پرداخت 2 هزارو 20 میلیارد تومان عوارض آلایندگی به شهرداری های استان اصفهان

به گزارش وبلاگ راضانی، مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان گفت: در چهارماهه سال جاری از محل عوارض آلایندگی و عوارض ارزش افزوده 2 هزار و 20 میلیارد تومان به شهرداری های استان اصفهان پرداخت شده است.

پرداخت 2 هزارو 20 میلیارد تومان عوارض آلایندگی به شهرداری های استان اصفهان

عباس مزیکی با بیان اینکه افزایش عوارض از محل مالیات برارزش اضافه نموده از 3 به 4 درصد برای شهرداری ها یکی از آثار مثبت اصلاح قانون مالیات بر ارزش اضافه نموده بود، گفت: در چهارماهه سال جاری از محل عوارض آلایندگی و عوارض ارزش اضافه نموده با افزایش 96 درصدی نسبت به سال قبل، 2 هزار و 20 میلیارد تومان به شهرداری های استان اصفهان پرداخت شده است.

او با بیان اینکه اجرای قانون خاتمهه فروشگاهی یا سامانه مودیان بهمن ماه سال گذشته در سازمان امور مالیاتی کلید خورد، اضافه کرد: اولین اجرای این طرح ساماندهی دستگاه کارت خوان ماده 10 قانون خاتمهه فروشگاهی است که با اجرای آن 98 درصد از کارت خوان های خاتمهه های فروشگاهی ساماندهی و به امور مالیاتی متصل شدند.

مزیکی وصول ابراز مالیاتی مردم از این محل را در سال گذشته 74 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این درحالی است که وصول مالیاتی سال جاری به 850 میلیارد تومان افزایش یافته و اثر اتکای نظام مالیاتی استان به داده ها، ساماندهی شرایط کارتخوان ها و حساب های بانکی از مهم ترین عوامل دستیابی به افزایش تعداد اظهارنامه های مالیاتی وخود اظهاری مردم است.

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان گفت: در بخش فرار مالیاتی به پرونده های صوری رسیدگی شده و به افراد متخلف که از نام شرکت ها سو استفاده نموده بودند و تعداد زیادی ذی نفع شناسایی شد.

او با بیان اینکه در سامانه سوت زنی 6 هزار فقره گزارش و اطلاع رسانی مردمی از تخلفات مالیاتی ثبت شده که 89 فقره آن مربوط به استان اصفهان است، توضیح داد: به وسیله سامانه مردمی 1526 هم تعداد قابل توجهی فرار های مالیاتی گزارش داده می گردد که ماموران مالیاتی این پرونده ها را آنالیز می نمایند، به طوری که چهار ماهه سال جاری از 150 گزارش فرار مالیاتی که مردم اطلاع دادند 120 پرونده مالیاتی تشکیل و مالیات این متخلفان وصول می گردد.

مزیکی در خاتمه اظهار داشت: ضروری است پزشکان ویزیت و خدمات درمانی را به وسیله دستگاه کارت خوان خود دریافت و شفاف عمل نمایند.

خبرنگاران اصفهان اصفهان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 22 شهریور 1401 بروزرسانی: 22 شهریور 1401 گردآورنده: mohsen-razani.ir شناسه مطلب: 967

به "پرداخت 2 هزارو 20 میلیارد تومان عوارض آلایندگی به شهرداری های استان اصفهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرداخت 2 هزارو 20 میلیارد تومان عوارض آلایندگی به شهرداری های استان اصفهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید