چین درباره گوگل تحقیق می نماید

به گزارش وبلاگ راضانی، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، دولت چین مشغول زمینه سازی برای شروع تحقیقات آنتی تراست(ضدانحصار) درباره گوگل است. به گفته یک منبع مطلع این تحقیقات که احتمالا از ماه آینده میلادی شروع می گردد، سواستفاده گوگل از سلطه سیستم عامل اندروید بر رقبای بالقوه را آنالیز می نماید.

چین درباره گوگل تحقیق می نماید

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به این ترتیب چین نیز به فهرست کشورهایی اضافه می گردد که فعالیت های انحصارگرایانه در گوگل را آنالیز می نمایند.

البته شایان ذکر است اجرای این تحقیق با درخواست شرکت هواوی انجام می گردد. این امر نشان دهنده بالا دریافت تنش ها میان صنعت فناوری آمریکا و چین است.

طبق اطلاعات موجود از زمان اعلام محدودیت های تجاری آمریکا علیه هواوی در سال 2019، درآمد این شرکت 12 میلیون دلار کاهش یافته است.

از سوی دیگر دولت چین در حال حاضر مشغول تنظیم دوباره قوانین آنتی تراست خود است و همین امر چالش های بیشتری را برای گوگل ایجاد می نماید. زیرا علاوه بر اضافه شدن حوزه های جدید به قانون آنتی تراست، حداکثر جریمه قابل وضع برای شرکت ها نیز افزایش یافته است.

یک منبع ناشناس در این باره می گوید: البته چین اقدامات کشورهای دیگر درباره گوگل مانند پرسش از مدیران اجرایی را زیر نظر دارد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 15 آبان 1399 بروزرسانی: 15 آبان 1399 گردآورنده: mohsen-razani.ir شناسه مطلب: 66

به "چین درباره گوگل تحقیق می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین درباره گوگل تحقیق می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید