فراوری محلول حساس آزمایشگاهی با یک دهم قیمت نمونه مشابه خارجی

به گزارش وبلاگ راضانی، یک شرکت دانش بنیان پیروز شد یک محلول حساس مورد احتیاج حوزه پزشکی را با قیمت 10 برابر ارزان تر از نمونه مشابه خارجی فراوری کند.

فراوری محلول حساس آزمایشگاهی با یک دهم قیمت نمونه مشابه خارجی

شهریار توکلی مدیرعامل شرکت دانش بنیان پرهام پژوهش ایساتیس، در این باره گفت: در فرآیند آزمایش های پزشکی دستگاهی وجود دارد به نام الکترو آنلایزر یا ise که از آن برای آزمایش ترکیب خون استفاده می گردد. اندازه گیری مواردی مانند پتاسیم، سدیم، لیتیم و کلر در خون با استفاده از این دستگاه انجام می گیرد.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان پرهام پژوهش ایساتیس، در ادامه اضافه کرد: بیمارستان ها و آزمایشگاه ها از جمله استفاده نمایندگان از این دستگاه هستند. غیر از ایران 5 کشور، آلمان، آمریکا، کره جنوبی، هند و چین این محصول را فراوری می نمایند، محصول ما از نمونه های باکیفیت حداقل 40 درصد ارزان تر است در حالی که همان کیفیت را دارا است.

توکلی ضمن اشاره به لزوم بومی سازی همه تجهیزات پزشکی ضروری در کشور، گفت: بر خلاف رقبای خارجی، ما خدمات پس از فروش گسترده ای ارائه نموده ایم و به مراکز درمانی تازه تاسیس 2 سال گارانتی می دهیم. همچنین برای استفاده از این دستگاه احتیاجمند یک محلول خاص هستیم. این محلول در بسته های 500 تا 700 سی سی از خارج از کشور وارد شده است و از قیمتی تا 2 میلیون تومان برخوردار است.

این فعال دانش بنیان اضافه کرد: این در حالی است که ما این محلول را با نرخ 200 هزار تومان عرضه نموده ایم، یعنی 10 برابر ارزانتر از نمونه مشابه خارجی، چون فراوری این دستگاه احتیاجمند فناوری پیچیده ای، است شرکت های کمی تمایل به ورود به این حوزه را داشتند. زیرا جواب این دستگاه تاثیر قابل توجهی در فرایند درمان بیمار دارد و در صورتی که دستگاه نتایج دقیقی ارائه ندهد، فرایند درمان دچار تزلزل میگردد. به همین دلیل واحد r&d ما در یک برنامه منسجم و مدت دار، توانست یک دستگاه بسیار باکیفیت فراوری کند.

وی همچنین گفت: در حال حاضر نیز در کوشش هستیم تا با فراوری دیگر محصولات این حوزه، بتوانیم سبد محصولات خود را متنوع تر سازیم و کشور را از واردات دیگر محصولات مرتبط با پزشکی و درمان، بی احتیاج سازیم.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 30 خرداد 1400 بروزرسانی: 30 خرداد 1400 گردآورنده: mohsen-razani.ir شناسه مطلب: 493

به "فراوری محلول حساس آزمایشگاهی با یک دهم قیمت نمونه مشابه خارجی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری محلول حساس آزمایشگاهی با یک دهم قیمت نمونه مشابه خارجی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید