افزایش علاقه اتریشی ها به گردشگری در ایران

به گزارش وبلاگ راضانی، با توجه به افزایش علاقه اتریشی ها برای سفر به ایران، معاون گردشگری کشور، راه اندازی کمیته تنظیم رویدادهای مشترک گردشگری ایران و اتریش را به عنوان گامی جدی در راستای آشنایی دو کشور از ظرفیت های متعدد موجود در این حوزه، پیشنهاد داد.

افزایش علاقه اتریشی ها به گردشگری در ایران

مرتضی رحمانی موحد معاون دنیاگردی کشور در ملاقات با گیر لینگر معاون امور علوم، تحقیقات و اقتصاد وزارت امور سیاست خارجی و ادغام اروپا و اشتیفت سفیر اتریش در ایران و نیز هیئت همراه، گفت:

ایران و اتریش با عمق پیشینه ارتباطات سیاسی و فرهنگی دارای مجموعه ای از رویدادها و مناسبت های مهمی هستند که می توان با راه اندازی کمیته تنظیم رویدادهای مشترک دنیاگردی با موضوع وزارت امور خارجه، سر فصل های مشابه و مورد تاییدی را استخراج و با اطلاع رسانی عمومی، سبب آشنایی مردمان دو کشور شد.

وی با بیان اینکه مبتنی بر این اقدام می توان برنامه مدونی را برای سال 2018 تنظیم کرد، بیان نمود که برگزاری کارگاه های آموزشی مشترک، نمایشگاه های صنایع دستی، رویدادهای ورزشی، هنری و فرهنگی متنوع می تواند در قالب برنامه ریزی برای آشنایی هرچه بیشتر دو کشور مؤثر واقع گردد.

رحمانی موحد بعلاوه با اشاره به انتخاب شهر تبریز به عنوان مرکز دنیاگردی دنیا اسلام در سال 2018، یادآور شد که اضافه کرده شدن این امکان به جاذبه های متعدد تاریخی، فرهنگی و طبیعی تبریز می تواند عاملی برای ارتباط فرهنگی و دنیاگردی این شهر با وین گردد.

معاون دنیاگردی با تاکید بر اینکه در توسعه روابط دنیاگردی با اتریش مصمم و ثابت قدم هستیم، افزود:

نظر به رویکرد استراتژیک و راهبردی دو کشور در حوزه توسعه همکاری های دنیاگردی می توانیم سال 2018 را زمان تحقق نتایج برنامه ریزی ها، توسعه همکاری ها و اقدامات مشترک در نظر بگیریم.

رحمانی موحد در ادامه بر نهایی شدن یادداشت تفاهمنامه همکاری مشترک حوزه دنیاگردی میان ایران و اتریش تاکید نمود و این اقدام را نقشه راهی قابل اتکا برای دستیابی به دستاوردهای قابل انتظار اظهار داشت.

رحمانی موحد با اشاره بر صدور 9 هزار ویزا به وسیله سفارت ایران در وین در سال گذشته و نیز افزایش خطوط هوایی بین شهرهای تهران، اصفهان و وین، گفت:

در حال حاضر اقدامی جدی در راستای ایجاد تعادل و موازنه میان دنیاگردان دو کشور احتیاج است که بی شک با لحاظ شدن در برنامه ریزی پیش رو با جدیت دنبال خواهد شد.

گیر لینگر معاون امور علوم، تحقیقات و اقتصاد وزارت امور سیاست خارجی و ادغام اروپا در این ملاقات گفت: در سال گذشته هیئت مختلفی با هدف توسعه همکاری ها در زمینه های مختلف مالی، سیاسی و فرهنگی از اتریش به ایران سفر کرد و سال جاری، زمان برآورد نتایج مذاکرات اجرا شده و ترسیم نقشه راه همکاری های قابل انتظار به شمار می آید.

وی با بیان اینکه افزایش مراودات دنیاگردی با ایران بخشی از اهداف تعیین شده به شمار می آید، افزود:

با امضای یادداشت تفاهم مشترک دنیاگردی میان دو کشور، ایران و اتریش نقشه راه قابل اتکایی برای تحقق هدف مذکور تعیین خواهد شد.

معاون وزیر اتریش در امور سیاست خارجی و ادغام اروپا بعلاوه با تشریح آمار دنیاگردان ورودی به این کشور، گفت که ورود 39 میلیون و 400 هزار دنیاگرد به همراه 135 میلیون و 200 هزار نفر-شب اقامت در سال 2015 در مقایسه با سال پیش که سفر 38 میلیون و 200 هزار نفر و نیز 131 میلیون و 500 هزار نفر شب-اقامت ثبت شد، با رشد 5 برابری همراه بوده است.

لینگر بعلاوه با اشاره به افزایش علاقه اتریشی ها برای سفر به ایران، گفت:

با افزایش خطوط هوایی و نیز تمرکز جدی بر توسعه همکاری ها، در این زمینه منتظر رؤیت نتایج مثبت هستیم.

این مقام اتریشی بعلاوه برگزاری کارگاه آموزشی دنیاگردی در تهران به وسیله اساتید اتریشی در اسفندماه سال جاری را شروع بخشی از تعهدات اجرا شده میان دو کشور اظهار داشت.

بعلاوه اشتیفت سفیر اتریش در ایران نیز گفت:

سال 2018، شصتمین سال راه اندازی انجمن فرهنگی اتریش در تهران است، لذا در نظر داریم در مراسمی مشترک این مهم را با عنوان سال دوستی ایران و اتریش گرامی بداریم.

وی با بیان این که رویدادهای متنوع و مشترک بسیاری برای تقویت ارتباط میان دو کشور وجود دارد، افزود که در این سال، صد و پنجاهمین سالگرد فتح قله دماوند به وسیله گیاه شناس اتریشی است که در سال 1843 تحقق یافته، لذا می توان در قالب تعریف رویدادی دیگر با گردهم آوردن ورزشکاران دو کشور سبب نمایش جنبه های متنوعی از قرابت های ایران و اتریش در زمینه های مختلف شد.

منبع: کجارو / خبرگزاری ایسنا
انتشار: 26 اسفند 1400 بروزرسانی: 26 اسفند 1400 گردآورنده: mohsen-razani.ir شناسه مطلب: 823

به "افزایش علاقه اتریشی ها به گردشگری در ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش علاقه اتریشی ها به گردشگری در ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید