BMW از قدرتمندترین خودروی خود با شتاب صفر تا صد 2.9 ثانیه رونمایی کرد

به گزارش وبلاگ راضانی، شرکت BMW از M5 CS 2022 که قدرتمندترین خودروی تولیدی این برند محسوب می گردد و دارای صفر تا 100 کیلومتر بر ساعت 2.9 ثانیه است، رونمایی کرد.

BMW از قدرتمندترین خودروی خود با شتاب صفر تا صد 2.9 ثانیه رونمایی کرد

پس از تصاویر لو رفته از جدیدترین خودروی BMW، انتظار می رفت که رونمایی رسمی از خودروی M5 CS این شرکت زیاد طول نکشد. اکنون ویژگی های این خودرو اعلام شده و می توان آن را قدرتمندترین خودروی این سری دانست.

BMW M5 CS 2022 به لطف پیشرانه دوقلوی توربوشارژر V8 قدرتی معادل 627 اسب بخار دارد و وزن کم، سیستم چهار چرخ متحرک M xDrive و دیفرانسیل Active M به آن سرعتی برابر با برابوس راکت 900 (Brabus Rocket 900) داده است. رسیدن از صفر تا 100 کیلومتر بر ساعت این خودرو تنها 2.9 ثانیه زمان احتیاج دارد و بنابراین نخستین خودروی سری M با شتاب گیری زیر 3 ثانیه است.

حداکثر سرعت این خودرو 305 کیلومتر بر ساعت است و طی 10.3 ثانیه سرعت آن از 0 به 200 کیلومتر بر ساعت می رسد. 2022 BMW M5 CS با قیمت 142 هزار 995 دلار در آمریکا دردسترس است و علاوه بر رنگ خاکستری براق Brands Hatch Grey، خریداران می توانند این خودرو را در رنگ های منحصربه فرد مات، مانند خاکستری مات Frozen Brands Hatch Grey و سبز یشمی مات Frozen Deep Green هم سفارش دهند.

با 1825 کیلوگرم، وزن این خودرو 70 کیلوگرم کمتر از M5 کامپتیشن (Competition) است. M5 CS جدید با ابعاد 5001x1903x1468 میلی متر همچنین دارای یاری فنرهای قدرتمند در محور جلو و عقب، کنترل دمپر بهینه شده، جعبه دنده اتوماتیک 8 سرعته و میله ضد غلت است و در مقایسه با M5 معمولی هم کف خودرو به سطح جاده نزدیکتر است. با 750 نیوتن متر، این خودرو همان حداکثر گشتاور M5 کامپتیشن را دارد. همچنین با مصرف سوخت 9.08 یک خودروی اسپرت به صرفه محسوب می گردد.

  • BMW M5 برقی با 1000 اسب بخار قدرت به جنگ تسلا و پورشه می رود

ظاهر خودرو با لهجه طلایی-برنزی که در اطراف جلوپنجره مشبک، نشان ها، دهانه هوای سری M و حتی چرخ های پرداخت شده 20 اینچی M با طراحی پره های Y شکل وجود دارد، بسیار چشمگیر است. علاوه بر این چراغ های لیزری جلوی BMW هنگام انتخاب نور پایین، نور بالا یا مه شکن، به یاد خودروهای مسابقه ای GT در گذشته، به جای سفید به رنگ زرد می تابند.

در خصوص کاپوت، شکاف جلو، درپوش آینه، بال عقب، دیفیوزر، درپوش محفظه موتور و صدا خفه کن ورودی، همه از پلاستیک تقویت شده با فیبر کربن (CFRP) ساخته شده اند و بعضی از عناصر، دارای فیبر کربن بی رنگ هستند. علاوه بر این، اگزوزهای اسپرت فولادی ضد زنگ و ترمزهای سرامیکی M Carbon با کالیپرهای قرمز به صورت استاندارد و طلایی به شکل اختیاری البته بدون هزینه اضافی ارائه می شوند.

فضای داخلی خودروی 2022 BMW M5 CS هم یکی از اسپرت ترین طراحی های BMW برای یک خودروی خیابانی را به نمایش می گذارد. این خودرو گنجایش چهار سرنشین را دارد و جایگاه های جلو از جنس M Carbon ساخته شده اند. چرم مشکی مرینو (Merino)، دوخت سرخ رنگ موجلو (Mugello)، نشان های روشن M برای جایگاه های جلو، طرحی کلی از پیست نوربرگ رینگ (Nürburgring) در تکیه گاه های سر، یک فرمان M Alcantara با پدهای تعویض دنده از جنس فیبر کربن، به علاوه یک پوشش سبک ثابت برای کنسول مرکزی همه نشان از روبه رو بودن با یک خودروی خیابانی اسپرت است.

اگرچه حداکثر سرعت چیزی است که همواره می توان آن را بهبود بخشید، اما از نظر شتاب گیری می توان گفت که این زمان تقریبا برابر با زمانی است که سری 5 G30 خواهد داشت. هرچند باید منتظر قدرت نمایی M5 CS در پیست درگ هم باشیم.

  • تصاویر لو رفته از BMW 4 Gran Coupe آمادگی برای فراوری را نشان می دهد

عکس ها: خودروی BMW M5 CS 2022

Credit: BMW

منبع: Auto Evolution

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 6 اسفند 1399 بروزرسانی: 6 اسفند 1399 گردآورنده: mohsen-razani.ir شناسه مطلب: 287

به "BMW از قدرتمندترین خودروی خود با شتاب صفر تا صد 2.9 ثانیه رونمایی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "BMW از قدرتمندترین خودروی خود با شتاب صفر تا صد 2.9 ثانیه رونمایی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید