاپیکسلی برای عکاسی سلفی تعبیه شده که گگرددگی دیافراگم آن به f/2.5 می رسد. در نهایت انتظار می رود که این گوشی ها با سیستم عامل اندروید 12 و رابط کاربری Realme UI 3.0 وارد بازار گوشی های هوشمند شوند. باید دید که این گوشی های هوشمند می توانند رضایت کاربران این شرکت چینی را جلب نمایند یا نه.

منبع: Gizmochina

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 23 فروردین 1401 بروزرسانی: 23 فروردین 1401 گردآورنده: mohsen-razani.ir شناسه مطلب: 839

به "مشخصات رسمی ریلمی 9 پرو و ریلمی 9 پرو پلاس منتشر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشخصات رسمی ریلمی 9 پرو و ریلمی 9 پرو پلاس منتشر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید