وقتی چین آهن را به ارزشمندترین کالای دنیا تبدیل می نماید

به گزارش وبلاگ راضانی، اقدامات چین باعث شده که طی روز های گذشته آهن به یکی از ارزشمندترین کالا های اساسی در دنیا تحویل گردد.

وقتی چین آهن را به ارزشمندترین کالای دنیا تبدیل می نماید

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، سنگ آهن با توجه به پیش بینی افزایش قیمت آهن در دنیا هم اکنون به یکی از پرنوسان ترین کالا های اساسی در دنیا بدل شده است.

به گزارش بلومبرگ، از آنجا که چین یکی از بزرگترین مصرف کنندگان سنگ آهن در دنیا به شمار می رود و از این طریق احتیاج بالای خود به فولاد را تأمین می نماید، قیمت سنگ آهن در پی خرید های این کشور فرایند افزایش خوبی را تجربه نموده و نه تنها از صف فروش بیرون آمده، بلکه طی روز های گذشته شاهد تشکیل صف های خرید برای این کالای اساسی بوده ایم.

طی 30 روز گذشته سنگ آهن در میان چند ده کالای اساسی پرمعامله در دنیا بیشترین نوسان را تجربه نموده است.

بخش قابل توجهی از فرایند رشد قیمت سنگ آهن در دنیا به خاطر چشم انداز اثرگذاری سیاست های دولت چین بر اثرگذاری تقاضای فولاد در این کشور بوده است.

توماس گوترز کارشناس مؤسسه کالانیش می گوید: از یک طرف چین می خواهد فراوری فولاد را کاهش دهد، اما از یک طرف دیگر نیز کوشش می نماید تا قیمت ها در این کشور را هم کنترل کند؛ از طرف دیگر چین دوباره می خواهد میزان سرمایه گذاری در این صنعت را پایین آورده، اما در عین حال میزان اشتغال در این صنعت را هم حفظ کند.

سیاست گذاری ها برای رسیدن به این اهداف چشم انداز بازار فولاد را یا بهبود می بخشد و یا بدتر می نماید.

چین در دوران پساکرنا شاهد بهبود خوب اوضاع مالی بوده و باعث شده تا شاهد ورود سنگین حجم فولاد به بازار این کشور در راستای سرمایه گذاری در زیرساخت های آن باشیم. به همین دلیل است که قیمت سنگ آهن نسبت به یک سال گذشته به دو برابر افزایش یافته است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 20 تیر 1400 بروزرسانی: 20 تیر 1400 گردآورنده: mohsen-razani.ir شناسه مطلب: 531

به "وقتی چین آهن را به ارزشمندترین کالای دنیا تبدیل می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وقتی چین آهن را به ارزشمندترین کالای دنیا تبدیل می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید