کیسه پلاستیک در میادین میوه و تره بار و فروشگاه شهروند به تدریج حذف می گردد

به گزارش وبلاگ راضانی، مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران از اجرای آزمایشی طرح صندوق سبز از نیمه دوم سال اطلاع داد و گفت که این طرح در فروشگاه های شهروند و میادین میوه و تره بار شهرداری اجرا خواهد شد.

کیسه پلاستیک در میادین میوه و تره بار و فروشگاه شهروند به تدریج حذف می گردد

به گزارش خبرنگاران، شورای شهر تهران مصوبه ای مبنی بر کاهش تدریجی استفاده از کیسه های پلاستیکی در شهرداری تهران که در راستای همین مصوبه اجرای طرح صندوق سبز در دستور کار اداره محیط زیست و توسعه پایداری شهرداری تهران قرار گرفته است.

آن طور که مدیر کل این اداره عنوان نموده: استفاده از کیسه های پارچه ای در گام نخست در 6 میدان میوه و تره بار و 5 فرودشگاه شهروند در پنج پهنه مرکز به صورت آزمایشی اجرا شد. در راستای توسعه همین رویکرد طرح صندوق سبز مطرح و برای اجرای آن در هر پهنه (شمال، جنوب، شرق، غرب و مرکز) یک فروشگاه شهروند و میدان میوه و تره بار انتخاب شده است.

به گفته حلیا سادات حسینی فروشگاه و میدان های بزرگ و پرتردد برای اجرای طرح پیش بینی شده اند.

او با اشاره به ظرفیت سازمان های مردم نهاد در اجرای طرح صندوق سبز مطرح کرد: در تمام میادین میوه و تره بار و 3 فروشگاه شهروند از مشارکت سمن ها و از همراهی داوطلبان استفاده شده است. چرا که سعی داریم همه افرادی که دغدغه محیط زیستی دارند و می توانند در کارهای اجتماعی محور مشارکت نمایند به این موضوع ورود نمایند. استفاده از مشارکت مردمی برای ما خیلی مهم بود چون اگر مردم به مردم آموزش دهند، تاثیرگذاری بیشتری خواهد داشت.

به گفته این مقام مسئول با توجه به متفاوت بودن ماهیت خرید در میادین میوه و تره بار، هم سبدهایی برای خرید مواد پروتئینی پیش بینی شده و کیسه پارچه ای هم توزیع می گردد. براساس آمارها با اجرای طرح های محیط زیستی استفاده از کیسه های پلاستیکی حدود 13 درصد کاهش یافته است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 8 شهریور 1402 بروزرسانی: 8 شهریور 1402 گردآورنده: mohsen-razani.ir شناسه مطلب: 1116

به "کیسه پلاستیک در میادین میوه و تره بار و فروشگاه شهروند به تدریج حذف می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کیسه پلاستیک در میادین میوه و تره بار و فروشگاه شهروند به تدریج حذف می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید