گیاهان مناسب اتاق خواب

به گزارش وبلاگ راضانی، تهران (پانا) - گیاهی برای اتاق خواب مناسب است که به بهتر شدن هوای اتاق یاری می نماید. این کار می تواند به چند روش از طریق گیاه انجام میگیرد. به طور مثال گیاه مناسب اتاق خواب خاصیت تصفیه کنندگی دارد. یعنی سبب از بین رفتن سموم از محیط می گردد. توجه داشته باشید همه گیاهان خاصیت تصفیه کنندگی ندارند.

گیاهان مناسب اتاق خواب

خصوصیات دیگر گیاه مناسب اتاق خواب، توانایی فراوری اکسیژن در شب است. در حقیقت گیاه مناسب اتاق خواب با بالا بردن سطح اکسیژن محیط، به بهتر شدن کیفیت خواب شما نیز یاری می نماید. به یاد داشته باشید که همه گیاهان برای اتاق خواب مناسب نمی باشند. زیرا برخی از گیاهان نه فقط فراوری اکسیژن ندارند، بلکه در شب دی اکسید کربن آزاد می نمایند. بنابراین بهتر است جهت خرید گلدان برای محیط زندگیتان، گیاه مناسب اتاق خواب را بشناسید.

سانسوریا

سانسوریا گیاهی است که نگهداری آسانی دارد. در شب اکسیژن منتشر نموده و دی اکسید کربن جذب می نماید که به این ترتیب هوا را تصفیه نموده و خواب بهتری به وجود می آورد. همینطور این گیاه سموم معمول در هوای خانه (فرمالدهید، تری کلرو اتیلن، بنزن) را فیلتر می نماید. نگهداری آن در اتاق خواب برای کسانی که افت تنفس و سردرد دارند توصیه می گردد.

آلوئه ورا

گیاه آلوئه ورا نمادی از ابدیت و جاودانگی است و از جمله برترین گیاهان آپارتمانی محسوب می گردد. رشد و شرایط نگهداری آسانی دارد و به راحتی با تقسیم بوته تکثیر می گردد. این گیاه به آبیاری زیاد احتیاجی ندارد. توصیه می گردد آن را پشت پنجره بگذارید؛ چون که نیازمند نور مستقیم طولانی مدت است.

یک گلدان کوچک آلوئه ورا در اتاق خوابتان، هم زیبایی و هم نمایی شکیل به دکور و فضای خانه تان می دهد. تحقیقات و آنالیز ها نشان می دهد، گیاه آلوئه ورا شب ها اندازه زیادی اکسیژن آزاد می نماید که این امر کیفیت خواب را بالا می برد؛ شما با استفاده از گیاه آلوئه ورا یک منبع اکسیژن مجانی در اختیار خواهید داشت.

پاپیتال یا پیچک معمولی

گیاه پاپیتال یا پیچک معمولی چنانچه در فضای باز و در محیطی با تابش زیاد آفتاب کاشته گردد، سریع رشد می نماید. ولی در محیط های کم نور نبز دوام می آورد و رشد خوبی دارد. این گیاه را می توانید در یک سبد یا گلدان آویز در گوشه ای از اتاق خواب بکارید یا در کنار پنجره بگذارید و خواهید دید که برگ های تازه آن به طرف پرده و پنجره رشد می نمایند. این گیاه با آبیاری کم نیز به خوبی کنار می آید. پس چنانچه می خواهید مسافرت بروید، خیالتان راحت است که اشکالی برای گلدان پیش نمی آید.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 27 فروردین 1401 بروزرسانی: 27 فروردین 1401 گردآورنده: mohsen-razani.ir شناسه مطلب: 844

به "گیاهان مناسب اتاق خواب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گیاهان مناسب اتاق خواب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید