آمار کرونا در ایران 12 شهریور ، 125 بیمار در 24 ساعت گذشته جان خود را از دست دادند

به گزارش وبلاگ راضانی، به گزارش خبرنگاران، سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت، گفت: از دیروز تا امروز 12 شهریور 1399 و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، یک هزار و 858 بیمار جدید مبتلا به کووید19 در کشور شناسایی شد که یک هزار و 136 نفر از آنها بستری شدند.

آمار کرونا در ایران 12 شهریور ، 125 بیمار در 24 ساعت گذشته جان خود را از دست دادند

وی اضافه کرد: مجموع بیماران کووید19 در کشور به 378 هزار و 752 نفر رسید.

لاری گفت: متاسفانه در طول 24 ساعت گذشته، 125 بیمار کووید19 جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به 21 هزار و 797 نفر رسید.

به گفته وی، خوشبختانه تا به امروز 326 هزار و 801 نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان ها ترخیص شده اند.

سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: 3693 نفر از بیماران مبتلا به کووید19 در شرایط شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

وی همچنین گفت: تا به امروز سه میلیون و 281 هزار و 961 آزمایش تشخیص کووید19 در کشور اجرا شده است.

لاری اضافه کرد: همچنین بر اساس آخرین اطلاعات کرونا در کشور، استان های تهران، مازندران، گیلان، قم، اصفهان، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، کرمان، خراسان شمالی، سمنان، یزد، زنجان و قزوین در شرایط قرمز قرار دارند.

وی درباره استانهای در شرایط هشدار نیز گفت: همچنین استانهای آذربایجان غربی، البرز، فارس، لرستان، هرمزگان، اردبیل، بوشهر، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی، مرکزی، ایلام، چهارمحال و بختیاری، گلستان و خوزستان در شرایط هشدار قرار دارند.

لاری در مورد شرایط بیماری در استان قزوین گفت: این استان به دلیل قرار داشتن در شاهراه اتصالی شرق به غرب و جنوب به شمال کشور، با مسائل و چالش های جدی در دوران همه گیری کرونا همراه بوده و از کوشش شبانه روزی پرسنل و کادر بهداشت و درمان در این استان تشکر می کنیم که این روزها مجاهدانه در خط مقدم مبارزه با این ویروس در حال خدمت رسانی هستند.

وی اضافه کرد: این استان پس از گذر از موج اول بیماری، از خردادماه نمودار موارد ابتلا و بستری مجددا فرایندی صعودی گرفت و علیرغم اینکه طی روزهای اخیر تا حدی از شدت فرایند صعودی کاسته شده، اما همچنان شرایط بیماری در اغلب شهرستان های استان حساس و شکننده است. در حال حاضر نیز شهرستان های قزوین و تاکستان در شرایط قرمز و بویین زهرا در شرایط هشدار بیماری قرار دارند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 293 مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان قزوین بستری و تحت درمان هستند که از این بین 59 نفر به دلیل شرایط بالینی نامناسب در بخش مراقبتهای ویژه تحت درمان قرار دارند، ابراز امیدواری کرد که با رعایت بیشتر پروتکلها و استفاده جدی تر و همگانی تر از ماسک توسط مردم شاهد خروج شهرهای این استان از شرایط قرمز و هشدار بیماری باشیم.

سخنگوی وزارت بهداشت ضمن ادای احترام به شهدای مدافع سلامت و تبریک فرا رسیدن روز بهورز گفت: مطمئنا توسعه سلامت در روستاهای میهن اسلامی مرهون دانش و زحمات خالصانه این سربازان گمنام و بی ادعای سلامت کشور است و ایثارگری های این عزیزان در محروم ترین و دورافتاده ترین مراکز بهداشتی و درمانی در ایام سخت همه گیری کرونا در تاریخ زرین این مرز و بوم ثبت خواهد شد.

منبع: ایسنا

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 25 مهر 1399 بروزرسانی: 25 مهر 1399 گردآورنده: mohsen-razani.ir شناسه مطلب: 27

به "آمار کرونا در ایران 12 شهریور ، 125 بیمار در 24 ساعت گذشته جان خود را از دست دادند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمار کرونا در ایران 12 شهریور ، 125 بیمار در 24 ساعت گذشته جان خود را از دست دادند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید