همه چیز درباره روستای اوزون گل در ترکیه

به گزارش وبلاگ راضانی، روستای اوزون گل | Uzungol در ترکیه

شمال ترکیه شهرهای ساحلی زیادی دارد که برای ما چندان شناخته شده نیستند اما کافیست نگاهی به عکس های طبیعت چشم نواز آن ها بیندازید تا برای سفر به سمت این شهرهای رویایی مشتاق شوید. یکی از مجذوب کننده ترین شهرهای منطقه دریای سیاه ترکیه، ترابزون است، شهری که روستایی بکر به نام اوزون گل را در خود جای داده است. روستای اوزون گل دریاچه ای مجذوب کننده و طبیعتی دلفریب دارد و مقصدی بکر و بی نظیر برای گذراندن تعطیلات است. می خواهیم درباره اوزون گل در ترکیه حرف بزنیم، در ادامه خبرنگاران را همراهی کنید.

همه چیز درباره روستای اوزون گل در ترکیه

کوه های سرسبز منطقه زیبای دریای سیاه در ترکیه جایی عالی برای بودن در میان طبیعت است، در این میان روستای اوزون گل در ترکیه به دریاچه بزرگ و زیبایش معروف است، دریاچه ای که در احاطه کوه هایی پوشیده از درختان واقع شده است. روستای تماشایی اوزون گل در ترکیه در فاصله 90 کیلومتری ترابزون واقع شده است و دریاچه و دره سرسبزش تبدیل به جاذبه ای رویایی برای گردشگرانی شده که می خواهند چند روزی را از هیاهوی شهری دور باشند و غرق در طبیعت و زندگی روستایی شوند. دریاچه اوزون گل زمانی شکل گرفت که ریزش کوه های اطراف، بستر رودخانه را به سدی طبیعی تبدیل کرد و دریاچه ای مجذوب نماینده را در میان کوه ها پدید آورد، دریاچه ای که این روستا را جذب و خواستنی نموده است. مه که معمولا این ناحیه را فرا می گیرد مجذوب نمایندهیت آن را بیشتر نموده و باعث شده که اینجا شبیه سوئیس ترکیه به نظر بیاید.

اوزون گل در لغت به معنای دریاچه طولانی ست و بدون شک یکی از زیباترین دریاچه های ترکیه ست. اندازه آب این دریاچه با توجه به فصل سال و اندازه ریزش ها متغیر است اما در تمام سال زیبایی های خاص خودش را دارد. در زمستان کوه های اطراف یکدست سفیدپوش می شوند و چشم اندازهای تازه ای را برای دریاچه می آفرینند. در کنار دریاچه مسجدی با معماری عثمانی می بینید که با پس زمینه کوه های سرسبز مجذوب نمایندهیت چشم اندازها را دوچندان نموده است. این مسجد سفید رنگ با دو مناره بلند و گنبد زیبا یکی از جالب توجه ترین بناهای اطراف دریاچه است که می توانید به داخل آن هم بروید.

در اطراف دریاچه مسیری زیبا برای پیاده روی و لذت بردن از چشم اندازهای دریاچه هست که به خصوص در آخر هفته ها بسیار شلوغ می گردد. همان طور که در حال گشت و گذار در کنار دریاچه هستید دست فروشان زیادی را می بینید که بر روی چرخ های خود بلوط بو داده و بلال می فروشند. مطمئنا خوردن بلال های کبابی در این منطقه توریستی و خوش آب و هوا خیلی می چسبد و خاطره ای فراموش نشدنی برایتان می سازد. می توانید مدتی دست از پیاده روی بکشید و بر روی نیمکت ها و آلاچیق های اطراف دریاچه بنشینید و غرق آرامش طبیعت اطراف شوید.

رستوران های اطراف دریاچه ماهی های مخصوص این منطقه همینطور غذاهای محلی سرو می گردد که امتحان آن ها را نباید از دست بدهید. درسته که رستوران های این منطقه کمی گران هستند اما نمی گردد تا اینجا آمد قزل آلاهای کبابی دریاچه را نخورد.

هر چند که دریاچه مهمترین جاذبه روستای اوزون گل است اما زیبایی های روستای فقط در دریاچه اش خلاصه نمی گردد. گشت و گذار در داخل روستا و تماشای کلبه های ویلایی و چوبی اش یکی از لذت بخش ترین قسمت های سفرتان است، کلبه هایی که در میان مراتع سرسبز ساخته شده اند و اغلب دام هایی هم در اطراف آن ها مشغول چرا می باشند. تماشای زندگی روستایی، فرهنگ بومی و استشمام عطر غذاهای محلی همه و همه تجربه ای جالب از لمس منطقه ها روستایی برایتان رقم می زند. در طی این گشت رودخانه ای را در روستا می بینید که پلی تاریخی بر روی آن کشیده شده و گردشگران زیادی از روی آن عبور می نمایند و عکس های یادگاری می اندازند.

پیشنهاد می کنیم از فروشگاه های اطراف دریاچه و داخل روستا هم تماشا کنید، در آن ها چیزهای جالبی برای خرید سوغاتی پیدا می کنید. یکی از معروف ترین کالاهای این منطقه چای ترابزون است که می تواند سوغاتی جالبی از این منطقه باشد.

سرگرمیات اوزون گل در ترکیه

  • طبیعت گردی: مطمئنا مهمترین سرگرمی در اوزون گل طبیعت گردی و کوهنوردی است و مسیرهای سمت راست و چپ دریاچه نقطه آغاز خوبی برای طبیعت گردان حرفه ای است، مسیرهایی که به جنگل ها و کوهستان منتهی می شوند و چشم اندازهایی رویایی دارند.
  • قایق سواری: مگر می گردد به کنار دریاچه ای زیبا آمد و قایق سواری نکرد؟ در این دریاچه قایق های سرگرمیی زیادی هست که می توانید سوار آن ها شوید و با گشت و گذار در دریاچه هم از نسیم خنک لذت ببرید و هم چشم اندازها را از زوایه ای دیگر ببینید.
  • سرگرمی در شهربازی: در کنار دریاچه شهربازی کوچکی هست که می توانید بچه ها را برای ساعتی سرگرمی به آنجا ببرید.

بازدید از اوزون گل در ترکیه

ترکیه مملوء از جاذبه های تماشایی ست، شاید دلتان هوای طبیعت بکر این منطقه را نموده اما با خود می گویید در این روستا احتمالا امکاناتی برای اقامت وجود ندارد! اما در چند سال اخیر با توجه به محبوبیت این روستا، اینجا به منطقه ای توریستی تبدیل شده و هتل ها و رستوران های زیادی در آن ساخته شده است. هتل های زیادی در اطراف دریاچه هست که اتاق هایی خوب با چشم اندازهایی مجذوب نماینده دارند و صبحانه و ناهار می دهند. یکی از برترین آن ها هتل اینان کاردسلر (Inan Kardeşler است، هتلی که اتاق هایی چوبی با بالکن هایی رو به دریاچه و دره دارد و برترین محل برای گذراندن تعطیلاتی دوست داشتنی در اوزون گل است.

اوزون گل آب و هوای خنکی دارد پس در سفر به آن حتما لباس گرم همراه خود داشته باشید و برای لذت بیشتر از طبیعت و چشم اندازها فصل تابستان را برای سفر انتخاب کنید. با توجه به ارتفاع زیاد روستا و دریاچه حتی در تابستان هم هوا خنک است و گاهی باران کمی دارد.

منبع: الی گشت
انتشار: 25 خرداد 1401 بروزرسانی: 25 خرداد 1401 گردآورنده: mohsen-razani.ir شناسه مطلب: 897

به "همه چیز درباره روستای اوزون گل در ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه چیز درباره روستای اوزون گل در ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید