آلودگی تهران شبکه برقی را قطع می نماید؟

به گزارش وبلاگ راضانی، به گزارش خبرنگاران، تهران از دیروز، تبدیل به یکی از آلوده ترین شهرهای دنیا شده است. ذرات معلق زیر 10 میکرون با شاخص 500ppm در تهران شناسایی شد.

آلودگی تهران شبکه برقی را قطع می نماید؟

هواشناسی علت اصلی این آلودگی را خیزش گرد و خاک در جنوب کشور دانست. آلودگی، طبعا اثرات زیست محیطی تعیین دارد، اما دیگر مضرات این پدیده چیست؟

بعضی از مشترکان در شهرهای مرزی و جنوبی نگرانی هایی درباره شرایط برق داشتند. آن ها نگران بودند که خیزش باد شبکه برق رسانی در آن منطقه ها را دچار مشکلاتی کند.

حمیدرضا صالحی، رئیس سندیکای برق به خبرنگاران می گوید: بسیاری از پست های برق در خلیج فارس، از ایستگاه های گازی استفاده می نمایند و علت این کار هم خیزش ناگهانی گرد و غبار است. حالا ممکن است بعضی از استان های جنوبی ما که رطوبت دارند، دچار مشکلاتی شوند.

او ادامه می دهد: در جنوب کشور ایران، اقدامات خوبی در همین مورد انجام داده اند. بیشتر کارخانه ها هم ایستگاه های گازی دارند. این ایستگاه ها در مقایسه با ایستگاه های هوایی کمی گران تر هستند اما مشکلاتی از این قبیل را ندارند.

آلودگی برق کدام شهرها را قطع می نماید؟

مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق هم صبح امروز در همین مورد اظهار نظر کرد: اگر گرد و خاک از یک مقدار بیشتر گردد، شبکه تاب آوری لازم را نخواهد داشت.

این هشداری است که رئیس سندیکای برق هم به خبرنگاران داد. یعنی با تداوم شرایط فعلی ممکن است بعضی از استان های جنوبی، مشکلاتی در تامین برق استان خود داشته باشند.

صالحی بعضی از این استان ها را برمی شمرد: خوزستان، بوشهر و هرمزگان از این استان ها هستند.

او شرح می دهد: در جنوب کشور بخشی از ایستگاه ها گازی نیست اما قرار است از این به بعد همه ایستگاه های این منطقه، گازی گردد. حسن آن این است که دیگر در معرض هوا نیست و نگرانی بابت قطع برق در شرایط خاص از بین می رود.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 4 تیر 1401 بروزرسانی: 4 تیر 1401 گردآورنده: mohsen-razani.ir شناسه مطلب: 906

به "آلودگی تهران شبکه برقی را قطع می نماید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آلودگی تهران شبکه برقی را قطع می نماید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید