کاهش تعهدات معوق باعث افزایش فروش های فوق العاده خودروسازان شد؟

به گزارش وبلاگ راضانی، دو خودروساز عظیم کشور در پنج فروش فوق العاده ای که طی امسال برگزار گردید در مجموع 103 هزار دستگاه از انواع محصولات خود را عرضه کردند. آنالیز ها نشان می دهد عرضه این تعداد خودرو طی پنج فروش فوق العاده ایران خودرو و سایپا در مقابل همین تعداد فروش فوق العاده که آنها در سال 99 برگزار کردند از رشد حول و حوش 66 درصدی حکایت می نماید.

کاهش تعهدات معوق باعث افزایش فروش های فوق العاده خودروسازان شد؟

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

دو خودروساز عظیم کشور در سال گذشته طی پنج فروش فوق العاده ای که برگزار کردند در مجموع 62 هزار دستگاه از انواع محصولات خود را در اختیار متقاضیان خود قرار دادند. نکته دیگری که از مقایسه پنج فروش فوق العاده خودروسازان در امسال با سال گذشته قابل تامل است بازه زمانی برگزاری این تعداد فروش فوق العاده است. در سال گذشته خودروسازان پنج فروش فوق العاده را طی چهار ماه برگزار کردند.

به طوری که ایران خودرو به ترتیب در خرداد، مرداد و شهریور سال گذشته سه فروش فوق العاده خود را برگزار کرد در حالی که سایپا اولین فروش فوق العاده خود را در خرداد و دومین فروش فوق العاده خود را در مهر 99 برگزار کرد. اما آنالیز بازه زمانی فروش های فوق العاده دو خودروساز عظیم کشور در امسال نشان می دهد آنها پنج فروش فوق العاده خود را طی سه ماه برگزار کردند. باید توجه کرد که چهار فروش فوق العاده دو خودروساز کشور طی خرداد 1400 برگزار شده است.

به نظر می رسد چنانچه چالش قیمت گذاری که میان شورای رقابت و خودروسازان طی یکی دو ماه ابتدایی امسال در جریان بود زودتر حل و فصل می شد این امکان وجود داشت که خودروسازان بتوانند تعداد فروش های فوق العاده خود را به بیش از پنج قرعه کشی برسانند.

کاهش تعهدات معوق دلیل اصلی بود؟

اما چه اتفاقی افتاده که دو خودروساز عظیم کشور توانسته اند بر تعداد محصولات عرضه شده طی پنج فروش فوق العاده خود در امسال به نسبت همین تعداد فروش فوق العاده در سال گذشته بیفزایند؟ به نظر می رسد پاسخ این سوال را باید در کاهش تعداد معوقات دو خودروساز عظیم کشور جست و جو کرد.

بعد از بازگشت تحریم ها چالش هایی برای خودروسازان در خطوط فراوری ایجاد شد. از طرف دیگر اجرای طرح های پیش فروش به منظور کنترل بازار طی سال 97 منجر به آن شدکه خودروسازان طی سال های 98 و 99 با سونامی معوقات روبه رو شوند. حال این سونامی فروکش نموده و دو خودروساز عظیم کشور این امکان را پیدا نموده اند که تمرکز خود را روی عرضه محصولات از جهت فروش فوق العاده قرار دهند. مساله دیگری که یاری نموده تا رشد عرضه در فروش های فوق العاده خودروسازان رقم بخورد اضافه شدن محصولات جدید به سبد محصولاتی دو خودروساز عظیم کشور است.

آنالیز فروش های فوق العاده خودروسازان در امسال نشان می دهد آنها بیشتر تمرکز خود را روی عرضه محصولاتی گذاشته اند که به تازگی به سبد محصولاتی آنها اضافه شده است.

پیدا کردن جهتهایی برای دور زدن تحریم ها و همچنین به ثمر نشستن بعضی از پروژه هایی که تحت عنوان داخلی سازی قطعات در دو سال گذشته کلید خورد، نکته سومی است که در ارتباط با رشد عرضه در پنج فروش فوق العاده خودروسازان باید مورد توجه قرار گیرد. به نظر می رسد اگر خودروسازان با چالش قیمت گذاری دستوری روبه رو نباشند بتوانند با سرعت بیشتری در جاده فروش های فوق العاده حرکت نمایند.

منبع: دنیای اقتصاد

منبع: بیت ران
انتشار: 14 تیر 1400 بروزرسانی: 14 تیر 1400 گردآورنده: mohsen-razani.ir شناسه مطلب: 521

به "کاهش تعهدات معوق باعث افزایش فروش های فوق العاده خودروسازان شد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش تعهدات معوق باعث افزایش فروش های فوق العاده خودروسازان شد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید