تلفن همراه جایگزین کارت های اعتباری می گردد

به گزارش وبلاگ راضانی، ایرنا: چین از جمله کشورهایی است که بسرعت در حوزه ارائه خدمات عمومی بدون احتیاج به پول نقد یا کارت های اعتباری پیشرفت نموده و تغییرات زیادی در این زمینه در زندگی مردم ایجاد شده است؛ تغییراتی که به حذف کامل کارت بلیت و هر نوع کارت کاغذی و پول نقد منجر شده است.

تلفن همراه جایگزین کارت های اعتباری می گردد

در حال حاضر مردم چین برای خرید بلیت های هواپیما، قطار، اتوبوس و مترو از نرم افزارهای خاص در این خصوص استفاده می نمایند، اگرچه بعضی از این خدمات هنوز به خارجیان به طور کامل ارائه نمی گردد اما بیشتر مردم در چین اعم از شهروندان چینی و خارجی از بخش عمده ای از این مزایا برخوردارند.

علاقه مندان به این تکنولوژی های نو می توانند بلیت هواپیما را با نرم افزارهایی مانند ویچت یا علی پی در منزل، محل کار و هر جای دیگری خریداری نمایند. بلیت ها با این روش نیز به آسانی در دسترس است.

نکته بسیار مهمی که وجود دارد اینکه هر چقدر به زمان پرواز و حرکت قطارها نزدیکتر گردد بهای این بلیت ها نیز بالاتر می رود و بهتر است مسافران بسرعت خریدهای خود را انجام دهند.

مردم می توانند از این نرم افزارها برای خرید بلیت های اتوبوس و مترو نیز استفاده نمایند و زمانی که می خواهند وارد اتوبوس شوند تلفن های همراه را روی دستگاه های اسکنر قرار می دهند و درها به روی آنها باز می گردد.

پرداخت و شارژ قبض تلفن از دیگر خدمات دیجیتالی برای شهروندان چینی به وسیله نرم افزارهای تلفن همراه است. شهروندان چینی می توانند شارژ تلفن را بپردازند و پول قبض های آب و برق را پرداخت نمایند و آب و برق برای کارت های شارژ خریداری نموده و تاکسی کرایه نمایند.

آنها می توانند کارت های بنزین خود را هم با این نرم افزارها در هر جایی که هستند شارژ نمایند یا اینکه بدون معطلی با ارائه همین خدمات اینترنتی با خودروهای خود از ورودی های مخصوص وارد بزرگراه ها شوند و دیگر نیازی به پرداخت مستقیم عوارض بزرگراه ها ندارند، همه اینها از کارت های بانکی که در تلفن های همراه نصب نموده اند، کسر می گردد.

با استفاده از این نرم افزارها مشترکان می توانند چندین کارت بانکی را در تلفن های همراهشان قرار دهند و اگر یکی از کارت ها موجودیش تمام شد نرم افزار به طور اتوماتیک روی کارت دیگر می رود و هزینه را کسر می نماید و فوراً پیامی الکترونیکی مبنی بر اینکه برای نمونه این خرید شما باعث شد تا از حساب شما فلان مبلغ کسر گردد به مشترک می فرستد.

پ

منبع: برترین ها
انتشار: 26 مهر 1403 بروزرسانی: 26 مهر 1403 گردآورنده: mohsen-razani.ir شناسه مطلب: 1171

به "تلفن همراه جایگزین کارت های اعتباری می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تلفن همراه جایگزین کارت های اعتباری می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید