خبرنگاران دیدارهای معاون مطبوعاتی ارشاد در ترکیه برای تقویت همکاریهای رسانه ای

به گزارش وبلاگ راضانی، خبرنگاران- آنکارا- معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جمهوری اسلامی ایران روزجمعه با مراد کاراگوز مدیرکل دیپلماسی عمومی وزارت امورخارجه ترکیه دیدارو برلزوم همکاری رسانه ای منطقه ای به ویژه همکاری و همگرایی رسانه ای ترکیه، ایران، روسیه ودیگر کشورهای منطقه همانند جمهوری آذربایجان وعراق تاکیدکرد.

خبرنگاران دیدارهای معاون مطبوعاتی ارشاد در ترکیه برای تقویت همکاریهای رسانه ای

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

به گزارش خبرنگاران، محمد خدادی با اشاره به برادری و همسایگی ایران و ترکیه خواهان مراودات بیشتر دست اندرکاران امور رسانه ای دو کشور با هدف نزدیکی روابط و مناسبات بیشتر ایران و ترکیه درعرصه های مختلف شد.

وی با تاکید براینکه ارتباطات مستقیم بین مدیران رسانه ای دو کشور از بسیاری از سوء تفاهمات ممانعت می نماید، پیشنهاد ارتباط مستقیم بین مدیران رسانه ای دو کشور را داد که با استفبال طرف ترک روبرو شد.

کاراگوز نیز دراین دیدار که در آنکارا برگزار گردید، همزمانی سفر محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی و معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران را مایه خرسندی و گسترش همه جانبه روابط تهران و آنکارا دانست.

مدیرکل دیپلماسی عمومی وزارت خارجه ترکیه با اشاره به شیوع کرونا در سطح دنیا گفت: بدلیل عدم امکان مراودات مستقیم، ترکیه دیپلماسی دیجیتالی را به زبان های مختلف شروع نموده و آماده است در این زمینه تجربیات خود را در اختیار ایران قرار دهد.

خدادی که به دعوت رسمی ترکیه به این کشور سفر نموده است، پیش از این دیدار در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران با مدیران ارشد رسانه های سرشناس ترکیه دیدار و گفت وگو کرد.

دیدار با مدیرکل تی آر تی

به گزارش خبرنگاران، خدادی همچنین با ابراهیم ارن مدیرکل رادیو و تلویزیون دولتی ترکیه (تی آرتی) دیدار و با وی در باره راهکارهای تعمیق و تقویت هرچه بیشتر روابط ایران و ترکیه درهمه سطوح سیاسی، اجتماعی و فرهنگی و به ویژه در عرصه رسانه ای تبادل نظرکرد.

خدادی و ارن در این دیدار که درفضایی کاملا محبت آمیز و صمیمانه انجام گرفت، با تاکید بر اشتراکات تاریخی و فرهنگی و حسن همجواری ایران و ترکیه در باره همکاری دو جانبه و موثر بودن این همکاری در کشورهای ثالث گفت وگو کردند.

در این دیدار راهکارهای افزایش همکاری درعرصه رسانه ها از جمله برگزاری کارگاه های مشترک آموزش خبرنگار، استفاده از تجربیات و نظرات یکدیگر، فراوری محتوا و شروع سفرهای متقابل به منظور تبادل اطلاعات و تجربیات مورد بحث و آنالیز نهاده شد.

خدادی در نخستین روز از سفر به ترکیه با چاغتای اوزدمیر معاون مرکز ارتباطات ریاست جممهوری ترکیه هم دیدار و گفت وگو کرد.

دیدار با مدیرعامل آناتولی

براساس این گزارش معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشادی همچنین با شنول کازانجی مدیرعامل و متین موتان اوغلو سردبیر خبر خبرگزاری آناتولی دیدار و با آنان در زمینه روابط دو کشور در حوزه خبر و رسانه مذاکره کرد.

وی در این دیدار با تاکید بر لزوم افزایش نقش خبرگزاری های دو کشور در شناسایی فرهنگ ایران و ترکیه، گفت: ایران و ترکیه طی قرن ها دارای روابط نزدیکی با یکدیگر بوده اند و کشورهایی برادر هستند.

مدیرعامل خبرگزاری آناتولی در این دیدار با تشکر از خدادی برای شرکت در مراسم افتتاح دفتر این خبرگزاری در تهران، بر اهمیت گسترش همکاری خبرگزاری های دو کشور تاکید نمود.

منبع: ایرنا
انتشار: 14 اسفند 1399 بروزرسانی: 14 اسفند 1399 گردآورنده: mohsen-razani.ir شناسه مطلب: 303

به "خبرنگاران دیدارهای معاون مطبوعاتی ارشاد در ترکیه برای تقویت همکاریهای رسانه ای" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران دیدارهای معاون مطبوعاتی ارشاد در ترکیه برای تقویت همکاریهای رسانه ای"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید