رسیدگی به 14 هزار گزارش مردمی از تخلفات بازار در مردادماه

به گزارش وبلاگ راضانی، سجادی گفت: در مردادماه سال جاری 14 هزار و 60 فقره گزارش و شکایت مردمی در مورد کالا و خدمات به وسیله ستاد خبری مستقر در سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ها دریافت شده است.

رسیدگی به 14 هزار گزارش مردمی از تخلفات بازار در مردادماه

به گزارش خبرنگار سیدمجتبی سجادی، مدیر کل بازرس ویژه و امور تعزیرات با اشاره به دریافت 14 هزار و 60 فقره گزارش و شکایت مردمی در مورد کالا و خدمات توضیح داد: این گزارش ها شامل 2 هزار و 414 مورد گزارش نوشتاری، یک هزار و 774 مورد حضوری و 9 هزار و 872 مورد تلفنی بوده که از مجموع آن ها سه هزار و 976 مورد متخلف و پنج هزار و 685 مورد غیر متخلف شناخته شد و چهار هزار و 402 فقره دیگر به دلیل انجام کار کارشناسی در حال پیگیری است.

وی ارزش ریالی پرونده ها را بیش از 800 میلیارد تومان ذکر کرد و اضافه کرد: از این تعداد شکایات 12 هزار و 530 فقره مربوط به کالا بوده و یک هزار و 530 مورد دیگر مربوط به خدمات است.

ثبت اطلاعات فراوری و توزیع در سامانه های تجارت و انبار ها الزامی است

سجادی با اعلام اینکه بیشترین شکایات بر اساس نوع تخلف مربوط به گرانفروشی، کم فروشی تقلب و عدم درج قیمت است، توضیح داد: در بخش کالا مربوط به انواع نان و گوشت مرغ و در بخش خدمات مربوط به نرخ تعمیر خودرو های سبک و رستوران های غذاخوری بوده است.

این مقام مسئول، بعلاوه درباره مصالحه قبل از شکایات هم توضیح داد: در این مدت، از مجموع شکایات رسیدگی شده که منجر به تخلف شده اند، 338 فقره در کارگروه های رسیدگی استانی منجر به مصالحه و جلب رضایت شاکیان شده است.

مدیر کل بازرسی ویژه و امور تعزیرات در مورد راه های مختلف و متفاوت برای ثبت و رسیدگی به شکایات هم توضیحاتی ارائه داد و اضافه کرد: به منظور نظارت های پیشگیرانه، رصد و پایش بازار، جلوگیری از افزایش قیمت کالا و خدمات و ایجاد آرامش روانی در جامعه، سامانه 124 به طور شبانه روزی آماده رسیدگی به شکایات مردمی و شناسایی واحد های متخلف مالی است و شهروندان در صورتی که احساس نمایند در خرید کالا و ارائه خدمات در حق آن ها اجحافی اجرا شده می توانند به وسیله مراجعه حضوری، شماره گیری ازطریق تلفن 124، نوشتاری، پست و پورتال سازمان حمایت WWW.cppo.ir نسبت به تنظیم شکایات خود اقدام نمایند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 2 مهر 1400 بروزرسانی: 2 مهر 1400 گردآورنده: mohsen-razani.ir شناسه مطلب: 633

به "رسیدگی به 14 هزار گزارش مردمی از تخلفات بازار در مردادماه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رسیدگی به 14 هزار گزارش مردمی از تخلفات بازار در مردادماه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید