سایت کاریابی این بانوی ایرانی میلیاردها ارزش مادی دارد ، اینجا کارفرما پول می دهد نه کارجو ، ایجاد 25 هزار فرصت شغلی در هر سال (طراحی سایت)

به گزارش وبلاگ راضانی، روبه روشدن با چالش و حل کردن مسئله بخشی از لذت های زندگی اش است و این روحیه جنگندگی را هم حاصل تربیت پدر می داند که همواره به آنها می گفت هر جایی که هستند و در هر حوزه ای؛ درس، کار و... سعی نمایند برترین خود باشند. این بانوی ایرانی پیروز 43 ساله، زندگی متفاوتی دارد و هر سال25 هزار فرصت شغلی ایجاد می نماید.

سایت کاریابی این بانوی ایرانی میلیاردها ارزش مادی دارد ، اینجا کارفرما پول می دهد نه کارجو ، ایجاد 25 هزار فرصت شغلی در هر سال (طراحی سایت)

جهت دریافت مشاوره خدمات طراحی سایت از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا توسعه وبسایت های حرفه ای را با بهترین قیمت از نماشو بخواهید.

خبرنگاران آنلاین - نصیبه سجادی: روحیه مبارزه را هنگام بازی هم دارد. کلا همه چیز را جدی می گیرد. همین ها باعث شده در دوره دبیرستان 45 دقیقه برای یک سؤال ریاضی وقت و فکر بگذارد و تا رسیدن به جواب، دست بردار نبود. با رتبه 1000 در دانشگاه امیرکبیر پذیرفته شده و اکنون یکی از کارآفرینان پیروز کشور است. آسیه حاتمی؛ بنیانگذار بزرگ ترین استارتاپ کاریابی کشور است که 20 سال پیش با 12 میلیون تومان کسب و کارش را راه اندازی نموده و الان سرمایه شرکتش به چندصد میلیارد می رسد. او 5 شرکت زیرمجموعه دارد، یک و نیم میلیون رزومه در سایتش ثبت شده، 120 نفر مستقیم برایش کار می نمایند و 25 هزار فرصت شغلی هر سال ایجاد می نماید.

خواندنی های بیشتر را اینجا دنبال کنید

پول بده نیروی کار متخصص بگیر

سال ها پیش، بلافاصله بعد از فارغ التحصیلی از دانشگاه جذب شرکتی می گردد تا تجاری سازی وب سایتی آنلاینی را برایشان انجام دهد. این کار را هم می نماید، ولی بعد از یکی دو سال به دلایلی شرکت منحل می گردد و حاتمی که از این موضوع و هدررفت زحماتش سرخورده شده بود، تصمیم می گیرد وب سایت خودش را راه بیندازد. او می گوید: آن موقع هنوز شرکت های استارتاپی به آن صورت شکل نگرفته بودند و پدیده جدیدی به شمار می رفتند. ایده راه اندازی و تکمیل سایت وقتی که در فکرم زده شد برای طراحی آن از یک شرکت هندی استفاده کردم و قدم های اولیه شکل گیری ایران تلنت زده شد.

این شرکت در حوزه کاریابی و استخدام فعالیت می نماید، اما یک چیزی آن را از سایر شرکت ها متمایز می نماید. حاتمی درباره اش اینطور شرح می دهد: تا قبل از آن، هر کارجویی که دنبال کار بود باید پول پرداخت و جایی ثبت نام می کرد تا بتواند کار پیدا کند. من سیستمی را راه اندازی کردم که آن کسی که باید پول پرداخت می کرد کارفرما بود نه کارجو؛ ویژگی آن هم آنلاین و تکنولوژی محور بودن آن است. پلتفرم هوشمندی که کارفرما و کارجو را به هم وصل می نماید و فقط کسی پول می دهد که دنبال نیروی کار است

او ادامه می دهد: متفاوت بودن این سیستم کسب و کار باعث شده بود که بسیاری از مدیران ایرانی در برابرش مقاومت نمایند و من استارت کارم را با شرکت های خارجی زدم.

او می افزاید: آن موقع شرکت های خارجی بسیاری در ایران فعالیت می کردند که بالطبع به نیروی کار متخصص و تحصیلنموده نیاز داشتند. فارغ التحصیلان دانشگاه ها در سایت ما عضو و فرم درخواست را پر و برای فرصت های شغلی آگهی شده روی سایت رزومه خود را ارسال می کردند. کارفرما هم این کار را انجام می داد و کارفرما برای دسترسی به رزومه ها و پیدا کردن نیروی متخصص مورد نظرش به وسیله سایت باید هزینه اش را می پرداخت. فارغ التحصیلان بسیاری از این طریق جذب شرکت های خارجی معتبر شدند.

دور زدن تحریم

بعد از تحریم و خروج شرکت های خارجی از ایران چه بر سر استارتاپ هایی مثل ایران تلنت آمده که اساس کارشان را جذب سرمایه از شرکت های خارجی قرار داده بودند؟ حاتمی می گوید: بعد از تحریم طبعاً بخش زیادی از گروه مخاطبانم را که بیشتر خارجی ها بودند، از دست دادم. ولی ناامید نشدم و بعد از آن تمرکزم را بردم که این فرهنگ را میان شرکت های ایرانی باب کنم.

او می افزاید: 10 سال طول کشید که کارفرمایان ایرانی هم دست از مقاومت برداشتند و برای جذب نیروی متخصص هزینه و از یک سایت کاریابی برای این منظور استفاده نمایند. الان 20 هزار شرکت ایرانی معتبر برای جذب نیرو و یک و نیم میلیون کارجوی متخصص برای استخدام شدن از این پلتفرم کاریابی استفاده می نمایند.

ارزش آفرینی برای کشورم

فارغ التحصیلی، ازدواج، کار و بچه داری همه در فاصله چند سال اتفاق می افتد و بانوی کارآفرین ساکن تهران از عهده همه آنهابه خوبی برمی آید. او مادر 2 پسر 17 و 7 ساله است. حاتمی می گوید: شاید چون ایده آل گرا هستم توانستم همه اینها را با هم پیش ببرم. همین روحیه ای که به من می گوید اگر مادری باید برترین مادر باشی، اگر در حوزه کاری ات مسئولیتی پذیرفته ای باید به خوبی از عهده آن برآیی و تا آخر.

البته اینها به این معنی نیست که او خسته نگردد یا ساعت هایی نبوده که به عنوان یک زن با تمام استقامت و توانایی هایش به اصطلاح رایج، نبریده باشد و به یاد می آورد: گاهی خسته شدم. گاهی شکست و زمین خوردم. شاید بارها هم گریه نموده ام، ولی این موقع ها همواره می گویم دوران سختی به هر حال تمام خواهد شد. آن وقت هست که دوباره کوشش می کنم و با قدرت بیشتری بلند می شوم و آغاز می کنم. مثل کوهنوردی که تا رسیدن به نوک قله فاصله زیادی دارد؛ خسته شده پاهایش توان رفتن ندارد ولی لذت فتح قله ای سخت او را به ادامه راه تشویق می نماید.

حاتمی می گوید: پیوسته به جلو حرکت نموده ام و برای رسیدن به پیروزیت های بیشتر باز هم به کوشش هایم ادامه می دهم. سال اول تأسیس ایران تلنت نهایت به این فکر می کردم که فلان اتفاق خوب برای این کسب وکار بیفتد. سال دهم یک خواب دیگر برایش داشتم و الان در سال بیستم 5 شرکت زیرمجموعه ایران تلنت است و هرکدام یکجور برای کشورم ارزش آفرینی می نماید. همچنان نیز برایش آرزوهای بزرگ تری دارم.

صادرات خدمات برای ارزآفرینی بیشتر

شرایط سخت پیش رویش کم نبوده، سنگ اندازی های زیادی هم شده است از سوی افراد و سازمان هایی، خواسته و ناخواسته. تحریم ها را هم سد راه بسیاری از استارتاپ ها و کسب و کارها می داند که راهی جز تعطیلی پیش روی صاحبان آنها نمی گذارد. با این وجود معتقد است در همین شرایط هم می توان کار کرد. چراکه به باور او مسائل همه جا هست. فقط شدت و ضعف آن فرق دارد. او می گوید: ایران سرزمینی است که می توان در آن کارهای زیادی انجام داد، به این علت که هنوز خیلی کارها در این کشور انجام نشده است.

برنامه های زیادی هم دارد که گذاشته کنار آرزوهایی که به زودی می خواهد محقق شان کند: کشور ما نفت خیز است. از سالیان پیش صادرات ما نفت خام است. با وجودی که پالایشگاه های زیادی زدیم، ولی تنهاکاری که می کنیم نفت می فروشیم به کشورهای دیگر و محصولات مورد نیازمان را با قیمت بالاتر از همین کشورها وارد می کنیم. زمانی می توانیم روی پای خودمان بایستیم که صادرات غیرنفتی مان را توسعه دهیم و ارزآوری و ثروت وارد کشور کنیم.

اما چطور؟ بیشتر شرح می دهد: معتقدم در ایران نیروی انسانی تحصیلنموده و متخصصان زیادی داریم که می توانیم صادرنماینده خدمات آنها به کشورهای هدف باشیم، یعنی یک برنامه نویس ایرانی بتواند پروژه ای بزرگ را از اروپا و کشورهای خارجی بگیرد و روی آن کار و حقوقش را به یورو و دلار دریافت کند. کاری که در هند هم زیاد انجام می گردد.

یک سالی است روی این پروژه کار می نماید، ولی می خواهد به آن قدرت و قوت بیشتری بدهد. به باور او این کار هم متخصص ایرانی را ثروتمندمی نماید هم کشور را. حاتمی تأکید می نماید: جهان به شدت کمبود نیروی انسانی دارد و سعی می نماید از متخصصان دیگر کشورها استفاده کند. کوشش می کنم به رغم تحریم ها این کانال را بین ایران و کشورهای دیگر ایجاد کنم.

استارتش را هم سال گذشته زده است و حدود 7 میلیارد تومان پروژه وارد کشور نموده که متخصصان ایرانی انجام داده اند. او می گوید: ممکن است عدد زیادی برای یک سال نباشد، ولی افتخار می کنم که قدم اول را همراه تیمم برداشته ام و با جسارت و صبوری همکاران و گروهی که در کنارم هستند آن را ادامه خواهم داد تا مردمان سرزمینم به رفاه و آسایشی که لایق آن هستند، برسند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 9 شهریور 1401 بروزرسانی: 9 شهریور 1401 گردآورنده: mohsen-razani.ir شناسه مطلب: 959

به "سایت کاریابی این بانوی ایرانی میلیاردها ارزش مادی دارد ، اینجا کارفرما پول می دهد نه کارجو ، ایجاد 25 هزار فرصت شغلی در هر سال (طراحی سایت)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سایت کاریابی این بانوی ایرانی میلیاردها ارزش مادی دارد ، اینجا کارفرما پول می دهد نه کارجو ، ایجاد 25 هزار فرصت شغلی در هر سال (طراحی سایت)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید