روغن درخت چای برای مو

به گزارش وبلاگ راضانی، با استفاده از روغن درخت چای برای موهای شما می توانید اهداف مختلفی را به کار گیرید و به شما یاری می نماید تا سلامت خود را حفظ کنید. مقاله زیر را برای دانستن همه چیز در خصوص روغن درخت چای برای رشد مو،

روغن درخت چای برای مو

مترجم: مهناز مزارعی

منبع:راسخون

با استفاده از روغن درخت چای برای موهای شما می توانید اهداف مختلفی را به کار گیرید و به شما یاری می نماید تا سلامت خود را حفظ کنید. مقاله زیر را برای دانستن همه چیز در خصوص روغن درخت چای برای رشد مو، ریزش مو و آلودگی مو بخوانید.

روغن چای مزایای بی شماری دارد، به همین دلیل توانسته است توجه و محبوبیت افراد زیادی را جلب کند. روغن درخت چای برای پوست بسیار مفید است و بعلاوه باعث برطرف سینوزیت، بیماری لوزه ها، برونشیت، سل، و عفونت های ویروسی یا باکتریایی می گردد. علاوه بر این، مزایای روغن درخت چای شامل اثربخشی آن برای تاثیر گذاری و مقابله با بعضی از شرایط رشد مو است.

روغن درخت چای عمدتا ضدعفونی نماینده است و یک خاصیت ضد باکتریایی و قارچ کشی دارد. به همین خاطر است که این روغن اغلب برای ساخت شامپو چای استفاده می گردد زیرا به راحتی باعث برطرف عفونت پوستی می گردد. اجازه دهید بعضی از خصوصیات مفید این روغن را از گیاه استرالیایی بومی شمال شرقی استرالیا، بیان کنیم.

استفاده از روغن درخت چای

جلوگیری از ریزش مو

ریزش مو می تواند یک نتیجه از شرایط مختلف باشد. می تواند نتیجه از وجود شوره سر در پوست سر باشد. شوره سر به دلیل سوء تغذیه یا رژیم غذایی نامتعادل ایجاد می گردد، گردش خون متوقف شده و تحریک ناخوشایند عصبی، باعث عفونت قارچی ناشی از گونه های مختلف قارچ یا آلودگی مخمری می گردد. سپس پوست به صورت طبیعی خراشیده می گردد و به طور غیر طبیعی رشته های مو را از بین می برد و یک خارش دائمی به وجود می آید که باعث ریزش مو می گردد.

مزایای روغن طبیعی چای شامل حذف این مخمرها یا میکروارگانیسم های قارچی با پاکسازی و غربال کردن فولیکول های مو است؛ بنابراین، از بین بردن شوره سر اهمیت زیادی دارد.

یک گزارش منتشر شده درمجله آموزشگاه پوست آمریکا در دسامبر 2002 نشان دهنده اثربخشی این روغن در مبارزه با شوره سر است این گزارش ثابت نموده است که که استفاده از 5 درصد از روغن چای در طی چهار هفته، باعث کاهش سریع شوره سر می گردد.

از روغن چای برای اهداف رشد مو استفاده می نمایند شما می توانید با خرید شامپو که دارای حدود 2-3٪ از اسانس چای است و با اضافه کردن 8-9 قطره از آب آشامیدنی به شامپو به مدت10 دقیقه موها را ماساژ دهید که قطعا تغذیه نماینده و مرطوب نماینده پوست شما خواهد بود و باعث جلوگیری از ریزش مو خواهد شد.

رشد مو

شما به راحتی می توانید از سایر روغن های ضروری با ترکب با روغن چای بهره ببرید وپس از آن موهایتان را بشوید. اما به طور مداوم از روغن چای استفاده نکنید زیرا می تواند باعث بروز آلرژی پوستی گردد. روغن درخت چای را با روغن زیتون، روغن نارگیل، روغن بادام یا روغن جوزوبا در نسبت 20:80 مخلوط کنید و سپس بهره ببرید.

شپش سر

روغن درخت چای به منظور از بین بردن شپش سر استفاده می گردد. شپش نه تنها باعث تحریک آلودگی می گردد، بلکه می تواند موجب بروز بعضی مسائل سلامتی دیگر گردد. 8 قطره روغن درخت چای را در یک شامپو خنک مخلوط کنید و سر خود را به مدت 15 دقیقه ماساژ دهید. سپس موهای خود را بشویید در واقع، قبل از استفاده از شامپو برای دور دوم، 2 قطره روغن درخت چای را گرم کنید و روی موهایتان بمالید، سپس با شامپو موهایتان را بشویید

سعی کنید برس و شانه تمیز برای موهایتان بهره ببرید تا از وقوع شیوع عفونت جلوگیری کنید.

مراقبت از بچه ها

نوزادان اغلب با شرایطی روبرو می شوند که باعث خارش و التهاب می گردد، روغن درخت چای برای از بین بردن چنین مشکل دردناکی عالی است. همه چیزهایی که باید انجام دهید این است که موهای خود را پس از ماساژ دادن با محلول روغن چای بشویید روغن بادام شیرین و روغن درخت چای را در نسبت 10: 1 مخلوط کنید. و بعد از ماساژ موها یا این ترکیب موهای خود را بشویید.

بنابراین، ظاهرا، انتخاب روغن چای برای مراقبت از مو یک گام بسیار حیاتی و هوشمندانه است با این حال، روغن درخت چای بسیاری از واکنش های آلرژیک را ایجاد می نماید. بنابراین، برای استفاده از روغن چای ابتدا یک آزمایش انجام دهید. روغن را دور از دسترس بچه ها قرار دهید زیرا این روغن برای مصرف خوراکی نیست. پس از همه، انجمن سرطان آمریکا به شدت هشدار می دهد که روغن درخت چای هنگامی که بلعیده گردد، سمی است. و گزارش شده است که باعث خواب آلودگی، سردرگمی، توهم، کم کاری، بی ثباتی، ضعف، استفراغ، اسهال، ناراحتی معده، ناهنجاری های خونی می گردد. بنابراین باید از حیوانات خانگی و بچه ها دور نگه داشته گردد.

منبع: راسخون
انتشار: 3 آبان 1400 بروزرسانی: 3 آبان 1400 گردآورنده: mohsen-razani.ir شناسه مطلب: 668

به "روغن درخت چای برای مو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روغن درخت چای برای مو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید