عرضه مقرون به صرفه تر لیموترش، گوجه فرنگی و پیاز در میادین تره بار

به گزارش وبلاگ راضانی، مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران با بیان اینکه امکان عرضه 3 محصول لیموترش، گوجه فرنگی و پیاز به قیمت مصوب در میادین 300گانه مرکز فراهم شده است، گفت: در میدان مرکزی میوه و تره بار شهر تهران نیز در فضایی با رعایت تمام نکات بهداشتی آبگیری لیمو ترش انجام می گردد.

عرضه مقرون به صرفه تر لیموترش، گوجه فرنگی و پیاز در میادین تره بار

به گزارش خبرنگاران، ایوب فصاحت با بیان اینکه امکان عرضه 3 محصول لیموترش، گوجه فرنگی و پیاز به قیمت مصوب در میادین 300 گانه شهر تهران فراهم شده است، گفت: با توجه به مشکل مقطعی که در عرضه و تقاضای 3 محصول مهم مورد استفاده مردم تهران یعنی پیاز، گوجه فرنگی و لیموترش به وجود آمد، تصمیم گرفته شد تا در عرضه مستقیم این محصولات برنامه خاصی داشته باشیم و جایگاه هایی را برای عرضه مستقیم این محصولات در نظر بگیریم.

چکیده صحبت های فصاحت را در زیر می خوانید:

*عرضه مستقیم این محصولات به وسیله کشاورزان، اتحادیه ها، تشکل ها و تعاونی های بخش فراوری انجام می گردد. بعلاوه امکانی فراهم شده است تا دست فروشی و عرضه عمده این محصولات را نیز در اطراف میادین مد نظر قرار دهیم تا اگر افرادی که امکانات حمل و نقلی دارند، محصولات را از زمین کشاورزی به صورت مستقیم به اطراف میادین 300گانه شهر تهران منتقل نمایند.

*داخل میادین نیز امکانات عرضه این محصولات فراهم شده است و در کنار آن نیز امکان عرضه خارج از میادین نیز با هماهنگی شرکت شهربان و حریم بان شهر تهران فراهم شده است.

*در صورت استقبال شهروندان حتی این امکان وجود دارد تا وانت بارهایی که در سطح شهر تهران اقدام به فروش 3 محصول لیمو ترش، گوجه فرنگی و پیاز می نمایند را در محدوده هایی که تعیین می گردد، جانمایی نموده تا این محصولات را برای فروش در نزدیکی میادین عرضه نمایند.

* چون لیمو ترش در مقایسه با دو محصول دیگر تفاوت هایی دارد و شهروندان اقدام به آب گیری این محصول در محل و یا خرید آبلیمو تازه می نمایند؛ در نتیجه تمام امکانات در نظر گرفته شده است.

*در میدان مرکزی میوه و تره بار شهر تهران نیز در فضایی با رعایت تمام نکات بهداشتی آبگیری لیمو ترش انجام و آب لیموهای تازه به 60 میدان میوه و تره بار جهت استفاده شهروندان منتقل می گردد.

*طبق برآوردهای اولیه حدود 50 تن لیمو ترش در گام نخست در میادین 300 گانه شهر تهران عرضه می گردد و در صورت استقبال مردم این رقم به عرضه 100 تا 150 تن لیمو ترش در روز می رسد.

*در حال حاضر مصرف روزانه گوجه فرنگی و پیاز در شهر تهران هر کدام بین 100 تا 120 تن در روز است که در مجموع بین 350 تا 400 تن این دو محصول عرضه می گردد.

* اگر افرادی که توان خرید محصول را به طور مستقیم از کشاورز و کانون های فراوری این محصولات داشته و به تهران منتقل نمایند؛ می توانند با مراجعه به دفتر مرکزی میادین میوه و تره بار شهر تهران و یا هریک از میادین 300 گانه مرکز بلافاصله مکانی داخل میادین و یا خارج از آن جهت فروش در اختیار داشته باشند.

*قیمت تمام شده دو محصول گوجه فرنگی و پیاز امروز توافق می گردد. اما اکنون لیموترش با قیمت هر کیلو 17 هزار تومان عرضه می گردد. در حال حاضر لیموترش 6 هزار تومان پایین تر از قیمت فعلی سازمان میادین به شهروندان عرضه می گردد. فروش لیمو ترش بالای نرخ 17 هزار تومان تخلف است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 14 مرداد 1402 بروزرسانی: 14 مرداد 1402 گردآورنده: mohsen-razani.ir شناسه مطلب: 1107

به "عرضه مقرون به صرفه تر لیموترش، گوجه فرنگی و پیاز در میادین تره بار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عرضه مقرون به صرفه تر لیموترش، گوجه فرنگی و پیاز در میادین تره بار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید