S9 فاو؛ رقیب چینی فراری و لامبورگینی

به گزارش وبلاگ راضانی، S9 با همکاری شرکتی به نام سیلک (Silk) ساخته شده که آمریکایی است، اما کارخانه اش در ایتالیا و در منطقه ای است که کارخانه های فراری، لامبورگینی و مازراتی در آن واقع شده است.

S9 فاو؛ رقیب چینی فراری و لامبورگینی

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

قرار است 99 دستگاه از S9 ساخته گردد

فاو (FAW) خودروساز دولتی چینی با عرضه مجموعه ای از مدل های جدید میخواهد در بازار ماشین های سوپر اسپرت با فراری و لامبورگینی رقابت کند.

اولین مدل از این مجموعه به نام S9 در نمایشگاه شانگ های رونمایی شد. S9 با همکاری شرکتی به نام سیلک (Silk) ساخته شده که آمریکایی است، اما کارخانه اش در ایتالیا و در منطقه ای است که کارخانه های فراری، لامبورگینی و مازراتی در آن قرار گرفته است. ماشین هایی که سیلک-فاو می سازد با نام هانگ کی فروخته می گردد که لوکس ترین مارک خودرو در چین است.

ماشین های سیلک-فاو را والتر داسیلوا، یکی از مشهورترین طراحان خودرو طراحی می نماید. آقای داسیلوا سابقه کار در آلفارومئو، لامبورگینی و آئودی را دارد و حدود ده سال به عنوان مدیر طراحی گروه فولکس واگن با شرکت های زیرمجموعه این گروه نظیر بوگاتی، بنتلی و پورشه کار نموده است.

S9 را مدیر طراحی پیشین گروه فولکس واگن طراحی نموده است

اطلاعات فنی S9 به طور رسمی منتشر نشده، اما گفته می گردد موتور هیبرید-الکتریکی ماشین 1400 اسب بخار نیرو دارد، حدبیشتر سرعتش 400 کیلومتر در ساعت است و سرعتش در کمتر از دو ثانیه از صفر به 100 کیلومتر در ساعت می رسد.

قرار است تنها 99 دستگاه S9 ساخته گردد. فراوری ماشین از سال آینده شروع می گردد و علاقه مندان می توانند از تابستان سال جاری آن را پیش خرید نمایند. قیمت ماشین به طور رسمی اعلام نشده، اما پیش بینی می گردد حدود ده میلیون یوان (حدود یک میلیون و 500 هزار دلار) باشد.

سیلک و فاو قرار است بیش از یک میلیارد دلار و 200 میلیون دلار در شرکت مشترک خود سرمایه گذاری نمایند و ساخت سه مدل دیگر را در برنامه دارند. سیلک هفته گذشته اعلام نمود که آمادئو فلیسا، مدیر سابق فراری را هم به عنوان مشاور استخدام نموده است.

اولین مدل الکتریکی هوندا در چین سال آینده به بازار عرضه خواهد شد

هوندا اعلام نموده که تا سال 2040 استفاده از موتور های دیزل و بنزینی را متوقف نموده و همه محصولاتش الکتریکی خواهد شد. توشی هیرو میبه، مدیر جدید هوندا در اولین نشست خبری خود اعلام نمود که هوندا برای سریع تر کردن فرایند ساخت ماشین های الکتریکی با جنرال موتورز همکاری خواهد نمود.

هوندا چند روز پیش اولین مدل الکتریکی خود برای بازار چین را در نمایشگاه شانگ های رونمایی کرد. دومین خودروساز عظیم ژاپن اعلام نموده که در پنج سال آینده ده مدل الکتریکی به محصولاتش اضافه می نماید و تا سال 2050 فراوری دی اکسید کربن توسط هوندا به صفر خواهد رسید.

هوندا اولین شرکتی نیست که قرار است موتور های درون سوز را کنار بگذارد. بیشتر کارخانه های عظیم برنامه هایی مشابه اعلام نموده اند، اما برعکس هوندا بیشتر آن ها کماکان استفاده از قوای محرکه هیبرید را ادامه خواهند داد که ترکیبی از موتور الکتریکی با یک موتور بنزینی یا دیزل است.

هوندا علاوه بر موتور الکتریکی، ساخت ماشین های هیدروژنی را هم به طور جدی دنبال می نماید. در برنامه این شرکت قرار است تا سال 2030، چهل درصد از ماشین های هوندا در آمریکای شمالی و چین هیدروژنی یا الکتریکی باشد. سهم ماشین های هیدروژنی و الکتریکی هوندا تا سال 2035 در این دو بازار به 80 درصد می رسد.

اولین مدل های الکتریکی هوندا در بازار آمریکا بر روی پلتفرم جنرال موتورز ساخته می گردد و در سال 2024 به بازار خواهد آمد. میبه همچنین اعلام نمود که هوندا برای ساخت ماشین های الکتریکی و فن آوری خودران در شش سال آینده پنج تریلیون ین (46 میلیارد دلار) سرمایه گذاری خواهد نمود.

لینکلن زفیر با توجه به سلیقه خریداران چینی طراحی شده است

لینکلن با نمایش یک کانسپت در شانگ های از فراوری یک سدان جدید تا انتها سال جاری اطلاع داد. لینکلن که زیرمجموعه لوکس کارخانه فورد است، فروش مدل های سدان را در آمریکا متوقف نموده است. اما این ماشین ها در چین همچنان پرهوادار است و این شرکت نمی خواهد به راحتی بازار را به خودروسازان لوکس آلمانی واگذار کند.

لینکلن زفیر (Zephyr) نامش را از یکی از مدل های مشهور لینکلن در دهه سی و چهل میلادی گرفته است. کارخانه آمریکایی حرفی درباره قوای محرکه زفیر نزده، اما به احتمال زیاد ماشین هیبرید یا کاملا الکتریکی خواهد بود.

ماشین به عنوان یک کانسپت معرفی شده، اما به نظر می رسد با طرح نهایی تفاوت زیادی نداشته باشد. طراحان لینکلن جلوپنجره و چراغ های جدیدی برای زفیر طراحی نموده اند، اما ظاهر ماشین هنوز شبیه به دیگر مدل های کارخانه است.

از جمله تفاوت ها، چراغ باریکی است که روی جلوپنجره کشیده شده است؛ طرحی که احتمالا در مدل های دیگر لینکلن هم استفاده خواهد شد.

اتاق ماشین با الهام از ایده ای ساخته شده که لینکلن آن را پرواز بی صدا نامیده است

اتاق زفیر با ایده ای طراحی شده که لینکلن آن را پرواز بی صدا نامیده است. داشبورد به رسم بیشتر ماشین های لوکس جدید سراسر با نمایشگری عظیم پوشانده شده است. کنسول وسط ماشین با ترکیب چرم و چوب تزیین شده و روی سطح چوبی دگمه هایی لمسی قرار گرفته است که تا ماشین روشن نباشد دیده نمی شوند.

لینکلن می گوید ماشین را با توجه به سلیقه خریداران چینی طراحی نموده است و فعلا قرار نیست آن را در آمریکا بفروشد.

شاسی بلند ایووس در نمایشگاه شانگ های رونمایی شد

زفیر تنها ماشینی نیست که فورد برای بازار چین طراحی نموده است. این شرکت در شانگ های یک شاسی بلند جدید به نام ایووس (Evos) رونمایی کرد که به گفته کارخانه توسط چینی ها و برای چینی ها ساخته شده است.

فورد دو سال پیش با هدف رونق دادن به کسب وکارش در چین استراتژی تازه ای در پیش گرفته و این ماشین اولین محصول این استراتژی است. ماشین با یاری طراحان چینی و با تمرکز بر سلیقه خریداران در عظیمترین بازار خودروی دنیا طراحی شده است.

شاسی بلند های اسپرت هوادار زیادی در چین دارند و خریداران چینی به تکنولوژی در ماشین اهمیت زیادی می دهند. به همین دلیل فورد علاوه بر نمایشگر 12.3 اینچی که روبروی فرمان قرار گرفته است، ایووس را به یک نمایشگر لمسی 27 اینچی با وضوح بالا مجهز نموده است.

جزییاتی درباره قوای محرکه ماشین منتشر نشده، اما به احتمال زیاد موتور ماشین هیبرید-الکتریکی خواهد بود.

نمایشگر 27 اینچی با وضوح بالا اطلاعات را به سرنشین و راننده نمایش می دهد

ایووس همچنین دومین مدل فورد است که به سیستم خودران بلو کروز (BlueCruise) مجهز است. با این سیستم راننده می تواند در بعضی عظیمراه ها دستش را از روی فرمان بردارد و ماشین رانندگی را برعهده می گیرد. این سیستم به طور مرتب راننده را رصد می نماید تا مطمئن گردد حواسش به جاده است.

همزمان با رونمایی ماشین در شانگ های شایعه شد که فورد قرار است این ماشین را به جای مدل های سدان خود در اروپا و آمریکا بفروشد. اما فورد این خبر را تکذیب نموده و اعلام نموده برنامه ای برای فروش ماشین خارج از چین ندارد. فورد به دلیل فروش کم، مدل های سدان را از محصولاتش در آمریکا و اروپا حذف نموده است.

منبع: فرادید
انتشار: 10 خرداد 1400 بروزرسانی: 10 خرداد 1400 گردآورنده: mohsen-razani.ir شناسه مطلب: 467

به "S9 فاو؛ رقیب چینی فراری و لامبورگینی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "S9 فاو؛ رقیب چینی فراری و لامبورگینی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید