کلوت های شهداد چشم اندازی ماورایی در دل لوت است

به گزارش وبلاگ راضانی، ایرنا/ براساس آخرین اخبار بدست آمده، کلوت های شهداد چشم اندازی ماورایی در دل لوت است.

کلوت های شهداد چشم اندازی ماورایی در دل لوت است

جغرافیا و اقلیم های متنوع ایران باعث شده کشورمان همیشه از ظرفیت های لازم برای توسعه انواع توریستی و جذب توریستان با علایق ویژه برخوردار باشد. در این میان باید از کویرها و بیابان ها به اسم یکی از جاذبه های منحصر بفرد و طبیعی ایران یاد کرد.

علی اصغر مونسان در حساب کاربری خود در اینستاگرام نوشت: بیابان های ایران از منظرهی بی بدیل و ظرفیت هایی کم نظیر برخوردارند و سالانه هزاران توریست داخلی و خارجی از این پهنه سوزان و اسرارآمیز کشورمان بازدید می نمایند و بیابان لوت یکی از این منطقه ها مهم و ارزشمند کشورمان بشمار می آید که در لیست میراث دنیای یونسکو هم ثبت شده است.

وزیر میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی اعلام کرد: کویر لوت به مثابه مجموعه ای عظیم و دیدنی از پدیده های شگفت انگیز بیابانی بوده و بازدید یا تحقیق در همین خصوص، تجارب ارزشمندی را در اختیار دنیاگردان، منجمان و علاقمندان محیط های بیابانی قرار می دهد.

کلوت های شهداد یکی از جاذبه های خاص بیابان لوت است که منظره ماورایی و زیبای آن سالانه توریستان بسیاری را به سمت خود جذب می نماید؛ این کلوت ها در طی هزاران سال پدیدار شده اند و با توجه به زیبایی خیره نماینده به اسم عارضه عظیم کلوخی، علاقمندان زیادی از سراسر دنیا دارند. نکته حائز اهمیت در مورد کلوت شهداد کرمان که آن را در سراسر دنیا بر سر زبانها انداخته است، معروفیت این منطقه به اسم یکی از گرمترین نقاط کره زمین است.

منبع: همگردی
انتشار: 7 مرداد 1400 بروزرسانی: 7 مرداد 1400 گردآورنده: mohsen-razani.ir شناسه مطلب: 565

به "کلوت های شهداد چشم اندازی ماورایی در دل لوت است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کلوت های شهداد چشم اندازی ماورایی در دل لوت است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید