معاون امور اقتصادی وزارت کار در نشست با معاونین استانداری اصفهان: سند توسعه استارت آپ ها تهیه شود

به گزارش وبلاگ راضانی، معاون امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نشست با معاونین استانداری اصفهان گفت: استان در صنایع دانش بنیان و استارت آپ ها ظرفیت بسیار زیادی دارد و از لحاظ سرمایه انسانی نیز توانمند است بر همین اساس باید سند توسعه استارت آپ ها تهیه و تدوین شود.

معاون امور اقتصادی وزارت کار در نشست با معاونین استانداری اصفهان: سند توسعه استارت آپ ها تهیه شود

به گزارش روابط عمومی تعاون، کار و رفاه اجتماعی اصفهان، حجت میرزایی در این نشست با اشاره به سوابق تاریخی استان در صنعت گفت: اصفهان از دو قرن پیش تا کنون در امور کارآفرینی پیشتاز بوده است.

وی با مقایسه فرهنگ کار و کارآفرینی در استان ها گفت: با توجه به آخرین نتایج تحلیل نرخ بیکاری در شهرستان ها، هرجا سرمایه گذاری بزرگ و قابل توجهی وجود داشته نرخ بیکاری آن افزایش یافته است.

معاون امور اقتصادی دلیل وجود این پدیده را تقاضای نیروی کار منطقه برای پیوستن به واحد اقتصادی بزرگ موجود در مجموعه و عدم تمایل نیروی کار به کارآفرینی و اشتغالزایی در آن منطقه بیان کرد.

میرزایی ادامه داد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، طرح اشتغال روستایی از تجارب پیروز در سطح کشور بوده که به تولید محصولات باکیفیت منجر شده است .

وی با اشاره به ظرفیت های استان در نقاط مختلف برای محرومیت زدایی و افزایش توانمندی مناطق اظهارکرد: در شرق استان باید به فعالیت های بوم گردی و ایجاد فضای گردشگری و در غرب آن به توسعه فعالیت های کشاورزی و کشت گلخانه ای و تغییر الگوی کشت توجه شود.

معاون امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص رفع مسأله کمبود نیروی کار ماهر در استان اصفهان بیان نمود: در مناطق صنعتی باید از الگوی آموزش همجواری بنگاه های بزرگ اقتصادی استفاده کرد به طوری که تجهیزات و لوازم مورد نیاز فضای آموزشی را واحدهای اقتصادی فراهم کنند و مربی آموزشی آن توسط اداره کل آموزش فنی و حرفه ای تأمین شود.

میرزایی ادامه داد: یکی از مصداق های تحقق مسؤولیت اجتماعی اجرای طرح آموزش های همجوار است که می توان در سطح وسیعی از استان این طرح را اجرایی کرد.

معاون امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به دو موضوع مهم معیشت کارگران و بازنشستگان تأمین اجتماعی شرح داد: دولت برای حل مسأله همسان سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی اعتبار قابل توجهی را در بودجه 1400 پیش بینی کرده است.

وی ضمن قدردانی از مدیران شورای هماهنگی تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان گفت: مدیران جوان و متخصص در شورای هماهنگی استان حضور دارند که امیدوارم این هم افزایی مدیران شورا نتایج خوبی را برای استان در بر داشته باشد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 29 فروردین 1400 بروزرسانی: 29 فروردین 1400 گردآورنده: mohsen-razani.ir شناسه مطلب: 395

به "معاون امور اقتصادی وزارت کار در نشست با معاونین استانداری اصفهان: سند توسعه استارت آپ ها تهیه شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معاون امور اقتصادی وزارت کار در نشست با معاونین استانداری اصفهان: سند توسعه استارت آپ ها تهیه شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید