طراحی سایت: انگلیس نحوه نمایش کوکی های وب سایت ها و اپ ها را تغییر می دهد

به گزارش وبلاگ راضانی، به گزارش خبرنگاران به نقل از دیلی میل، کمیسیونر اطلاعات انگلیس معتقد است کاربران اینترنت باید بتوانند با یک کلیک تمام کوکی ها را قبول نمایند تا از نمایش بی خاتمه پیغام های پاپ آپ اجتناب گردد.

طراحی سایت: انگلیس نحوه نمایش کوکی های وب سایت ها و اپ ها را تغییر می دهد

جهت دریافت مشاوره خدمات طراحی سایت از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا توسعه وبسایت های حرفه ای را با بهترین قیمت از نماشو بخواهید.

طی یک جلسه مجازی سران G7، الیزابت دنهام کمیسیونر اطلاعات انگلیس پیشنهادی برای تغییر قوانین حریم خصوصی این کشور به اعضا ارائه نموده که موارد مختلفی را شامل می گردد از جمله آنکه یک وب سایت برای ذخیره کوکی ها چند بار پیغام درخواست نشان دهد. این کوکی ها اطلاعات کاربران را جمع آوری و تولید می نمایند. بنابراین باید پیغام پاپ آپی نشان داده می گردد تا در این باره از کاربران اجازه بگیرد.

دنهام معتقد است این ایده به افراد اجازه می دهد ترجیحات حریم خصوصی خود در مرورگرهای وب، نرم افزارها دستگاه ها را برای بلند مدت تنظیم نمایند. به این ترتیب احتیاجی نیست هربار که کاربر وارد وب سایتی می گردد روی یک پیغام پاپ آپ کلیک کند.

قوانین مربوط به کوکی ها بخشی کلیدی از مقررات عمومی حفاظت از اطلاعات اتحادیه اروپا (GDPR) است که در 2018 میلادی وارد مرحله اجرایی شد.

این قوانین بر شیوه جمع آوری اطلاعات خصوصی افراد نظارت می نماید. در این میان دولت انگلیس مشغول آنالیز قانون حفاظت از اطلاعات پس از خروج از اتحادیه اروپاست تا بتواند قوانین ارائه کند که به همکاری نزدیک تری با آمریکا در مورد اشتراک گذاری اطلاعات دست یابد.

در حال حاضر طبق قوانینGDPR سایت ها باید به کاربران اجازه دهند درباره فعالیت کوکی هایی تصمیم بگیرند که اطلاعات کاربران را تولید می نمایند و به اشتراک می گذارند.

با این وجود کمیسیونر اطلاعات انگلیس معتقد است کاربران از فرایندهای تکراری خسته هستند و احتیاج است مکانیسم ساده تری ایجاد گردد.

او در این باره می گوید: خستگی سبب می گردد مردم بیشتر از آنچه تمایل دارند اطلاعات شخصی شأن را فاش نمایند. از سوی دیگر تغییر این فرایند برای کسب وکارها و دیگر سازمان هایی که وب سایتی اداره می نمایند، مفید تر است زیر از هزینه ها می کاهد.

اجلاس های گروه G7 در کنار جلسات سازمان همکاری و توسعه مالی (OECD) و مجمع جهانی اقتصاد (WEF) برگزار می گردد.

سازمان های ناظر هرکدام از کشورها فناوری یا مورد خاصی را آنالیز می نمایند که احتیاجمند همکاری بیشتر است.

پیشنهاد انگلیس هم آن است که به جای تاکید حریم خصوصی به وسیله وب سایت ها یا سرویس های جداگانه، روی تنظیمات گسترده دستگاه ها تمرکز گردد. کمیسیونر اطلاعات انگلیس معتقد است این امر از لحاظ فناوری ممکن است و در راستای قوانین حفاظت از اطلاعات است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: mohsen-razani.ir شناسه مطلب: 618

به "طراحی سایت: انگلیس نحوه نمایش کوکی های وب سایت ها و اپ ها را تغییر می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی سایت: انگلیس نحوه نمایش کوکی های وب سایت ها و اپ ها را تغییر می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید