پلمب کلینیک های دامپزشکی همدان، سلامت شهروندان را تهدید می نماید

به گزارش وبلاگ راضانی، رئیس سازمان نظام دامپزشکی همدان گفت: واکسیناسیون حیوانات خانگی برای پیشگیری از بروز بیماری مشترک انسان و دام لازم است.

پلمب کلینیک های دامپزشکی همدان، سلامت شهروندان را تهدید می نماید

سید مسعود ذوالحواریه می گوید: ما در همدان 5 مرکز دامپزشکی با مجوز داریم که درمان و واکسیناسیون بیش از 15 هزار حیوان، خزنده، جونده و پرنده را انجام می دهند.

او اضافه کرد: بیش از یک ماه است که همه دامپزشکی های همدان پلمب شده اند و مردم برای درمان، واکسیناسیون و انگل زدایی حیوانات خانگی و پرندگان خود با مشکل روبه رو شده اند.

رئیس سازمان نظام دامپزشکی همدان گفت: این مراکز با مجوز نظام دامپزشکی و پیش ازآن هم با مجوز اداره کل دامپزشکی فعالیت داشتند و موارد بهداشتی و دفع زباله را به وسیله شرکت پسماند شهرداری به خوبی رعایت می کردند.

سید مسعود ذوالحواریه اضافه کرد: بعد از مصوب شدن انتقال مراکزدامپزشکی به خارج از شهر بر اساس مصوبه شورای امر به به معروف و نهی منکر و رای دیوان عدالت اداری، با حکم دادستان همدان مراکز دامپزشکی پلمب شدند.

او گفت: با خروج این مراکز از شهر ها و نبود امکانات آب، برق، گاز، فاضلاب و انتقال زباله های عفونی، ما دیگر قادر به دادن مجوز به دامپزشکی ها نیستیم و خود به خود این مراکز جمع می شوند.

رئیس سازمان نظام دامپزشکی همدان اضافه کرد: اگر واکسیناسیون و درمان حیوانات وپرندگان به موقع انجام نگردد به زودی شاهد شیوع بیماری های مشترک حیوانات و امسان ها خواهیم بود و رها کردن این حیوانات و پرندگان در جامعه به خاطر عادتشان به انسان ها خطرات زیادی را برای جامعه به همراه دارد.

بیش از 800 بیماری مشترک بین انسان و حیوانات و پرندگان تا به امروز شناسایی شده است و با توجه به اینکه در کشور ما هنور حیوانات ولگرد و سرگردان واکسینه نشده اند سالانه مواردی از هاری و تب کریمه کنگو مشاهده می گردد.

چندی پیش هیات عمومی دیوان عدالت اداری با صدور رأی وحدت رویه، تاسیس مطب دامپزشکی در املاک با کاربری مسکونی را غیرمجاز اظهار داشت.

خبرنگاران همدان همدان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 25 آبان 1401 بروزرسانی: 25 آبان 1401 گردآورنده: mohsen-razani.ir شناسه مطلب: 996

به "پلمب کلینیک های دامپزشکی همدان، سلامت شهروندان را تهدید می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پلمب کلینیک های دامپزشکی همدان، سلامت شهروندان را تهدید می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید