تور دبی ارزان: علت تفاوت ساخت و ساز در کیش و دبی چیست؟

به گزارش وبلاگ راضانی، معاون سازمان منطقه آزاد کیش به دلایل تفاوت برج سازی در این جزیره نسبت به دوبی پرداخت و توضیحاتی را در این باره ارائه کرد.

تور دبی ارزان: علت تفاوت ساخت و ساز در کیش و دبی چیست؟

با تور دبی ارزان در زیباترین سواحل خلیج فارس استراحت کنید و شهری پر زرق و برق، بین‌المللی و پیشرفته را سیاحت کنید.

رامین افشاری با اشاره به پروژه های عمرانی منطقه آزاد کیش بیان نمود که در حال حاضر حدود 400 میلیارد پروژه فرودگاهی داریم که فرودگاه جزیره با ظرفیت 4.5 میلیون مسافر در سال که 44 هزار مترمربع مساحت دارد و سه میلیون و 400 هزار نفر آن مسافر داخلی و یک میلیون و 100 هزار نفر مسافر خارجی آن هستند یکی از موارد آن است.

افشاری اضافه نمود:

علاوه بر این ترمینال بین المللی و احداث باند جنوبی برای هواپیماهای پهن پیکر از دیگر طرح های مدنظر فرودگاهی در منطقه است که امیدواریم پروژه باند جنوبی تا سرانجام سال به اتمام برسد.

معاون عمرانی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به پروژه های بندرگاهی منطقه گفت که در جزیره کیش حدود 150 میلیارد تومان پروژه بندرگاهی داریم و 100 میلیارد تومان نیز مربوط به جزیره هندورابی است که امیدواریم تا سرانجام شهریور ماه بتوانیم پروژه بندرگاهی جزیره هندورابی را به اتمام برسانیم.

افشاری در ادامه به بحث زیرساخت ها اشاره و عنوان نمود:

در مقوله انتقال برق سه پست ایستگاه GIS ، 132 KW داریم که در حال ساخت و تجهیز است و قرارداد خرید پست های خارجی آن نیز به امضا رسیده است. این مسئله بحث بسیار جدی مربوط به انتقال نیرو در جزیره کیش است که مدنظر قرارگرفته است. بعلاوه یکی دیگر از پروژه های جزیره مربوط به مصلی است که در حال حاضر به بهره برداری رسیده و در مراحل سرانجامی تکمیل است.

معاون عمرانی منطقه سازمان آزاد کیش با بیان اینکه طی سه ساله اخیر 100هکتار پارک داخلی و ساحلی ایجاد شده است، گفت:

در جزیره کیش پارک داخلی وجود نداشت و همه پارک ها ساحلی بود، بنابراین 100 هکتار پارک اضافه شد که بخشی از آن ساحلی و بخشی از آن داخلی است.

افشاری در پاسخ به بحث تراکم در منطقه آزاد کیش و بالاترین حد ساخت وساز در این منطقه اظهار داشت:

در جزیره کیش با توجه به وجود فرودگاه در مرکز جزیره در بخش ساحل تا 75 متر ساخت وساز مجاز است و هرچه مرکز شهر نزدیک می شویم این ارتفاع کمتر می گردد اما در کل مخروط پروازی بین 50 تا 75 متر است، یعنی با توجه به محدودیتی که فرودگاه در مرکز جزیره ایجاد می نماید امکان ساخت وساز بیشتر از 75 متر وجود ندارد.

افشاری بعلاوه درباره انتقاد وارد شده به تفاوت برج سازی در شهری همچون دوبی نسبت به کیش توضیح داد که در این باره اصلا نباید قیاس کرد، چرا که دوبی لرزه خیز نیست و تمام سقف های آن ها فلت است و تیر ندارند؛ بنابراین با توجه به اینکه لرزه خیزی وجود ندارد و روی پهنه گسل قرار ندارند می توانند ساخت وسازهای متفاوت داشته باشند که ما از انجام آن محروم هستیم.

معاون عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش ادامه داد:

تقریبا تمام کشور روی پهنه لرزه خیزی قرار گرفته است و جزیره کیش نیز پهنه لرزه خیزی بالایی دارد. سازه ها در کیش بسیار فرق دارد.

افشاری در پاسخ به اینکه آیا در کیش تراکم فروشی وجود دارد یا خیر؟ گفت:

قطعا در کیش تراکم فروشی داریم، چرا که این بحث در تمامی شهرهای کشور وجود دارد و اگر کسی بخواهد خارج از ظرفیت پروژه اش ساخت وساز کند و پروژه بلندمرتبه بسازد قطعا احتیاج به خرید تراکم دارد.

افشاری بعلاوه در خصوص نگاه منفی موجود به تراکم فروشی در کلان شهرها و چگونگی این نگاه در جزیره کیش بیان نمود که موضوع جزیره کیش با سایر شهرها فرق می نماید. این جزیره از ابتدا طرح جامع داشته و خارج از طرح جامع نه زمین واگذار و نه تصمیمی اتخاذ می گردد؛ هرچند در کیش زمین ها بایر است و بافت های فرسوده وجود ندارد.

منبع: کجارو / خبرگزاری ایسنا
انتشار: 14 بهمن 1400 بروزرسانی: 14 بهمن 1400 گردآورنده: mohsen-razani.ir شناسه مطلب: 777

به "تور دبی ارزان: علت تفاوت ساخت و ساز در کیش و دبی چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور دبی ارزان: علت تفاوت ساخت و ساز در کیش و دبی چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید