14 مورد از برترین تفریحات آنتالیا که از دست دادنش به ضررتان است

به گزارش وبلاگ راضانی، مگر در کل جهان چند شهر را می توان پیدا کرد که همه چیزشان کامل باشد؟ سرگرمی، غذا، استراحت، لذت و… هر چیزی که به ذهنتان برسد! مگر چند شهر در جهان وجود دارد که مثل آنتالیا بیخ گوشمان باشد و همواره ما را به سمت خودش دعوت کند؟ به عنوان یک توریست واقعا ناشکری است که دست رد به سینه سرگرمیات آنتالیا بزنید. با این حال اگر هنوز هم شک دارید که این شهر با تمام مراکز سرگرمیی که دارد، برای شما کافی باشد، یا آخر این مطلب با ما همراه باشید. در این مطلب از مجله توریستی خبرنگاران زیروبم تمام نقاط شهر را تعیین کردیم تا نقطه تاریکی برای شما نباشد.

14 مورد از برترین تفریحات آنتالیا که از دست دادنش به ضررتان است

پارک های آبی آنتالیا کدام هستند؟

پارک آبی ریکسوس، آکوا و ددمان جزو مراکز سرگرمیی گردشگری آنتالیا هستند.

بازارهای آنتالیا کدام موارد هستند؟

بازار شنبه، ترا سیتی، مارک و توربان مارینا فقط تعداد اندکی از بازارهای آنتالیا هستند.

سرگرمیات آبی مختلف آنتالیا چه هستند؟

پاراسل، جت اسکلی، غواصی، فلای بورد، پارک های آبی، رفتینگ و… جزو سرگرمیات آبی آنتالیا به شما می فرایند.

فهرست موزه های آنتالیا چیست؟

موزه های آنتالیا شامل موزه باستان شناسی، خانه موزه آتاتورک، موزه مینی سیتی، موزه اسباب بازی و… می گردد.

1- گردش در لایه های فرهنگ با قدم زدن در موزه های آنتالیا

درست است که بیشتر مردم ایران آنتالیا را به عنوان شهری جهانگردی - سرگرمیی می شناسند، اما این شناخت ناقص چیزی از واقعیت مراکز مهم تاریخ شناسی این شهر کم نمی نماید. تاریخ یکی از اصلی ترین رشته های فرهنگی در ترکیه است و شما در هر شهری از این کشور قدم بگذارید، نُتی از دوران تاریخی را در آن می شنوید. پیشنهاد می کنم دیدنی موزه های شهر را در فهرست سرگرمیات آنتالیا داشته باشید.

- موزه باستان شناسی از سرگرمیات آنتالیا

هیچ وقت به این فکر نکنید که با بهانه های مختلف مثل خشکی فضای موزه یا خسته نماینده بودن آن، سراغ بازدید از موزه باستان شناسی آنتالیا نروید. این موزه هر آنچه را از عصر سنگ تابه حال بوده، به نمایش می گذارد.

  • تور آنتالیا
  • بلیط آنتالیا
  • هتل های آنتالیا

- موزه اسباب بازی، سرزمین عجایب آنتالیا

آیا چیزی درباره آلیس و سرزمین عجایب شنیده اید؟ موزه اسباب بازی نمونه واقعی آن در آنتالیا است. همواره که نباید بزرگسال ها موزه داشته باشند، گاهی نیز بهتر است بچه ها یا شاید کودک درون پدرومادرها از دیدنی اسباب بازی های قدیمی لذت ببرند.

- موزه مینی سیتی، شهر نیمه آنتالیا

اگر به من می گفتند که 15000 تومان بده و کل جاذبه های ترکیه را از نزدیک مشاهده کن با دست نه، با سر این کار را انجام می دادم. در موزه مینی سیتی ماکت هایی از تمام جاذبه های گردشگری، ساختمان ها و عمارت های بزرگ ترکیه ساخته شده که بازدید از آن خالی از لطف نیست. در این موزه می توانید در یک نگاه همه دیدنی های ترکیه را یک جا دیدن کنید.

- موزه خانه آتاتورک، زادگاه پدر ترکیه نو

شاید علاقه ای به آتاتورک نداشته باشید، اما من معتقدم باید با هر فکر و نظری آشنا شد. خیلی از مواقع دیدنی زندگی افراد از نزدیک می تواند ما را به فکر و رفتار آن ها نزدیک کند. اگر دوست دارید با آتاتورک پدر ترکیه نو آشنا شوید، سری به آپارتمان او که حالا رنگ و حال یک موزه را پیدا نموده، در آنتالیا بزنید.

- موزه زیر آب، مخصوص عاشقان زیر آبی

زیر آبی رفتن همواره سودمند است، مخصوصا وقتی هم ورزش می کنید هم دیدن. موزه زیر آبی آنتالیا برای کسانی مناسب است که عاشق زیر آبی رفتن هستند. من که فکر می کنم دیدنی سربازهای جنگی و اسکلت هواپیما ها به صورت زیر آبی همواره جواب است. پس حتما امتحانش کنید.

- موزه سونان اینان، عجیب مثل نامش

اگر از تحقیق و پژوهش درباره ریشه های هر فرهنگی لذت می برید، باید پیشنهاد کنم فرهنگ لباس و عقاید آنتالیا را در موزه سونان اینان دنبال کنید. موزه ای رنگارنگ از پارچه ها و لباس های زیبای دوران تاریحی مختلف که فرهنگ هر دوره را به خوبی به نمایش گذاشته است.

2- تجربه گلف کلاسیک از سرگرمیات آنتالیا

سرگرمی کلاسیک و اعیانی جهان گلف است. کمتر کسی را می توان یافت که به این جمله اعتقاد نداشته باشد، اما گلف واقعا یکی از سرگرمی های مجذوب نماینده و زیبای جهانست که می توان در سرگرمیات آنتالیا بهترین نوع آن را تجربه کرد. این شهر بهترین مراکز گلف را در منطقه خاورمیانه دارد؛ پس سری به سرتیترهای زیر بزنید و با سرگرمی پولدارها آشنا شوید.

- کلوپ گلف بلک، اصل جنس برای لوکس بازی

فرقی نمی نماید اهل گلف باشید یا نه، پایتان که به منطقه بلک آنتالیا برسد، با فوج فوج بازیکنان گلف روبه رو می شوید که خواه یاناخواه موجشان شما را هم به سمت بهترین زمین گلف آنتالیا یعنی کلوپ گلف می برد.

- PGA گلف آنتالیا، محلی برای آموزش و سرگرمی

اگر تا به امروز تجربه بازی گلف و چوب گلف دست گرفتن ندارید، پیشنهاد می کنم سری به PGA گلف آنتالیا بزنید. در این مجموعه جز زمین های اصلی، مشاوران حرفه ای، زمین های تمرینی و مسابقات آماتوری برگزار می گردد که برای مبتدی ها حرف ندارد.

- Pasha Course گلف، بدون هیچ محدودیتی

هرچند که ممکن است محکوم به بدبینی نسبت به کشور خودمان شوم، اما اهمیت و احترامی که خارجی ها به افراد دارای معلولیت جسمی می گذارند، حتما بیشتر از ما است. زمین گلف پاشا، شاهد از غیب این ماجراست. حتی این افراد هم می توانند در این زمین باکیفیت که نام بزرگ ترین طراح زمین های گلف (رابرت ترنت جونز) را هم یدک می کشد، بازی نمایند.

- کارایا گلف، اقامت دائمی مساوی بازی در بهترین زمین

شکی در این نیست که بهترین، کامل ترین و بی عیب ترین زمین گلف ترکیه کارایا گلف آنتالیا است. با این حال این مجموعه فقط 13 آگوست هر سال پذیرش دارد و درصورتی که مدت طولانی در این شهر هستید، می توانید از این جا بهره ببرید.

3- بازارهای آنتالیا به روایت تنوع

هر مقدار هم به فکر سرگرمی باشید، نمی توانید چشمتان را روی بازار های آنتالیا ببندید. بازارهای پُر زرق و برقی که خودشان از سرگرمیات آنتالیا حساب می شوند. اگر مسئولان حراست بازارها گیر نمی دادند به شخصه در بازارهای آنتالیا بازی رنگ شماری را امتحان می کردم. اما آن ها اجازه نمی دهند کسی وسط بازار بشیند و رنگ های موجود در مغازه ها را بشمارد.

- شنبه بازار، اجناس مقرون به صرفه و ساده

شاید تعجب کنید، اما زیاد هم عجیب نیست که در ترکیه شنبه بازار باشد. بله، بازاری سنتی با بساط و دادوبیداد فروشنده ها که می خواهند دست خالی سرصبحشان تا شب پُرپول باشد. منطقه لارا برپا آنتالیا، می تواند محلی باشد برای خرید اجناسی که فکرش را هم نمی کنید.

- پوشاک مارک آنتالیا از سرگرمیات آنتالیا

اگر اهل خرید اجناس ترک هستید و دنبال اثبات این که به آنتالیا رفته اید، پس حتما سری به این پاساژ بزرگ بزنید، چوناینجا اجناس ترکی را پیدا می کنید که حتما تضمین حرف شما می شوند. در این بازار قیمت ها مالی است و انصاف رعایت می گردد، بااین حال اگر زبان چربی دارید، روی قیمت اجناس چانه بزنید.

- ترا سیتی، لوکس در حد اعلا

اگر اهل لوکس بازی و خرید اجناس برند هستید، پیشنهاد می کنم سری به بزرگترین و بهترین مرکز خرید آنتالیا بزنید. در این جا هر برند معروفی که بخواهید هست. اینجا می توانید از نایک و لاکوست و بربری تا هوگو باس و ماسیمو دوتی را با چشمان خودتان ببینید. جز اجناس لوکس غذاهای برند جهان هم در طبقه چهار این مرکز خرید سرو می شوند.

راستی اگر خواستید شب هنگام به گردش بپردازید، سرگرمیات شبانه آنتالیا را بشناسید.

- توربان مارینا آنتالیا، خرید و سرگرمی با هم

قبل از خرید و سرگرمی و این داستان ها، حتما سری به محله کالیچی آنتالیا بزنید. در صورتی که وارد این محله شوید، خودبه خود بسمت مغازه های توربان مارینا هم می روید. با خروج از مغازه های رو به دریا این بازار، نسیم خنکی که از روی آب بلند می گردد، شما را به آب بازی هم دعوت می نماید. پس لذت سرگرمی و خرید را با هم بچشید.

4- اسب سواری در آنتالیا

از گذشته تا به امروز از اسب به عنوان یکی از حیوانات همراه انسان یاد می شد. در قدیم که به عنوان وسیله نقلیه و اکنون به عنوان یکی از سرگرمی های مجذوب نماینده. شما علاقه ای به اسب و اسب سواری دارید؟ جالب تر این که در اسلام هم پیامبر سفارش زیادی به اسب سواری و یادگیری این کار نموده است. هر چه هم مخالف این ورزش باشید، نمی توانید منکر مجذوب نمایندهیت سواری با این حیوان نجیب شوید. مراکز اسب سواری جزو مهمترین سرگرمیات آنتالیا محسوب می شوند.

- آموزشگاه اسب آنتالیا، سواری و آموزش

آموزشگاه و محلی بزرگ به وسعت 8.5 هکتار یکی از بزرگ ترین و بهترین آموزشگاه های اسب سواری در آنتالیا است. این مجموعه که امکانات زیادی هم برای سرگرمی دارد، برای برگزاری مرنام های خاص نیز خدمات می دهد.

- آموزشگاه اسب بینی کلیک، سواری بچه ها

آموزشگاه بینی کلیک یکی از معدود محل های سرگرمی در آنتالیا است که با استفاده از طبیعت تجربه ای ناب وخاص برای شما رقم می زند. به نظرم اسب سواری در دشت یا ساحل ساحل لذت خاصی برای همه داشته باشد، پس از تجربه آن شانه خالی نکنید.

5- آدرنالین بیشتر با سافاری با جیپ

برای درک سافاری و آن چیزی که در این تور تجربه می کنید، پیشنهاد می کنم سری به پیج ها یا گروه های آفرود بزنید تا متوجه شوید سافاری چیست و با آدرنالین خون شما چه کار می نماید. یکی از بهترین و بهترین سرگرمیات آنتالیا سافاری است. تجربه زیست در خودرویی که تمام راه های ممنوعه را با سرعت رد می نماید. سافاری و آفرود البته یک تفاوت بزرگ دارند و آن طبیعتی است که با خودرو در آن گشت می زنند. طبیعت سافاری سرسبز با رودخانه و دشت های سبز است که هوش از سر آدم می برند. آنتالیا به علت آب وهوایی که دارد، شرایط محیط زیستش شرایط به گونه ای است که می توانید با بهترین شرایط سافاری را تجربه کنید. در این شهر چند محل خوب برای سافاری هست که در ادامه معرفی می کنیم.

کِمِر، مقرون به صرفه تر از همه جا

طبیعت و منطقه کمر یکی از منطقه ها دورافتاده در آنتالیا محسوب می شوند. همین مسئله باعث شده تا قیمت سافاری در آن جا کمتر از دیگر مکان ها باشد. البته باید این نکته را بدانید که دورافتادگی از شهر در این جا به نفع کسانی است که منطقه ها بکر را دوست دارند. در سافاری کمر از جنگل و رودخانه های تمیزی عبور می کنید که کنارشان روستاییان زندگی می نمایند.

پارک کپرو کانیون، جیپ سواری در رود سبز

منطقه کپرو کانیون یا پارک ملی آنتالیا، منطقه ای سبز است. این منطقه به مقدار ای سبز است که گویی خدا رنگ دیگری روی بوم نقاشی نداشته تا در رنگامیزی آن استفاده کند. فقط با جیپ می توانید در این منطقه سافاری را تجربه کنید و هزینه آن نیز 40 دلار ناقابل است.

6- پرواز روی آب با پاراسل

پاراسلینگ، پاراگلایدر قایق، پاراگلایدر آب یا هر چیزی که بخواهید نامش را بگذارید فرقی نمی نماید، مهم لذت پرواز روی آب همراه با سرعت است. لازم به شرح نیست که چنین سرگرمیی فقط در شهرهای ساحلی انجام می گردد. پیشنهاد می کنم با پرواز روی دریای آب شور آنتالیا برای چند لحظه خودتان را جای مرغان دریایی فرض کنید.

در اغلب مجموعه های سرگرمیی کنار ساحل پاراسلینگ از سرگرمیات آنتالیا قابل انجام است. شما می توانید سری به ساحل های سرگرمیی آنتالیا بزنید تا با تعداد زیادی از مجموعه های سرگرمیی مخصوص این کار روبرو شوید.

7- پاراگلایدر لذت پرواز به جای عقاب

پاراگلایدر سواری یا چتربازی یکی از مهیج ترین سرگرمیات آنتالیا محسوب می گردد. این شهر که تپه های مرتفع زیادی دارد، محل مناسبی برای این ورزش مهیج است تا کمی رگ های شما را با تلاطم همراه کند. پاراگلایدر برعکس دیگر سرگرمی ها ربطی به دریا ندارد و بیشتر باید در منطقه ها مرتفع انجام گردد، اما درصورتی که پرواز روی دریا باشد حس و حال دیگری دارد.

- تاهاتالی، مرتفع و زیبا برای پرواز

کوهستان تاهاتالی در کِمِر آنتالیا یکی از بهترین منطقه ها برای این ورزش است. من از فکرِ دیدنی نوک کوه های این منطقه آن هم با چتر و از بالا، خونم به جوش می آید دیگر چه برسد که بخواهم واقعا تجربه اش کنم.

- بلک، پرواز روی گنج سرگرمی از سرگرمیات آنتالیا

سر نخ تمام سرگرمی های دریایی و غیر آبی آنتالیا را که بگیرید، ته همه آن ها حتما به منطقه بلک می رسد. این منطقه در چتربازی هم ید طولایی دارد و حسابی سر شما را گرم می نماید.

8- بالا و پایین رفتن فقط رفتینگ آنتالیا

رفتینگ یا موج سواری در رودخانه یکی از معدود سرگرمی های مهیج و البته کمی خطرناک است که با همراهی استاد و متخصص های زیادی انجام می گردد. بین سرگرمیات آنتالیا رفتینگ هواداران زیادی دارد و البته به لطف موقعیت و بافت طبیعی آنتالیا این سرگرمی در آن به وجود آمده است. با تجربه رفتینگ دیگر دلتان به کمتر از آن راضی نمی گردد.

قایق سواری روی آب های خروشان رودخانه اطراف آنتالیا حس ترس را در شما زیاد می نماید و البته تفاوت رفتینگ همین جا است. ترسی همراه با موقعیت خطرناک را تجربه می کنید که درواقع با مربی کارکشته، کنترل شده و از بروز حادثه جلوگیری می گردد. در رفتینگ بیشتر از اینکه نگاهتان به آب های سفید زیرپایتان باشد، پیشنهاد می کنم جیغ بکشید و به چشم انداز های اطرافتان نگاه کنید.

9- یک آب تنی جانانه در پارک های آبی

پس از توسعه امکانات سرگرمیی در شهرهای ساحلی یکی از معروف ترین سرگرمیات آنتالیا پارک های آبی آن جا شد. در این شهر چندین پارک آبی ساخته شده که از آن ها به عنوان مهم ترین مراکز سرگرمیی آنتالیا یاد می گردد.

- آکوا، کامل ترین پارک آبی

پارک آبی آکوا، کامل ترین پارک آبی در آنتالیا و یکی از معدود جاذبه های گردشگری این شهر است که هر چه آن جا باشید تکراری نمی گردد. در این پارک می توانید لذت بی نهایت سرگرمی را تجربه کنید.

- پارک آبی ریکسوس، لوکس و دوست داشتنی در بلک

باز هم منطقه بلک آنتالیا، بازهم جاذبه های سرگرمیی و بازهم یک شعبده نو از شیک ترین منطقه خاورمیانه. کمتر پیش می آید بتوانید یک پارک آبی به وسعت و کیفیت ریکسوس را تجربه و در آن سرگرمی کنید. پس اگر راهی منطقه بلک شدید، سرسره بازی این پارک را از دست ندهید.

اگر تا اینجا آمده باشید حتما بازدید از آکواریوم آنتالیا برایتان لذت بخش خواهد بود.

10- زیر آبی اصولی در مراکز غواصی آنتالیا

همواره شهرهای ساحلی به علت سرگرمی هایی که در جاهای دیگر نبوده است، مورد توجه جهانگرد ها هستند. یکی از آن ها بدون شک غواصی است. خدایی، شنا بین ماهیان و گونه های گیاهی که همواره پشت شیشه تلویزیون آن ها را مشاهده می کنیم، لذت بخش است.

اصلا بعد از شناختن این مکان ها حتما کمی هم در خصوص جاهای دیدنی آنتالیا بخوانید و ببینید که چه برنامه ای می توانید برای خودتان بچینید.

- غواصی در Stingray، همراه با انواع امکانات

بین مجموعه های غواصی در آنتالیا، Stingray به عنوان مرجع شناخته می گردد. اگر از آب می ترسید یا چندان به شنا مسلط نیستید، پیشنهاد می کنم سری به این مجموعه بزنید تا پدر و مادرتان غواصی زُبده تحویل بگیرند.

برای آب دوستان یک پیشنهاد ویژه هم دارم؛ در جزیره موش آنتالیا کلی سرگرمی آبی در چشم انداز ای خیره نماینده است.

- غواصی در Dolphin Dive، با مدارک معتبر

اگر دنبال غواصی سرگرمیی نیستید و بیشتر برای گواهی های معتبر بین المللی به کلاس غواصی می روید، پس راهی دلفین دایو شوید. این مجموعه هر نوع مدرک که بخواهید دارد و هر مدرکی را با تخصص کامل به شما ارائه می دهد.

اهل سرگرمیات آبی هستید؟ پس حتما از سرگرمیات آبی آنتالیا بهره ببرید.

مرکز غواصی آنتالیا، مرجع تمام مراکز

پیر می کده غواصان را می توانید در مرکز غواصی آنتالیا ببینید. مجموعه قدیمی که از سال 1995 با بهترین گواهی ها کار خود را آغاز کرد و هم اکنون نیز با بیشترین امکانات و خدمات ادامه می دهد.

اگر خیلی اهل آب تنی هستید سری به پارک های آبی آنتالیا بزنید.

11- تاریخ آنتالیا، زیباتر از سرگرمیات آنتالیا

نوبتی هم باشد بین تمام سرگرمیات آنتالیا باید سروقت دیدنی جاذبه های تاریخی برویم. شهر آنتالیا جاذبه های گردشگری کم ندارد و باید برای مشاهده آن ها کمی وقت بگذارید. این شهر برای آن هایی که عاشق تاریخ هستند، یک بهشت برین است.

- کالیچی، محله قدیمی شهر

همه شهرهای بزرگ روزی محله ای کوچک بودند. کالیچی همان محله کوچک آنتالیا است با هزاران جاذبه ریز و درشت که باید با سکوت و قدم زدن در پس کوچه هایش آن ها را مشاهده کرد. کالیچی شهری برای لمس تاریخ است.

- دروازه هاردریان، ورودی با عظمت شهر

دروازه بزرگ آنتالیا یا دروازه هاردریان، یکی از جاذبه های گردشگری - تاریخی این شهر است که هر چه از آن جا و داستان هایش بشنویم، کم است. درصورت مشاهده آن حتما داستانش را هم از راویان محل بپرسید تا بازدیدتان کامل گردد.

منار شکسته، خسته از دوران و مسائل زمانه

یکی از معدود بناهای تاریخی آنتالیا که هر نوع بلایی که نام ببرید، سر آن آمده، اما هنوز پابرجاست همین منار شکسته است. این منار تاریخی دور و درازی را از سر گذرانده و یکی از تاریخی ترین بناهای این شهر است.

اسپندوس، آمفی تئاتر بزرگ از رومیان فاتح

یکی از یادگاری های بزرگ رومی ها در آنتالیا آمفی تئاتر یا همان استادیوم های بزرگی است که امپراتورهای بزرگ روم برای سرگرمی خود می ساختند. هنوز هم بعد از صدها سال عظمتش مو بر پوست آدم راست می نماید.

12- به کالیچی سفر کنید

بهتر است از کلمه بافت تاریخی برای این منطقه از شهر استفاده کنیم تا خیلی خوب متوجه اهمیت و شرایط آن شوید. تا به امروز به یزد و محله های قدیمی آن رفته اید؟ همه دیوارها یک شکل و یک رنگ، کاه گلی هستند. محله کالیچی آنتالیا نیز به همین روال فقط با مواد مرسوم در ترکیه ساخته شده است.

سقف های شیروانی نارنجی و دیوارهای سنگی سیاه این محله بیشتر آدم را یاد انیمیشن رابین هود می اندازد. پیشنهاد می کنم اگر در این محله قدم گذاشتید سری هم به کافه های دنج و ساحل قدیمیش بزنید که بیشتر پاتوق پیرمردهای بازنشسته و جهانگرد های مات ومتحیر است.

اگر اهل جاهای تاریخی هستید مطمئنم از قلعه رومی آنتالیا خوشتان می آید.

جاذبه های دیدنی کالیچی از سرگرمیات آنتالیا

  • کافه های قدیمی و سنتی در کوچه های محله
  • مسجد مهمت پاشا
  • قلعه ساحلی کالیچی

13- هیجان خالص در شهربازی آنتالیا

شهر بازی قدیمی و البته مجذوب نماینده آنتالیا فقط اکتور لونا پارک است. شهر بازی مجذوب نماینده و هیجان انگیز که سال 1996 ساخت آن کامل و به عنوان یکی از بهترین سرگرمیات آنتالیا شناخته شد. این شهربازی انواع دستگاه های مجذوب نماینده و مهیج که سر شما را به طاق آسمان می کوبد را دارد که فقط هَل مِن مُشاخص، می طلبند.

  • تور آنتالیا از مشهد
  • تور لحظه آخری آنتالیا
  • تور آنتالیا 3 شب و 4 روز
  • تور ترکیه
  • تور ترکیه مقرون به صرفه
  • تور استانبول

مراکز سرگرمیی آنتالیا به همین شهربازی ختم نمی شوند، اما حُسن خِتام همه آن ها این پارک بزرگ است. زمان ورود به شهربازی برای ده دستگاه مقدار 30 لیر ترکیه گرفته می گردد. اگر این ده بازی را رفتید و نای سرگرمی دوباره را داشتید، باید 30 لیر دیگر برای ده دستگاه بپردازید. البته این قیمت ها برای سال 1400 هستند.

14- غذای آنتالیا نقطه ظعف همه مسافران

غذا نقطه اشتراک همه مسافرانی است که راهی آنتالیا می شوند. شاید خیلی از آن ها منطقه ها تاریخی را دوست نداشته باشند، شاید برخی ها مراکز خرید آنتالیا را دوست نداشته باشند، اما نیست کسی که غذا دوست نداشته باشد.

- شکم گردی غذاهای دریایی از سرگرمیات آنتالیا

درست است که یکی از بخش های اصلی غذاهای مدیترانه ای غذاهای دریایی است، اما همه جای ترکیه غذای رستوران های دریایی بندر قدیمی آنتالیا را نمی پزند. تازگی، تنوع و طعم لذیذ جزو بهترین ویژگی های این غذاها است که حتما امتحانشان کنید.

- شهر قدیمی غذاهای سنتی آنتالیا

رستوران را در کوچه پس کوچه های کالیچی امتحان کنید. نهار و شامی سنتی با تزیین بشقاب های چشم نوازشان همان رنگارنگی استانبول را پیش چشمان شما در بشقان به نمایش می گذارند.

- فست فود فقط ناحیه مدرن آنتالیا

بین همه محله های مجذوب نماینده برای غذا خوردن برای آن هایی که خاص و سنتی دوست دارند، اجازه دهید تا منطقه مدرن شهر را هم برای فست فود دوست ها بگذاریم. رستوران های نو یا بین المللی بیشتر در محل های مدرن شهر حضور دارند و منتظر سفارش شما هستند.

از سرگرمیات آنتالیا را شناختید؟

به نظر اغلب کارشناسان مجله گردشگری خبرنگاران که همه دستی بر آتش گردشگری دارند، آنتالیا یکی از بی نظیرترین مقاصد سفری در طول سال های اخیر بوده است. بااین حال همه آن ها اتفاق نظر دارند که با مطالعه یک یا دو مطلب و مشاهده عکس سرگرمیات آنتالیا هیچ وقت لذت سقوط از رودخانه در رفتینگ و پرواز با پاراسل را نمی فهمیم؛ دروغ هم نیست.

پیشنهاد می کنم اگر قبلا به این سفر رفته اید، تجربه خود را با ما نیز به اشتراک بگذارید یا اگر نظری درباره مراکز سرگرمیی آنتالیا و بازار های آنتالیا مد نظرتان هست حتما آن ها را به ایمیل خبرنگارانیی ها ارسال کنید تا با تحقیق و ارائه آن به شما مقصد درستی برای سفر خارجیتان پیشنهاد کنیم.

منبع: علی بابا
انتشار: 7 خرداد 1401 بروزرسانی: 7 خرداد 1401 گردآورنده: mohsen-razani.ir شناسه مطلب: 878

به "14 مورد از برترین تفریحات آنتالیا که از دست دادنش به ضررتان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "14 مورد از برترین تفریحات آنتالیا که از دست دادنش به ضررتان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید