بازسازی ساختمان: شروع بازسازی سرای ایکی قاپیلی بازار تبریز در هفته جاری

به گزارش وبلاگ راضانی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان شرقی از شروع بازسازی سرای ایکی قاپیلی بازار تبریز در هفته جاری اطلاع داد.

بازسازی ساختمان: شروع بازسازی سرای ایکی قاپیلی بازار تبریز در هفته جاری

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

مرتضی آبدار، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان شرقی، ضمن اعلام خبر شروع بازسازی سرای ایکی قاپیلی بازار تبریز در هفته جاری، چنین اظهار کرد:

سرای ایکی قاپیلی بازار تبریز مورخ 19 اردیبهشت 98، دچار حریق و دالان های میانی و سقط فروشان درگیر آتش سوزی شدند، این حریق به همت آتش نشانان تلاشگر در کمتر از پنج ساعت اطفا شده و مراحل رسیدگی به این بخش از بازار تاریخی تبریز بلافاصله پس از آن شروع شد.

وی ادامه داد:

پس از اتمام مراحل اطفا، لکه گیری و بعلاوه، اعلام علت این حادثه ناگوار، کارشناسان پایگاه جهانی بازار و دفتر فنی اداره کل میراث فرهنگی استان در راستای انجام اقدامات اولیه بازسازی این سرا و دالان های میانی و سقط فروشان در محل حاضر شدند و نسبت به برآورد خسارات کالبدی و ارزیابی موارد مورد احتیاج برای شروع بازسازی اقدام کردند.

آبدار با اشاره به اینکه بازسازی سرای ایکی قاپیلی پس از عملیات آواربرداری، طی هفته جاری شروع خواهد شد، ادامه داد:

پس از اتمام عملیات آواربرداری به وسیله شهرداری تبریز، بازسازی این سرا با مشارکت کسبه از هفته جاری شروع و طی آن اقداماتی نظیر سبک سازی سقف، تقویت پایه ها، بازسازی قسمت های تخریب شده اعم از (طاق و گنبد) و تعمیر، بازسازی و اجرای درب، پنجره و... انجام خواهد شد.

آبدار در سرانجام با اشاره به اینکه جلسه های متعددی با هیئت امنا بازار تبریز طی چند هفته گذشته برگزار شده است، گفت:

در هفته های گذشته جلسات متعددی با هیئت امنا بازار تبریز در راستای پیشبرد اهداف بازسازیی و حفاظتی و بعلاوه آنالیز مسائل مطرح شده به وسیله کسبه تشکیل شد که در پی آن درصدد تامین احتیاجهای موجود و بعلاوه، هماهنگی های لازم با اصناف و کسبه بازار برای حفاظت هر چه بیشتر از این میراث جهانی خواهیم بود.

منبع: کجارو / میراث آریا
انتشار: 30 فروردین 1401 بروزرسانی: 30 فروردین 1401 گردآورنده: mohsen-razani.ir شناسه مطلب: 847

به "بازسازی ساختمان: شروع بازسازی سرای ایکی قاپیلی بازار تبریز در هفته جاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی ساختمان: شروع بازسازی سرای ایکی قاپیلی بازار تبریز در هفته جاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید