چطوری با ماشین شخصی بریم کیش؟

به گزارش وبلاگ راضانی، هنگام سفر به کیش، گزینه های مختلفی وجود دارد. می توانید یک بلیط هواپیما کیش خریداری نموده و راهی کیش شوید، می توانید هم سوار ماشین شخصی خودتان شده و راه بیفتید. روش تهیه بلیط هواپیما که معین است؛ در این میان سوالی که پیش می آید این است که چطوری با ماشین شخصی بریم کیش؟ در ادامه این نوشته می خواهیم به آنالیز دقیق این موضوع بپردازیم.

چطوری با ماشین شخصی بریم کیش؟

کیش را بیشتر بشناسیم

کیش جزیره ای تفریحی است که در خلیج فارس و در سواحل جنوبی کشور قرار گرفته. این جزیره یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری در ایران است و با سواحل زیبا، صخره های مرجانی و آب های شفافش شناخته می گردد.

امروزه کیش شهری مدرن و دنیای با طیف وسیعی از جاذبه ها برای بازدیدنمایندگان است. علاوه بر سواحل و ورزش های آبی، این جزیره دارای چندین مرکز خرید، موزه و پارک تفریحی است. یکی از معروف ترین جاهای دیدنی کیش، کشتی یونانی است، یک کشتی باری بزرگ که در سال 1966 در ساحل جزیره به گل نشست.

این جزیره مرجانی به خرید بدون عوارض گمرکی معروف است و طیف وسیعی از کالاها با قیمت های پایین در دسترس هستند. بازدیدنمایندگان می توانند همه چیز را از لوازم الکترونیکی و لوازم خانگی گرفته تا لباس و جواهرات با قیمتی مناسب در کیش پیدا نمایند.

چرا ماشین شخصی را برای سفر به کیش انتخاب کنیم؟

سفر با وسیله نقلیه شخصی بجای خرید بلیط کیش می تواند مزایای زیادی داشته باشد. داشتن ماشین شخصی در کیش می تواند سفر و گشت و گذار در جزیره را با سرعت دلخواه شما آسان تر کند. این گونه شما لازم نیست نگران حمل و نقل عمومی یا کرایه ماشین باشید.

بعلاوه آوردن ماشین شخصی خود به کیش می تواند ارزان تر از اجاره ماشین در جزیره باشد، به خصوص اگر قصد دارید برای مدت طولانی اقامت داشته باشید. از قلم نیاندازید که ممکن است احساس راحتی بیشتری در رانندگی با ماشین شخصی خود داشته باشید. چرا که از قبل با آن آشنا هستید.

با ماشین شخصی خود، این استقلال را دارید که بدون اینکه به دیگران تکیه کنید یا یک برنامه تعیین را دنبال کنید، هر زمان که بخواهید به هر کجا که می خواهید بروید. اگر با تور کیش سفرمارکت همراه شوید احتمالا باید با برنامه و حمل و نقل تور پیش بروید اما می توانید با یک برنامه خوب از منطقه ها دیدنی کیش بازدید کنید.

نحوه سفر به کیش با ماشین شخصی

برای سفر با خودروی شخصی به کیش نکات مهمی وجود دارد که باید در نظر داشته باشید. کیش با کشتی از بندرعباس قابل دسترسی است. شما می توانید ماشین خود را به وسیله جاده یا قطار به بندرعباس منتقل کنید. پس از ورود به بندرعباس، می توانید با ماشین خود سوار کشتی کیش شوید. سفر با کشتی حدود 45 دقیقه طول می کشد. سپس می توانید خودروی خود را در کیش برانید.

به خاطر داشته باشید که کیش یک منطقه آزاد تجاری است و قوانین هدایت و رانندگی خاص خود را دارد که کمی با سایر نقاط کشور فرق دارد. بعضی از قوانین هدایت و رانندگی در کیش به توضیح زیر هستند:

· در کیش نیز مانند سایر نقاط ایران، خودروها در سمت راست جاده تردد می نمایند.

· بستن کمربند ایمنی برای رانندگان و سرنشینان در هنگام حرکت خودرو الزامی است.

· محدودیت سرعت در منطقه ها شهری به طور کلی 50 کیلومتر در ساعت (31 مایل در ساعت) است و در بزرگراه ها بسته به نوع وسیله نقلیه و شرایط جاده بین 70-110 کیلومتر در ساعت (43-68 مایل در ساعت) متغیر است.

· رانندگان ملزم به رعایت علائم هدایت و رانندگی از جمله چراغ هدایت و رانندگی هستند.

· سبقت فقط در سمت چپ جاده مجاز است و رانندگان باید قبل از سبقت راهنما بزنند.

· استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی غیرقانونی است مگر اینکه هندزفری داشته باشید.

· رانندگان باید همواره راه را به عابران پیاده بدهند و نباید در منطقه های که فقط عابران پیاده هستند پارک یا رانندگی نمایند.

· موتورسیکلت ها باید مجهز به کلاه ایمنی باشند و راننده و سرنشین هر دو باید هنگام سواری از کلاه ایمنی استفاده نمایند.

این ها بعضی از قوانین کلیدی هدایت و رانندگی در کیش هستند، اما توجه به این نکته لازم است که قوانین و مقررات محلی می تواند در طول زمان تغییر کند و همواره برترین کار این است که از آخرین قوانین و مقررات هدایت و رانندگی مقصد اطلاع داشته باشید. بعلاوه این مقررات ممکن است در بخش های مختلف کیش متفاوت باشد، پس بهتر است به محله ای که اجاره سوئیت کیش را انجام می دهید دقت کنید.

آیا فقط یک مسیر برای سفر به کیش با ماشین شخصی وجود دارد؟

تنها یک مسیر جاده ای برای رسیدن به جزیره کیش با ماشین شخصی شما وجود دارد. در واقع تنها راه رسیدن به جزیره کیش به وسیله جاده، بندرعباس است که در ساحل جنوبی ایران واقع شده است. می توانید از بزرگراه بندرعباس-کیش بهره ببرید؛ جاده ای که از بندرعباس تا پایانه کشتی ها در کیش امتداد دارد. پس از رسیدن به ترمینال کشتی در بندرعباس، می توانید ماشین خود را پارک نموده و با کشتی به جزیره کیش بروید.

توجه به این نکته لازم است که هیچ پل یا اتصال زمینی دیگری به جزیره کیش وجود ندارد، بنابراین کشتی تنها راه رسیدن به جزیره با ماشین شخصی است. اگر هم سفر دو مرحله ای یا سوار شدن به کشتی برای شما سخت است می توانید با یک بلیط ارزان کیش سفر نموده و در کیش ماشین اجاره کنید.

در کیش از کجاها دیدن کنیم؟

کیش جزیره ای زیبا با جاذبه های مختلف است. در ادامه بعضی از برترین مکان های دیدنی کیش آورده شده است:

· سواحل کیش: کیش به داشتن سواحل خیره نماینده با شن های نرم معروف است. از محبوب ترین سواحل این جزیره می توان به ساحل مرجان، ساحل مریم و جزیره ناز اشاره نمود.

· کشتی یونانی: کشتی یونانی یک کشتی باری است که در سال 1966 در ساحل جزیره به گل نشست.

· شهر زیرزمینی کاریز: کاریز شبکه ای از تونل ها و آبراهه های زیرزمینی است که بیش از 2500 سال پیش برای تامین آب ساکنان جزیره ساخته شده است. امروزه، کاریز یک جاذبه توریستی محبوب است که بازدیدنمایندگان می توانند در آن به گشت و گذار بپردازند و با تاریخ و معماری تونل ها آشنا شوند.

· پارک دلفین ها: پارک دلفین ها یک پارک دریایی است که بازدیدنمایندگان می توانند دلفین ها را ببینند و با آن ها ارتباط برقرار نمایند. بعلاوه دارای جاذبه های دیگری مانند آکواریوم، باغ پرندگان و پارک لاک پشت های دریایی است.

· بازار کیش: بازار کیش مرکز خریدی است که بازدیدنمایندگان می توانند کالاهای متنوعی از قبیل صنایع دستی، پوشاک، جواهرات و ادویه جات را در آن بیابند. این بازار یک مکان عالی برای خرید و تجربه فرهنگ محلی است.

· شهر باستانی حریره: حریره شهری باستانی است که زمانی مرکز پر رونق تجارت و بازرگانی بوده است.

· پارک پرندگان جزیره کیش: پارک پرندگان جزیره کیش میزبان گونه های مختلف پرندگان از سراسر دنیا است. بازدیدنمایندگان می توانند پرندگان را در زیستگاه طبیعی خود دیدن نمایند و با رفتار و عادات آن ها آشنا شوند.

به طور کلی، کیش ترکیبی عالی از زیبایی های طبیعی، تاریخ و جاذبه های مدرن است که مطمئناً هر بیننده ای را به وجد می آورد. شما می توانید با رزرو هتل کیش با قیمت های متنوع، اقامتی راحت و لذت بخش در جزیره کیش داشته باشید.

منبع: همگردی
انتشار: 27 اسفند 1401 بروزرسانی: 27 اسفند 1401 گردآورنده: mohsen-razani.ir شناسه مطلب: 1052

به "چطوری با ماشین شخصی بریم کیش؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چطوری با ماشین شخصی بریم کیش؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید