10 تبلت و کتابخوان برتر بازار؛ یار و همراه دانش آموزان و دانشجویان

به گزارش وبلاگ راضانی، در این مطلب به معرفی 10 تبلت و کتابخوان برتر بازار می پردازیم که برای رسیدگی به کارهای دانشجویی و دانش آموزی بسیار کارآمد و مفید هستند.

10 تبلت و کتابخوان برتر بازار؛ یار و همراه دانش آموزان و دانشجویان

برترین کتابخوان؛ 5 مدل محبوب و ارزان

1. کتابخوان فیدیبوک مدل F2 ظرفیت 16 گیگابایت به همراه کارت اعتبار 500 هزار تومانی فیدیبو

نخستین محصولی که قصد معرفی آن را داریم، کتاب خوان دیجیتال فیدیبوک مدل F2 ظرفیت 16 گیگابایت است که به همراه کارت اعتبار 500 هزار تومانی فیدیبو عرضه می گردد. با خرید این محصول، می توانید به وسیله اپلیکیشن فیدیبو، تا سقف 500 هزار تومان به صورت رایگان کتاب بخرید و از خواندن آن ها لذت ببرید.

کتاب خوان فیدیبوک از جمله محصولات پرفروش بازار به شمار میرود که نمایشگر 6 اینچی باکیفیتی داشته و حتی پس از ساعت ها مطالعه هم باعث چشم درد یا سردرد نمی گردد و در نتیجه دانش آموزان با استفاده از آن بیشتر به مطالعه و خواندن کتاب تشویق می شوند. بعلاوه دانشجویان هم می توانند از مزیت های مختلف این دستگاه استفاده نمایند.

کتاب خوان دیجیتال فیدیبوک از سیستم عامل اندروید 8.1 بهره برده و باتری لیتیومی 1750 میلی آمپر ساعتی آن هم طول عمر خوبی دارد. به لطف حافظه داخلی 16 گیگابایتی هم می توانید فایل های بسیار زیادی را درون آن ذخیره نموده و بعدا مطالعه کنید. این محصول 150 گرمی از فایل هایی با فرمت txt و epub و pdf و mobi پشتیبانی می نماید، از پردازنده چهار هسته ای بهره می برد و به بلوتوث و وای فای هم مجهز شده است تا با این قیمت، یک خرید عالی و ایدئال محسوب گردد.

2. کتابخوان آمازون مدل Kindle 10th Generation ظرفیت 8 گیگابایت

کتاب خوان آمازون مدل Kindle 10th Generation از 8 گیگابایت حافظه داخلی بهره می برد تا فضای کافی برای ذخیره سازی اسناد و فایل های مختف روی آن داشته باشید. این کتاب خوان توانایی مقاومت در برابر آب را دارد و علاوه بر آن، با بدنه ای سبک تر و فریم ظریف تر طراحی و راهی بازار شده است.

این دستگاه از یک صفحه نمایش یکپارچه با پوشش شیشه ای بهره می برد که کیفیت خوبی دارد. بعلاوه میزان روشنایی آن هم آنقدر کافی هست که بتوانید زیر نور خورشید هم محتوای درون آن را ببینید و بخوانید.

این دستگاه علاوه بر اینکه امکان خواندن کتاب را به لطف نمایشگر 6 اینچی اش به شما می دهد، امکان گوش دادن به کتاب های صوتی به وسیله اتصال بلوتوث به هدفون یا اسپیکر بلوتوث را هم دارد تا در نتیجه یک محصول فوق العاده مجذوب کننده و تمام عیار باشد. از جمله امکانات این کتاب خوان می توان به ورق زن اتوماتیک، امکان هایلایت کردن پاراگراف ها، جستجو برای تعریف کلمات، ترجمه کلمات، امکان تنظیم میزان نوشته ها، امکان تنظیم نور صفحه، نمایشگر ضد انعکاس و باتری بادوام اشاره نمود.

3. کتاب خوان بوکس بوکس مدل poke 4 lite

این محصول از جمله کتاب خوان های نو شرکت اونیکس محسوب و جز محصولات مالی آن دسته بندی می گردد. این کتاب خوان مثل دو مدل بالا نمایشگری 6 اینچی دارد که خواندن محتوا در آن به لطف وضوح بالای 1072 × 1448 پیکسل، بسیار لذت بخش خواهد بود. بعلاوه برای این تبلت از یک پردازنده 8 هسته ای ساخت کوالکام در نظر گرفته شده که در کنار 2 گیگابایت رم و 16 گیگابایت حافظه داخلی، عملکرد سریع و روانی را به شما ارائه می دهد.

در ساخت نمایشگر این محصول از فناوری جوهر الکترونیک پلاس استفاده شده که سازگاری کاملی با چشم انسان دارد و مثل یک کتاب واقعی، تجربه خواندن را برایتان دوبرابر لذت بخش تر می نماید. این محصول یک باتری 1500 میلی آمپر ساعتی دارد که کاملا مناسب ارزیابی می گردد و می تواند تا مدت ها محصول را از شارژ مجدد بی احتیاج کند. این کتاب خوان از فرمت های مختلفی از جمله BMP ،JPG ،PNG ،MP3 ،WAV ،CBR و pdf پشتیبانی می نماید.

4. کتاب خوان مدل P78 Pro

کتابخوان MEEBOOK P78 یک دستگاه شبیه به تبلت است و از نمایشگر بزرگ 7.8 اینچی بهره می برد تا بدین ترتیب از سایر کتابخوان های این فهرست بزرگ تر باشد. به لطف این پنل، خواندن متون مختلف در این دستگاه کار بسیار لذت بخشی خواهد بود. وصوح تصویر این پنل هم به 1440 × 1872 پیکسل می رسد و میزان روشنایی آن هم 300 پیکسل در هر اینچ است تا خبری از بازتاب نور نباشد.

این کتابخوان فقط 162 گرم وزن دارد و جابجایی آن هم اصلا کار سختی نیست. بعلاوه به لطف بهره مندی از 32 گیگابایت حافظه داخلی و امکان افزایش به وسیله کارت حافظه جانبی، بیشتر از سایر مدل های این فهرست برای ذخیره سازی فایل، فضا در اختیار شما قرار می گیرد. این کتابخوان از وای فای و بلوتوث هم پشتیبانی می نماید که از جمله قابلیت های خوب آن به شمار میرود. این محصول از سیستم عامل اندروید 11 بهره می برد و باتری آن هم در حالت آماده به کار تا چندین هفته بدون احتیاج به شارژر، دستگاه را روشن نگه می دارد.

این کتابخوان در مقایسه با سایر محصولات این فهرست شباهت بیشتری با تبلت دارد؛ مثلا از بلندگو بهره می برد، دکمه بازگشت به خانه دارد و… تا بدین ترتیب گزینه ای بسیار مجذوب کننده برای خرید به حساب بیاید.

5. کتاب خوان آمازون مدل Kindle Oasis 2019 ظرفیت 8 گیگابایت

می رسیم به برترین کتاب خوان این فهرست یعنی کتاب خوان آمازون مدل Kindle Oasis 2019 ظرفیت 8 گیگابایت. محصولی که اگرچه مثل مدل Kindle 10th Generation از 8 گیگابایت حافظه داخلی بهره می برد اما به لطف نمایشگر بزرگ تر 7 اینچی خود، تجربه لذت بخش تری را برای کاربران حین خواندن محتوای مختلف فراهم می نماید.

این کتاب خوان 194 گرمی از استاندارد ضد آب IPX8 هم بهره می برد به این معنا که در برابر نفوذ آب تا عمق 2 متر به مدت 60 دقیقه می تواند از خود مقاومت نشان دهد که عالی است. بعلاوه امکان اتصال اسپیکر و هدفون بلوتوث به آن و گوش دادن به داستان های صوتی هم با آن وجود دارد. این کتاب خوان به وسیله وای فای می تواند به اینترنت هم متصل گردد تا امکان انجام کارهای مختلف از جمله یافتن معنای کلمات و… را به شما بدهد.

این کتاب خوان از نمایشگری با وضوح 1080 × 1440 پیکسل بهره برده و تراکم پیکسلی آن هم به 300 نیت می رسد. بعلاوه به لطف تعبیه 12 چراغ LED اضافه، روشنایی آن به حدی می رسد که اصلا هنگام خواندن محتوا مسئله ای برایتان پیش نخواهد آمد. این دستگاه از انواع و اقسام فایل ها با فرمت های مختلف پشتیبانی نموده و باتری آن هم تقریبا تا بیش از 1 ماه در صورت استفاده ترکیبی شما را همراهی خواهد نمود.

برترین تبلت؛ 5 مدل مجذوب کننده و کاربردی

1. تبلت سامسونگ مدل Galaxy Tab A8 10.5 SM-X205 ظرفیت 32 گیگابایت و رم سه گیگابایت

اما می رسیم به تبلت ها که برخلاف کتابخوان ها، امکانات بسیار بیشتری را در اختیار شما قرار می دهد. با تبلت سامسونگ مدل Galaxy Tab A8 10.5 SM-X205 ظرفیت 32 گیگابایت و رم سه گیگابایت آغاز می کنیم. این محصول یک تبلت مالی است که از 3 گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی و پردازنده Unisoc Tiger T618 بهره می برد. این یعنی شما می توانید از امکانات پایه سیستم عامل اندروید به لطف این تبلت ارزان بهره مند شوید. مثلا کتاب بخوانید، فیلم ببینید، کارهای مدرسه را انجام دهید و مواردی از این دست.

این تبلت نمایشگری 10.5 اینچی با وضوح 1200 × 1900 پیکسل دارد که پنلی از جنس TFT داشته و تراکم پیکسلی آن هم به 216 پیکسل در هر اینچ می رسد. با توجه به قیمت، این مشخصات فنی برای نمایشگر کاملا قابل قبول ارزیابی می گردد. سامسونگ از باتری 7040 میلی آمپر ساعتی به عنوان منبع تغذیه این تبلت استفاده نموده که می تواند تا چند ساعت شما را از شارژر بی احتیاج کند.

از جمله سایر مشخصات این دستگاه می توان به اندروید 11 به عنوان سیستم عامل پیش فرض، بلوتوث نسخه 5.0، جک 3.5 میلی متری صدا، وای فای، امکان مکالمه با پشتیبانی از یک سیم کارت، دوربین 8 مگاپیکسلی اصلی با پشتیبانی از فوکوس اتوماتیک و امکان فیلم برداری 1080P@30 و دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی با وضوح مشابه در فیلم برداری اشاره نمود.

2. تبلت شیائومی مدل Redmi Pad ظرفیت 128 گیگابایت و رم 6 گیگابایت به همراه کیف و محافظ صفحه نمایش

این تبلت مالی نمایشگری 10.61 اینچی با وضوح 1200 × 2000 پیکسل دارد و پنل آن هم IPS با بیشینه روشنایی 400 نیت است تا بدین ترتیب دیگر زیر نور خورشید مسئله ای از بابت تماشای محتوای درون آن نداشته باشید. بعلاوه رفرش ریت آن هم به 90 هرتز می رسد تا گشت و گذار در منوهای آن کار فوق العاده لذت بخشی باشد.

این تبلت یک دوربین 8 مگاپیکسلی اصلی و 8 مگاپیکسلی سلفی دارد که هر دو امکان فیلم برداری در وضوح FHD با سرعت 30 فریم بر ثانیه را به کاربران می دهند. قلب تپنده این تبلت مدیاتک هلیو G99 است به لطف دو هسته Cortex-A76 و شش هسته Cortex-A55، سرعت و کیفیت خوبی برای انجام کارهای مختلف از خود به نمایش می گذارد.

این تبلت 465 گرمی از ترکیب فلز و پلاستیک ساخته شده؛ یعنی پنل پشت از جنس پلاستیک و فریم هم آلومینیومی است اما با در دست گرفتن آن، حس بدی نخواهید داشت. برای این تبلت یک باتری 8000 میلی آمپر ساعتی هم در نظر گرفته شده که قادر است تا یک روز را به راحتی دوام بیاورد.

بعلاوه اگر همین حالا این محصول را از خبرنگاران بخرید، یک کیف Staye و محافظ صفحه نمایش TPU هم به صورت رایگان برایتان ارسال خواهد شد تا دیگر از خرید این محصولات بی احتیاج شوید. از جمله امکانات این تبلت می توان به پشتیبانی از کارت حافظه microSD، اندروید 12، شارژر درون جعبه و بلوتوث 5.2 اشاره نمود.

3. تبلت اپل مدل iPad (9th Generation) 10.2-Inch Wi-Fi (2021) ظرفیت 64 گیگابایت

اگر دانشجویی هستید که فکر می کنید با خرید یک تبلت اندرویدی مالی نمی توانید کارهای سنگین خود را انجام دهید، پیشنهاد ما تبلت اپل مدل iPad (9th Generation) 10.2-Inch Wi-Fi (2021) است. این محصول شاید خیلی نو نباشد و نتواند سنگین ترین کارها را برایتان انجام دهد، اما در این بازه قیمتی، واقعا هیچ تبلت اندرویدی نمی تواند رقیب خوبی برایش باشد.

آنچه که سبب شده این محصول مالی را قدرتمند خطاب کنیم، پردازنده A13 است که در کنار 3 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی، سرعت فوق العاده بیشتری در مقایسه با رقبای اندرویدی در انجام کارهای مختلف از خود به نمایش می گذارد. بعلاوه وجود سیستم عامل iPadOS 15 هم سبب شده شما به انواع و اقسام برنامه های باکیفیت و امکانات مجذوب کننده با سرعت بسیار بالا دسترسی داشته باشید.

این تبلت از سنسور 12 مگاپیکسلی سلفی با امکان ضبط ویدیوی 1080P با سرعت 60 فریم بر ثانیه بهره می برد تا از این لحاظ هم تا حدودی از رقبای همرده جلوتر باشد. دوربین اصلی آن اما 8 مگاپیکسلی است و در وضوح FHD، امکان ضبط ویدیوهای 30 فریم بر ثانیه ای را به کاربر می دهد اما امکان ضبط ویدیو اسلوموشن در وضوح 720P و سرعت 120 فریم بر ثانیه را داراست تا بدین ترتیب کاربر برای ضبط ویدیوهای مجذوب کننده و باکیفیت، دستش کاملا باز باشد. از جمله قابلیت های دوربین هم باید به تثبیت نماینده تصویر ویدیویی فوکوس اتوماتیک اشاره نمود.

میزان نمایشگر این تبلت به 10.2 اینچ می رسد و وضوح آن هم 1620 × 2160 پیکسل است. بدین ترتیب شما می توانید کارهای مختلف از جمله خواندن کتاب، انجام تحقیقات، اجرای نرم افزارهای معمولی، بازی و… را با کیفیت بسیار خوبی تجربه کنید. برای این تبلت یک باتری 8557 ساعته هم در نظر گرفته شده که قادر است تقریبا تا یک روز کاربران را همراهی کند.

از جمله سایر امکانات این تبلت می توان به بلندگوهای استریوی باکیفیت، جک 3.5 میلی متری، بدنه تمام آلومینیومی، پشتیبانی از وای فای، پشتیبانی از قلم نسل نخست اپل، پشتیبانی از LTE (دو مدل مجزا) و وزن مناسب (487 / 498 گرم) اشاره نمود.

4. تبلت سامسونگ مدل Galaxy Tab S6 Lite 2022 ظرفیت 64 گیگابایت و رم چهار گیگابایت

اگر از علاقه مندان به تبلت های اندرویدی هستید، تبلت سامسونگ مدل Galaxy Tab S6 Lite 2022 ظرفیت 64 گیگابایت و رم 4 گیگابایت می تواند انتخاب خوبی باشد. این تبلت پردازنده اسنپدراگون 720G را به عنوان قلب تپنده در خود می بیند که قادر است در انجام کارهای معمولی و فراتر از فقط تماشای فیلم و سریال یا خواندن کتاب و… شما را همراهی کند. البته باز هم نمی توان انتظار زیادی از این تراشه داشت اما قطعا از دو مدل نخست، توانایی بیشتری در انجام کارهای مختلف دارد.

توجه داشته باشید این محصول در یک مدل با تراشه اسنپدراگون 732G هم عرضه شده که تفاوت فاحشی با 720G ندارد. بعلاوه به لطف اندروید 12 و رابط فوق العاده One UI 4 که غنی از امکانات نرم افزاری خوب و مجذوب کننده است، لگ، کندی یا مشکل خاصی را حین کار با تب S6 لایت حس نخواهید کرد.

این محصول یکپارچه آلومینیومی است و وزن آن به 465 گرم می رسد. نمایشگر آن 10.4 اینچی بوده و پنلی از نوع TFT LCD با وضوح 1200 × 2000 پیکسل دارد. تنها ضعفی که می توان به این پنل وارد کرد، عدم پشتیبانی آن از رفرش ریت 90 یا 120 هرتزی است که کمی کاربران را هنگام خرید آن دودل می نماید.

دوربین اصلی این تبلت 8 مگاپیکسلی با امکان فیلم برداری در وضوح 1080P@30 و دوربین سلفی هم 5 مگاپیکسلی با همین کیفیت است. با توجه به قیمت، انتظار بیشتری از گلکسی تب S6 لایت 2022 داشتیم اما با این حال نباید انکار کنیم که کیفیت ویدیوها خوب هستند. این تبلت از یک باتری 7040 میلی آمپر ساعتی هم بهره می برد که تا یک روز قادر به همراهی کاربران است و با شارژر 15 واتی هم شارژ می گردد.

از جمله سایر مشخصات این محصول می توان به دریافت آپدیت طولانی مدت از سوی سامسونگ، پشتیبانی از وای فای و درگاه سیم کارت 4G، جک 3.5 میلی متری، بلندگوهای استریو و… اشاره نمود.

5. تبلت شیائومی مدل Pad 5 ظرفیت 256 گیگابایت و رم 8 گیگابایت - پک چین

در نهایت می رسیم به شیائومی پد 5. تبلت مجذوب کننده و فوق العاده زیبای شیائومی که در دسته پرچم داران مالی این شرکت قرار می گیرد و کیفیت خوبی را هم در تمامی زمینه ها ارائه می نماید. نخست اینکه این محصول 511 گرمی بوده و از فریم آلومینیومی و پنل پشتی پلاستیکی بهره می برد. نماینده شیائومی از سیم کارت پشتیبانی نمی نماید ولی پشتیبانی از قلم در مشخصات فنی آن به چشم می خورد.

نمایشگری که شیائومی برای پد 5 در نظر گرفته، 11 اینچی با پنلی از جنس IPS LCD با وضوح 1600 × 2560 پیکسل و بیشینه روشنایی 274 پیکسل در هر اینچ است تا تصاویر به زیباترین شکل ممکن به شما نمایش داده شوند. بعلاوه این تبلت، تنها محصول این فهرست با پشتیبانی از رفرش ریت 120 هرتزی، دالبی ویژن و HDR10 است که یعنی تجربه انجام کارهای مختلف با آن بسیار نرم و روان و لذت بخش خواهد بود.

این محصول از اندروید 11 بهره می برد که می توانید تا اندروید 13 هم آن را ارتقا دهید. به عنوان قلب تپنده، پردازنده اسنپدراگون 860 را شاهد هستیم که اگرچه برای سه سال قبل است اما با این حال هنوز هم آنقدر توانمند محسوب می گردد که بتواند از پس اجرای نرم افزارها و بازی های نسبتا سنگین برآید و تجربه خوبی را در کنار MIUI 14 برایتان به ارمغان بیاورد. بعلاوه در کنار این تراشه از 6 گیگابایت رم و 128/256 گیگابایت حافظه سریع UFS 3.1 هم استفاده شده تا انجام چند کار به صورت همزمان هم مشکل خاصی برایتان ایجاد نکند.

دوربین اصلی این تبلت 13 مگاپیکسلی با امکان ضبط ویدیوی 4K و 1080P با سرعت 30 فریم بر ثانیه و دوربین سلفی آن هم 8 مگاپیکسلی با امکان فیلم برداری در وضوح 1080P@30 فریم است که کاملا ایدئال محسوب می گردد. باتری این محصول 8720 میلی آمپر ظرفیت دارد و با شارژر 33 واتی سریع هم شارژ می گردد. این تبلت متأسفانه جک 3.5 میلی متری ندارد اما بلندگوهای 4 گانه استریو، صدایی کم نظیر، شفاف و بلند را به گوشتان می رسانند.

تبلت و کتابخوان دانشجویی؛ سخن پایانی

در این مطلب کوشش کردیم برترین تبلت ها و کتابخوان های دیجیتال را به شما معرفی کنیم. محصولاتی که به لطف قیمت مناسب، برای کارهای دانشجویی و دانش آموزی انتخابی ایدئال و کاربردی به حساب می آیند. در صورت تمایل به خرید تبلت و کتابخوان دیگر با قیمت و امکانات بیشتر، می توانید به لینک های زیر مراجعه کنید.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 2 شهریور 1402 بروزرسانی: 2 شهریور 1402 گردآورنده: mohsen-razani.ir شناسه مطلب: 1114

به "10 تبلت و کتابخوان برتر بازار؛ یار و همراه دانش آموزان و دانشجویان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 تبلت و کتابخوان برتر بازار؛ یار و همراه دانش آموزان و دانشجویان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید