با کدام واکسن به کدام کشور می توانیم سفر کنیم؟

به گزارش وبلاگ راضانی، با شتاب فرایند واکسیناسیون، بسیاری از کشورهای دنیا محدودیت های دوران کرونا را کاهش داده اند و حالا بعد از حدود 18 ماه، دوباره امکان سفر به صورت محدود برای افرادی که دو دوز واکسن مورد تایید کشور مقصد را دریافت نموده اند قادر به سفر خواهند بود. این مجموعه تابع مقررات و مصوبات ستاد کرونا هست و برگزرای هر تور منوط به مصوبات ستاد کرونا می باشد.

با کدام واکسن به کدام کشور می توانیم سفر کنیم؟

به گزارش خبرنگاران، بنابر اعلام ایوار، با پاندمی کرونا ویروس، محدودیت های شدیدی در سراسر دنیا اعمال شد تا از توسعه این بیماری جلوگیری گردد. بعد از گذشت ماه ها و کشف واکسن ، تا حد قابل ملاحظه ای از پیشروی و توسعه بیماری کرونا جلوگیری شد و حالا بعد از حدود یک سال و نیم، بسیاری از کشورها، علاوه بر حذف محدودیت های شهری، محدودیت های مسافران و جهانگرد ها را نیز به حداقل رسانده اند تا دوباره زندگی به روال عادی بازگردد و مردمی که تمام این مدت امکان سفر نداشته اند، دوباره بتوانند از زندگی لذت ببرند.

با کدام واکسن به کدام کشور می توان سفر کرد؟

به گزارش آژانس مسافرتی ایوار، تقریبا تمامی کشورهای دنیا، واکسن های مورد تایید سازمان دنیای بهداشت را قبول دارند اما برخی کشورها، واکسن های مورد تایید آژانس دارویی اروپا را می پذیرند. واکسن های فایزر، مدرنا، جانسون و استرازنکا، چهار واکسنی است که تقریبا تمامی کشورها می پذیرند و اگر مسافر اروپا هستید و دو دوز از این چهار واکسن را تزریق نموده اید، می توانید با خیال راحت در تمامی سفرها مانند تور فرانسه شرکت کنید. از این چهار واکسن، فقط استرازنکا در کشورمان وارد و تزریق شده است.

واکسن سینوفارم چطور؟

واکسن سینوفارم با اینکه تایید سازمانی دنیای بهداشت را دارد، اما هنوز مورد تایید آژانس دارویی اروپا نیست (و دلیل آن این است که خود شرکت چینی درخواستی برای دریافت تایید به این آژانس ارسال ننموده است). یکی از مهمترین کشورهایی که هنوز با واکسن سینوفارم، اجازه ورود به جهانگرد ها را نمی دهد کشور فرانسه است. اما کشورهای اروپایی دیگر، علاوه بر چهار واکسن بالا، با تزریق دو دوز واکسن سینوفارم یا سینوواک، اجازه ورود گردشگران را صادر نموده است که از این بین می توان به سوئیس، اسپانیا و اتریش اشاره نمود.

تور اسپانیا و تور سوئیس از جمله سفرهایی است که در حال حاضر قشر وسیعی از ایرانیان (که سینوفارم تزریق نموده اند) می توانند برای سفر در پاییز، زمستان و همینطور نوروز 1401 برنامه ریزی نمایند.

تکلیف تزریق نمایندگان واکسن های برکت و اسپوتنیک چیست؟

متاسفانه تا زمان درج این خبر، یعنی انتهای مهرماه 1400، هنوز واکسن های برکت و اسپوتنیک که در کشورمان نیز افراد بسیاری تزریق نموده اند، مورد تایید سازمان دنیای بهداشت قرار نگرفته است. به همین دلیل این دسته از مسافران در حال حاضر امکان سفر به اروپا را ندارند که امیدواریم با تایید این دو واکسن، امکان سفر برای آن ها نیز فراهم گردد.

اگر دوز بوستر را از واکسن های مورد تایید بزنیم چه می گردد؟

این نکته را به خاطر داشته باشید که در حال حاضر امکان سفر، صرفا برای مسافرانی مهیا است که هر دو دوز واکسن اولیه را از واکسن های مورد تایید کشور مقصد دریافت نموده باشند. این نکته به این معنی است که اگر شما دو دوز واکسن را از واکسن هایی که هنوز مورد تایید نیست (مانند اسپوتنیک) تزریق نموده باشید، حتی اگر دوز بوستر را از یکی از 6 واکسن مورد تایید سازمان دنیای بهداشت تزریق کنید، همچنان امکان سفر نخواهید داشت.

کارت واکسن کاغذی مورد تایید است یا دیجیتال؟

امکان ترجمه کارت واکسن کاغذی و ارائه آن به سفارتخانه است اما توصیه ما این است که اگر واکسن خود را در ایران تزریق نموده اید، حتما به وسیله سامانه سلامت، کارت واکسن دیجیتال انگلیسی را به صورت رایگان دریافت کنید. دریافت این کارت چند دقیقه بیشتر زمان نمی برد. بخاطر داشته باشید که کارت واکسن دیجیتال صرفا برای کسانی صادر می گردد که واکسن خود را در ایران تزریق نموده اند. اگر واکسن خود را در کشورهای دیگر تزریق نموده اید، باید کارت واکسن کاغذی خود را ارائه نمایید.

آیا علاوه بر واکسن، پی سی آر منفی هم ضروری است؟

بله، اگر به هر یک از کشورهای اروپایی بخواهید سفر کنید، علاوه بر واکسیناسیون کامل و گذشت 14 روز از دوز دوم، باید پی سی آر منفی تا 72 ساعت قبل سفر را نیز ارائه دهید تا دیگر برای انجام سفر و ورود به کشور مقصد مسئله ای نداشته باشید.

کشورهایی که احتیاج به واکسن ندارند

اگر هنوز واکسن نزده اید (که شدیدا توصیه می کنیم که در اولین فرصت، اولین واکسن در دسترس رو برای سلامتی خودتان تزریق کنید)، می توانید به برخی از کشورهایی که احتیاجی به واکسن ندارند سفر کنید. کشورهایی مانند دبی، ترکیه و مالدیو در حال حاضر فقط از جهانگرد ها پی سی آر منفی می خواهند و احتیاجی به ارائه گواهی واکسیناسیون نیست.

جواب سوال خود را نگرفته اید؟

اگر قصد شرکت در تور اروپا دارید و هنوز جواب سوال خود را نگرفته اید، پیشنهاد می کنیم با دفتر خدمات مسافرتی ایوار به شماره تلفن 02191009100 تماس بگیرید تا شما را در جریان آخرین اخبار مربوط به سفر و تورهای مسافرتی قرار دهیم.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 22 آبان 1400 بروزرسانی: 22 آبان 1400 گردآورنده: mohsen-razani.ir شناسه مطلب: 688

به "با کدام واکسن به کدام کشور می توانیم سفر کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با کدام واکسن به کدام کشور می توانیم سفر کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید