نرخ تعرفه و خدمات چاپی 1402 معین شد

به گزارش وبلاگ راضانی، به گزارش خبرنگاران ، نشست قیمت گذاری خدمات و محصولات چاپی در سال 1402 با حضور رؤسای اتحادیه های چاپ سراسر کشور در محل اتحادیه چاپخانه داران تهران برگزار و درباره تعرفه و نرخ خدمات و محصولات چاپی بحث و گفتگو شد.

نرخ تعرفه و خدمات چاپی 1402 معین شد

احمد ابوالحسنی، رئیس اتحادیه چاپخانه داران تهران با اشاره به اهمیت دستیابی به یک تعرفه واحد قیمت، گفت: در این نشست کوشش شد مشخص تعرفه واحد قیمت ها به گونه ای باشد که قابلیت اجرا در سراسر کشور را داشته باشد؛ ما معتقدیم که خانواده بزرگ چاپ برای توسعه و حرکت رو به جلو، نیازمند یکپارچگی و وحدت است که این موضوع از همدلی، همکاری و احترام متقابل نشات می گیرد.

وی اضافه کرد: در این نشست که با حضور نمایندگان چاپ و بسته بندی از استا ن های مازندران، کرمان، تهران، گلستان، خراسان رضوی، البرز، همدان، اصفهان، آذربایجان شرقی و قم و جمعی از چاپخانه داران کشور همراه بود، نرخ نامه با موافقیت نمایندگان همه استان ها تصویب شد.

ابوالحسنی با بیان اینکه ملاک های مختلفی برای این موضوع در نظر گرفته شد، شرح داد: هزینه هایی مثل مواد اولیه، استهلاک دستگاه ها و ماشین آلات و سایر موارد همه را استخراج کردیم و برای سه دستگاه چاپ یک و نیم ورقی، دو ورقی و چهار و نیم ورقی قیمت گذاری به تناسب شهر و استان انجام شد.

وی یادآور شد: برای دستگاه G2 در تیراژ پنج هزار نسخه و چهار رنگ مبلغ دو میلیون تومان، برای دو و نیم ورقی چهار رنگ مبلغ سه و نیم میلیون تومان و برای چهار و نیم ورقی چهار رنگ نیز مبلغ 7 میلیون تومان استخراج شد، البته نرخ تکرنگ و دو رنگ هم استخراج شد.

به گفته وی، برای تهران ملاک پنج هزار نسخه است اما نرخ ها برای سایر شهرستان ها به تناسب جمعیت و حجم کار برای 2 هزار و 3 هزار نسخه به همان مقدار کم می گردد.

ابوالحسنی با بیان اینکه این کار نخستین بار به صورت کشوری اجرا می گردد، درباره ضمانت اجرایی این کار نیز تایید کرد: اتحادیه وظیفه دارد که این موضوع را آسیب شناسی و قیمت ها را اطلاع رسانی کند، در این میان واحدهایی که قیمت پایین ارائه می دهند پس از مدتی اگرچه به کل مجموعه ضرر می زنند اما از بین می روند.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 28 فروردین 1402 بروزرسانی: 28 فروردین 1402 گردآورنده: mohsen-razani.ir شناسه مطلب: 1063

به "نرخ تعرفه و خدمات چاپی 1402 معین شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نرخ تعرفه و خدمات چاپی 1402 معین شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید