قابلیت جالب گوشی های هواوی برای هشدار وقوع زلزله

به گزارش وبلاگ راضانی، هواوی با قابلیت هشدار زلزله امکانی را برای کاربران خود فراهم کرده تا به وسیله دریافت هشدار روی گوشی، از وقوع زلزله مطلع شده و بتوانند اقدامات ایمنی لازم را انجام دهند. در آخرین تغییرات، امکانات جالب دیگری هم به این فناوری هواوی افزوده شده است.

قابلیت جالب گوشی های هواوی برای هشدار وقوع زلزله

رابط کاربری گوشی های هواوی همواره یکی از پر امکانات ترین رابط های کاربری در دنیای گوشی ها بوده است. این شرکت قابلیت جالبی برای گوشی های خود در نظر گرفته که می تواند با کاربرد بسیار مفید خود، راهکاری برای نجات جان کاربران باشد.

بنا بر گزارش کاربران چینی، این قابلیت در حال حاضر با نام Earthquake Warning و به صورت نوتیفیکیشن هشدار در اختیار کاربران گوشی های مجهز به سرویس های موبایلی HMS هواوی، قرار گرفته است.

این قابلیت در حال حاضر دو نوع هشدار را برای کاربران ارسال می کند که شامل سطح هشدار فاجعه بار و هشدار جهت آگاهی است.

همانطور که معین است این دو نوع هشدار برای دو سطح متفاوت از خطر بوده و متناسب با نوع داده های دریافت شده برای حادثه احتمالی، نوع اعلان هشدار برای کاربر هم تغییر می کند. نوع هشدار به کاربر هم از طریق پخش آلارم از طریق دستگاه و نمایش نوتیفیکیشن ها خواهد بود.

لازم به یادآوری است که هنگام وقوع زمین لرزه، شدت لرزش در منطقه حضور شما، تحت تأثیر فاصله از مرکز لرزه و شدت یا بزرگی آن است. هر چه به مرکز نزدیک تر بوده یا شدت وقوع بیشتر باشد، احساس و مقدار تأثیر لرزش از طریق شما بیشتر و متناسب با آن، شدت تخریب هم افزایش پیدا خواهد کرد. با افزایش فاصله از مرکز زلزله هم تخریب به تدریج کاهش می یابد.

این سیستم هواوی بر اساس کانون زلزله، شدت تقریبی و سطح هشدار، داده های هشدار را برای تجهیزات آن منطقه (با در نظر گرفتن فواصل) صادر می کند.

به بیان دیگر، در منطقه های که لرزش ضعیف است، فقط یک پیام اطلاع رسانی از طریق کاربر دریافت می شود تا آماده اقدامات ایمنی باشند. در صورت احتمال وقوع زمین لرزه شدیدتر، هشدار هم جدی تر و معین تر خواهد بود و تلاش می شود تا به هر طریقی، شدت بالای حادثه را به اطلاع کاربر برساند.

علاوه بر این، قابلیت هشدار زلزله در گوشی های هواوی، اطلاعات اضطراری و اقدامات پزشکی لازم را هم در مواقع بحرانی در اختیار کاربر قرار می دهد.

این قابلیت گوشی های HMS هواوی در حال حاضر در چین فعال بوده و انتظار می رود در آینده برای کاربران سایر منطقه ها هم در دسترس قرار بگیرد.

2121

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 8 شهریور 1400 بروزرسانی: 8 شهریور 1400 گردآورنده: mohsen-razani.ir شناسه مطلب: 606

به "قابلیت جالب گوشی های هواوی برای هشدار وقوع زلزله" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قابلیت جالب گوشی های هواوی برای هشدار وقوع زلزله"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید